Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B6 Variant

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja Volkswagena Passata (symbol: B6) była produkowana w latach 2005-2010). Kształty samochodu inspirowane były wyglądem prestiżowego Volkswagena Phaetona. Również wnętrze samochodu było tak luksusowe jak nigdy wcześniej. Volkswagen Passat B6 w roku 2006 o mały włos nie odniósł swego pierwszego triumfu w plebiscycie na Samochód Roku, zajmując ostatecznie drugie miejsce (ustąpił jedynie Renault Clio). W roku 2010 auto zostało zastąpione modelem siódmej generacji. Na rynku chińskim samochód funkcjonował pod nazwą Volkswagen Magotan.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4774 mm
Długość z hakiem holowniczym 4870 mm
Szerokość 1820 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1991 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3723 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3462 mm
Wysokość 1517 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2058 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1826 mm
Rozstaw osi 2709 mm
Rozstaw kół - przód 1552 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 114 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 970 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 980 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1466 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1511 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1731 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 603 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 463 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1132 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1956 mm
Kąt natarcia 14,4 stopnie
Kąt rampowy 10,8 stopnie
Kąt zejścia 12,7 stopnie
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,6
~AntyVW
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Pierwszy mój VW i ostatni. Może miałem poprostu pecha ale napisać mi wolno . Kupiony w niemczech przy 180tys w tym czasie wymiana dwoch wtryskow ,po roku kolejnu jeden, niedawno uszczelniacze, turbina padla przy 200tys, spręzyny przednie i jedna tylnia , dwumasa ,pompa vakum uszczelniona, termostat po wymianie ciekl 3 razy u mechanika , końcówki stabilozatorów ,do dzis dnia czasem a nieraz czesciej dlugo kreci by odpalic, cieple powietrze tylko bez dmuchawy wlatuje -pewnie wina silniczka ktoregos.Nawet plastik z dzwigni biegów odpadł a przy mrozach drzwi od kierowcy sie nie otwieraja . Na dodatek 105koni to bardzo!!! Malo jak.na te auto , kazdy fokus mnie bierze. Powtorze sie : moze mialem tylko pecha ale VW juz nie zaparkuje w moim garażu.
2,8
~Piter
Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW
Volkswagen Passat B6
Przez prawie 4 lata użytkowania naprawiłem turbine za 2 tys zł, zakochał się na amen filtr pdf i rozwalił turbine więc trzeba było ją jeszcze raz zregenerować, wyciołem dpf bo koszta nowego mnie powaliły, mechanik odradza wstawiania polskich zamienników. To takie poważniejsze awarie ,acha za tą drugą 4.300 zł . Między czasie przestały działać czujniki cofania i z przodu i z tyłu, wtryski trzeba by było robić ponieważ czasami przerywa i kopci, no a karoseria to porażka, tylna klapa i teraz przednie błotniki, ogólnie auto moim zdaniem jest kiepskie, miałem kilkanaście aut i to jest najmniej udane, poniżej opiszę wentylację ktora jak dla mnie jest nie do przyjęcia.
3,9
~raffmo
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Przez kilka pierwszych lat mało poważnych awarii poza elektrycznym hamulcem ręcznym. Po 9 latach karoserię zaczęła brać rdza. Po 11 latach regeneracja turbo i odpowietrzenie odmy. Do 8 roku użytkowania byłem w miarę zadowolony. Potem już nie ze względu na większą ilość kosztowniejszych napraw. Co do prowadzenia bardzo komfortowe także w dłuższych trasach. Ekonomiczne spalanie (czasem udało mi się zejść poniżej 5l/100km; teraz 6,5-7 l/100km w cyklu mieszanym z przewagą autostrady i 140 km/h). Największa porażka to standardowe awarie elektrycznego hamulca postojowego i RDZA (bagażnik i koło ozdobnych chromowanych listw na drzwiach) !!! In plus duże i przestronne wnętrze i bagażnik.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B6 Variant
7,9 – 11,4
l/100 km
5,4 – 8,1
l/100 km
5,6 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
Witam, silnik 2.0 TDI 16V 140KM kod BKP bez DPF'a ze skrzynią DSG, nadwozie Variant. W zimę na mrozie na dystansie 600 km spalanie zeszło mi do 4,4l/100 km. Prędkość max 80, z uwagi na śliską nawierzchnię. Przy prędkościach do 120 km/h pali 5,6/100km Przy normalnej codzinnej jeździe w cyklu mieszanym pali w zimę 6,8 w lato 7,2. Jestem zauroczony tym samochodem. Jeżdżę nim 7 lat. Skrzynia biegów to Mistrzostwo Świata.
11,0
Variant 3.2 V6 FSI 250KM 184kW
Volkswagen Passat B6
Nie wierzcie w bajki o "14 litrach przy wariackiej jeździe". W mieście (Wrocław) spalanie w normalnej jeździe (czyli ani but w podłogę ani wleczenie się na końcu) w normalnych warunkach (czyli ani absurdalne korki ani środek nocy) to od 15l w górę. Wystarczy raz szybciej ruszyć spod świateł i średnia szybuje w niebo. To nie jest "ekonomiczny silnik", chyba że w porównaniu z 4 litrami w suvach. Natomiast przy "wariackiej jeździe" (czyli w trybie sport, but w podłogę) to od 20l w górę.
6,8
Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Volkswagen Passat B6
auto ma przejechane faktycznie ponad 250 tyś jeszcze na fabrycznej dwu-masie ale już z nowymi pompami oraz turbiną przy normalnej eksploatacji i nie ma szans aby paliło mniej niż 6,5l/100km ale to i tak podobno mniej niż CR bo niby pompo-wtryski są oszczędniejsze nie sugerować się wskazaniami komputera ale tankować pod korek....KOMP CO NAJMNIEJ ZANIŻA O 0,5 L/100.
Uszkodzona turbina i pęknięta głowica.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI-CR DPF 170KM 125kW 2005-2010
  • silnik
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Kupiłem swego czasu pięknego passata b6 z końca 2008r. Radość z jazdy wielka, fajne osiągi samochodu, dosyć fajna opcja w niewielkich pieniądzach, ale po około 4 msc. Radość zmieniła się w piekło, najpierw padła zmienna geometria turbiny. Oczywiście wymiana, po kolejnym miesiącu padł, i w końcu w następnym miesiącu niespodzianka, passacik zaczal wyrzucać płyn zbiornikiem. No fajnie głowica do góry i super pęknięta głowica. Werdykt, trzeba było wymienić całe serce bo Dwumas wtryski też rewelacji nie ma. Po roku od wymiany sprzedaż, jako uszkodzony, kolejna głowica padła.
Szarpanie na postoju,metaliczny dzwiek z lewej strony od paska rozrządu
  • Volkswagen Passat B6 Sedan 2.0 FSI 150KM 110kW 2005-2010
  • silnik
  • 210 tys. km
Witam passat b6 2.0 fsi końcówka 2006 oznaczenie silnika BVY mam problem,a mianowicie: szarpie budą na biegu jałowym oraz dochodzi metaliczny dzwiek od strony paska rozrządu,wszystko zaczęło sie po wymianie EGR,(pasek rozrządu zmieniany około 10 tyś km temu) gdy auto stoi na biegu jałowym to trzęsie budą i słychać takie cykanie jak by jakieś koło się obracało i w jednym punkcie cyk cyk cyck i cały cykl sie potwarza,byłem u mechanika to powiedział że coś z zapłonem i jak by jeden gar nie chodził,wrzucił na komputer zero błędów,wymienił mi poduszke od silnika chwile działało kilka dni i znowu to samo,co to może być? Pod komputerem nie wywala żadnych błedów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Auto po rozgrzaniu nie odpala.
  • Volkswagen Passat B6 Variant 1.9 TDI PDE 105KM 77kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem. Samochód po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu (na zegarze 90-95C) po zgaśnięciu i chęci odpalenia na nowo nie odpala. Nie chce odpalić aż minie 5-10 min i nie ostygnie. Później jest już ok i odpala bez problemu. Przy wizytach u elektryka i podpinaniu auta pod komputer nawet w trakcie usterki - komputer nie wykazuje żadnych błędów. Był sprawdzany komputer, sterowniki, pompo-wtryskiwacze, czujki- wszystko jest o.k. Przy nagrzaniu rozrusznik kręci a auto się dławi i gaśnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Proszę o rade.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Passat B6 Variant