Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B6 Variant

raffmo, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Passat B6 Variant 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,93
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
3,0
Całokształt
Przez kilka pierwszych lat mało poważnych awarii poza elektrycznym hamulcem ręcznym. Po 9 latach karoserię zaczęła brać rdza. Po 11 latach regeneracja turbo i odpowietrzenie odmy. Do 8 roku użytkowania byłem w miarę zadowolony. Potem już nie ze względu na większą ilość kosztowniejszych napraw. Co do prowadzenia bardzo komfortowe także w dłuższych trasach. Ekonomiczne spalanie (czasem udało mi się zejść poniżej 5l/100km; teraz 6,5-7 l/100km w cyklu mieszanym z przewagą autostrady i 140 km/h). Największa porażka to standardowe awarie elektrycznego hamulca postojowego i RDZA (bagażnik i koło ozdobnych chromowanych listw na drzwiach) !!! In plus duże i przestronne wnętrze i bagażnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik BKP (2.0 TDI) na pompowtryskach bez DPF. W 10 i 11 roku użytkowania zaczęło się pojawiać sporo problemów. Samochód stracił dynamikę.
5,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowo pracuje choć biegi w VW dość ciężko się wrzuca.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, lekko sztywne zawieszenie. Ma się wrażenie jakby się prowadziło dynamiczny okręt. Brak awarii.
2,0
Karoseria
Po 8 latach widać drobniutkie problemy z lakierem szczególnie na klapie bagażnika. Po 11 latach purchle i rdza przy listwach na obu przednich drzwiach. To samo zaczyna się na drzwiach tylnych. Rdza przy tylnych nadkolach, klapie bagażnika. Największa porażka i rozczarowanie w tym samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Super widoczność przez tylną szybę.
5,0
Ergonomia
Dobrze pomyślany. Sporo schowków. Przestronny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Klima wymiata. Podgrzewane fotele, przednia i tylna szyba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże przestronne auto. Komfortowe na długie przejazdy. Ogromny bagażnik
4,0
Wyciszenie
Dość dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne spalanie. Dynamiczny. Ceny w ASO duże.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przez 8 lat auto poza drobnymi naprawami w tym słynnego elektrycznego hamulca ręcznego nie wymagało specjalnych nakładów. Teraz w 10 i 11 roku użytkowania dużo większe nakłady muszę ponosić. Nadal ekonomiczne zużycie paliwa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektryczny hamulec ręczny padł po ok 5 latach. Tylne wahacze - 10 rok Turbo przy ok 230 tys km (11 rok używania) wraz z odmą odpowietrzenia. Reszta (akumulator, rozrząd, klocki) wymieniane jak w każdym aucie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD-DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B6 Variant