Szukaj

Lista ocen Volkswagen Passat B7 (125) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 50 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~baka1408
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Manualna skrzynia biegów działa dobrze i jest precyzyjna. Biegi wchodzą z przyjemnym oporem, nie ma szans na ich pomylenie. Nawet przy zimnym silniku ciężko odnotować szarpnięcia przy zmianie biegów, co w innych samochodach potrafi denerwować. Najlepiej skrzynia pracuje jednak po pełnym rozgrzaniu oleju, i to do temperatur około 100 stopni - często dopiero po godzinie jazdy czuć było, że biegi wchodzą wręcz perfekcyjnie. Co nie zmienia faktu,...
3,0
~Salvi
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Niestety automat to bolączka tego auta - za krótkie przełożenia -przy 140km/h na autostradzie silnik ma jakieś 2600rpm, przy 150 - 2800 co jak dla mnie jest zdecydowanie za dużo - o jakieś 200-300rpm, co przekłada się na dość spore spalanie. Dla porównania poprzednie auto (BMW 320d E91 2006r 150km) przy 140km miało niespełna 2500rpm i paliło ok 6-6,5l. Passat przy tej samej trasie i prędkościach spala ok 7l (i więcej). Drugie auto (Vectra C...
5,0
~LuCat
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Automat niewyczuwalnie zmienia biegi w górę. Przy redukcji tak to już nie działa i czeka się niedługą chwilę na reakcję. Najdłużej trwa zmiana z D na R - nie wiedzieć czemu jakieś 1,5 sekundy. Generalnie jednak jestem baaardzo zadowolony z działania skrzyni - można w niej włączyć tryb dryfowania, dzięki któremu przy każdym zdjęciu nogi z gazu skrzynia włącza bieg jałowy a samochód prawie nie zwalnia na takim "luzie" - można przy tym...
3,0
~baka1408
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Jeżeli chodzi o skrzynie biegów, to niestety mam mieszanie odczucia. Biegi co prawda wchodzą płynnie i pewnie, lecz przełożenia nie są idealnie dobrane do tego silnika, co zresztą przekłada się na gorszą od konkruencji elastyczność. Skrzynia jest dosyć długa, co sprawia że tocząc się ciężko ruszyć z drugiego biegu nie dławiąc silnika. Ponadto, aby uzyskać optymalne przyśpieszenie 5-tke należało by wrzucać dopiero przy 130 km/h. Moim zdaniem to...
3,0
~Andrzej
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Niby szybka przy ostrzejszej jeździe, ale brak płynnego ruszania choćby ze skrzyżowania, za każdy razem, kiedy się zapomniałem, żeby delikatnie musnąć pedał gazu, auto lekko szarpnęło, ta sama sytuacja przy hamowaniu, zbicie z 2 na 1 powodowało lekkie szarpnięcie (nie mylić z klasycznym szarpaniem), taka niedoskonałość wszystkich skrzyń DSG. Poruszałem się nim dużo po mieście i jak dla mnie DSG nie nadaje się do miasta, tak jak nie nadaje się...
5,0
~megabraf
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
6 biegów robi różnicę. Jest cicho, nawet przy dużych prędkościach. Technologia Bluemotion powoduje wyświetlanie propozycji zmiany biegu na wyświetlaczu ale czasami jednak jest to zbyt wczesna zmiana (zbyt niskie obroty). Ekonomia - tak ale nie za cenę przyśpieszenia uszkodzeń jakiś podzespołów (np. dwumasy). 2.-gi bieg - nie da się wolno jechać w korku gdyż po puszczeniu gazu samochód jedzie zbyt szybko...
5,0
~Tt
Volkswagen Passat B7
Variant 1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW
DSG z tym silnikiem to bajka. Jak trzeba to zrzuci od razu 3 biegi i to w trybie "D". Trybu S nie ma potrzeby załączać. Jest tak fajnie zestrojona, że w zasadzie nie używam nawet manetek przy kierownicy. Chyba, że na początku górskich zjazdów - potem skrzynia sama załapie, że kierujący nie chce zmiany biegów na wyższy podczas zjazdów i się dostosowuje. Producent na rację, twierdząc, że tryb D jest adaptacyjny
3,0
~PassatB7
Volkswagen Passat B7
Limousine 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW
Samochod ma typową bolączkę,a mianowicie w niskich temperaturach ciężko wchodzi 2 bieg- po dwukrotnej zmianie biegu problem ustepuje. Latem problem nie występuje. Zmieniłem olej w skrzyni biegów- coś się polepszyło,ale problem pozostał. Nie grzebałem wiecej,bo nie chciałem sie pakować w koszta. Poza tym skrzyknia. Trochę długi 2 bieg powoduje to,ze na parkingu tylko na 1 można jeżdzic
5,0
~Tomek
Volkswagen Passat B7
Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW
Skrzynia w trybie D pilnuje spalania -wrzuca szybko najwyższy możliwy bieg - i to widać na stacji benzynowej - sprawdza się. Na kick down reaguje moim zdaniem wystarczająco szybko (aczkolwiek nigdy nie próbowałem automatu BMW -podobno jest lepszy). Jednak, gdy mam wyprzedzić kilka samochodów wolę wrzucić tryb S - nie jest wtedy potrzebny wcale kick down, w każdym momencie jest zapas mocy
4,0
~Jez
Volkswagen Passat B7
Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW
Dobrze jak na DSG, ale jakby ktos oczekiwal cudow to sie zawiedzie. Dziala poprawnie, choc jak dla mnie tryb normalny zbyt nisko trzyma obroty - potrafi trzymac 1.200 na 6tym biegu pod gorke, a z drugie strony 's' nie zejdzie ponizej 3 tys. Brakuje mi zdrowego rozsadku i srodka - czyli trzymania przedzialu 1,5 - 2,0 tys obr co dla diesla i spokojnej jazdy jest optymalne.
Volkswagen Passat B7