Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Limousine

MichalmPL, 4 lata temu
Silnik 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B8 Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się tak wysokiej kultury pracy tego silnika. Osiągi również bardzo bardzo dobre. Wystarczające do potrzeb większości użytkowników, a częstokroć je przewyższające. Dla mnie to największy plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie było takich
5,0
Całokształt
Jest bardzo dobrze. Samochód się nie psuje, to mój drugi B8, pierwszym zrobiłem 170tys.km. i tym pewnie tez zrobię podobną ilość km. Szczegóły oceny w poszczególnych kategoriach. W ciągu pięciu lat miałem cztery passaty, B7 i B8 z przebiegiem łącznym ok. 420tys. km i dodatkowo testuję co jakiś czas modele innych marek (taka praca) więc mogę sporo porównywać różne aspekty różnych modeli. [AKTUALIZACJA 2022.01.- samochód ma 140tys.km- nic się nie dzieje. Przeglądy+ tarcze klocki i i wio dalej!)
Wrażenia
5,0
Silnik
Pełne pozytywne zaskoczenie. Obawiałem się tej jednostki. Do tej pory jeździłem dieslami ale idąc z duchem zmian z duszą na ramieniu przesiadłem się na benzynę. Silnik klasa. Pracuje bez zarzutu, nie ma nadmiernego apetytu na paliwo, moc wystarczająca aby naprawdę sprawnie się poruszać. Wysoka kultura pracy. Udana jednostka. Brak uwag.
5,0
Skrzynia biegów
DSG to z założenia dobry wybór. Trzeba się nauczyć kilku prawideł aby nie wydawać opinii w stylu "skrzynia kompletnie nie zestrojona" itp. Przede wszystkim nie cisnąć pedału gazu w trybie econo Skończy się zawsze szarpnięciem niezależnie od motoru i skrzyni. Sam tego doświadczyłem ucząc się jeździć w tym samochodzie w trybach jazdy i dostosowując moje zapędy do trybu jaki był w danym momencie załączony. Jak się nauczy człowiek współpracować logicznie z trybem jazdy to użytkowanie dsg jest tylko przyjemne.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie zestrojony idealnie. Ani nad ani podsterowny. W punkt.
5,0
Karoseria
brak uwag. Jedyne co mogę powiedzieć (choć to raczej nie do końca karoseria o tym decyduje) to to, że z dużego dzwona w B7 wyszedłem bez szwanku w 2015 bodajże roku. Dostałem strzala w bok, okręciło mnie kilka razy, potem na krawężniku lekko wybiło w powietrze i na koniec owinąłem się o filary wiaduktu. Wyszedłem o własnych siłach, Poduchy w górze, klatka nietknięta, bagażnik się otworzył, samochód cały dookoła obity, układ jezdny rozwalony półoś poszła przy uderzeniu w krawężnik kołem jak mnie okręcało, skończyło się kasacją ale mi nic się nie stało. Tyle o karoserii ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrej wielkości lusterka (są większe w innych autach ale większość jest mniejsza lub maks podobnych rozmiarów) szyby wokół duże, dające komfort widoku dookoła.
5,0
Ergonomia
To jedna z większych zalet samochodów z grupy VW/Audi. W ob markach w passatach czy w Arteonie czy w A5, A6 itd, wszystko w środku jest dobrze przemyślane i zaplanowane. Nic mnie nie zaskakuje, układ jest podobny w kolejnych odsłonach, można powiedzieć że jest więc przewidywalny ale w mojej ocenie subiektywnej to zaleta bo jadąc samochodem nie zastanawiam się co jest gdzie i czy sięgnę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mam wrażenie, że VW w passacie nie do końca dobrze odrabia pracę domową. Zdarza się, że 3/10 nastawów wentylacji/klimatyzacji nie jest wykonywanych dla zadanych temperatur, a samochód wtłacza czy zimniejsze istotnie od nastawienia czy cieplejsze powietrze. Coś szwankuje, nie wiem co. W kolejnych passatach problem jest powtarzany. Nie jest to krytyczne bo występuje co któryś raz ale występuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wrażenie, że z tyłu w limousine jest ciut mniej miejsca na nogi niż w variancie. Może to subiektywne jeszcze nie patrzyłem w rozmiarówce żeby porównać oba. Ogólnie miejsca wystarczy spokojnie. Nie jest go tyle ile w A6 czy SuperB czy w Mondeo MK5 ale spokojnie wystarczy dla wszystkich pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Do 170km/h jest ok. Powyżej niestety robi się głośniej. Nie jest jakoś krytycznie, mam porównanie bo jeżdżę często samochodami innych marek i je testuję podług jakiś swoich kryteriów (taka praca) ale fakt, pow. 170km/h w pasku obojętne czy to był diesel czy to benzyna już istotniej słychać w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczenie ekonomicznym silnikiem przy 190 kucach naprawde niskie spalania są możliwe no i co było jeszcze niedawno zmorą VW, nie bierze oleju w okresach międzyprzeglądowych. (nie wypowiadam się o modelach sprowadzanych, tylko o używanych czy leasingowanych nowych ale rodem z PL).
4,0
Stosunek jakość/cena
Racja, inni zwracają na to uwagę, mógłby być nieco tańszy w porównaniu do konkurencji ale też widać w nim jakość ciut wyższą niż u konkurentów z segmentu (nie wypowiadam się o modelach sprowadzanych, tylko o używanych czy leasingowanych nowych ale rodem z PL).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To mój czwarty passat od 2014r. Średnio kręcę po ok. 80-100tys.km. rocznie. Mogę coś powiedzieć o usterkach zdecydowanie. No i powiem że w ciągu tych pięciu lat miałęm na palcach jednej ręki policzyć usterki w ogóle. Podkreślam, że nie wypowiadam się o modelach sprowadzanych, miałem do czynienia z samochodami nowymi i używanymi (do trzech lat) z polskiej dystrybucji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, a przejechałem w sumie tymi passatami ok. 420tys.km. Nie jeżdżę niedzielnie. Jak trzeba być w trzy godziny na drugim końcu Polski to staram się dojechać, jak mam czas to jadę spokojnie. Róznie bywa. Jedak poważnych usterek brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B8 Limousine 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B8 Limousine