Ocena ta jest kontynuacją dodanej ponad rok temu przeze mnie (nick MORAS). Przez ten czas zrobiłem blisko 44 000 km i łącznie mam już 124 000 km. Nic się nie popsuło - wymiany jedynie wynikające z eksploatacji (olej i filtry zmieniam co 15 000 km). Pomimo upływu lat i kilometrów nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rdzewieje. Instalacja LPG sprawuje się wyśmienicie. Dalej jest tak samo wygodny i relatywnie tani w eksploatacji. Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny do tego auta - wystarczający do dynamicznej jazdy, cichy, oszczędny i nie wysilony.
5,0
Skrzynia biegów
Przy 120 000 km zmieniłem olej w DSG zgodnie z zaleceniem producenta. Nie szarpie, nie haczy, płynnie zmienia biegi - bardzo wygodna skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Mam DCC i z jednej strony to super rozwiązanie, ale z drugiej amorki poskrzypują i taka ich uroda.
5,0
Karoseria
Brak oznak zużycia lakieru, według mnie o niebo ładniejsza niż w B9.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę bardzo dobrze. Szklany dach dodaje uczucia przestronności.
5,0
Ergonomia
Po prostu VW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze dobrana moc klimatyzacji do gabarytów auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa samo w sobie - więcej nie potrzeba.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, znacznie ciszej niż np. w Tiguanie Allspace małżonki, ale do klasy premium ciut brakuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na klasę D to naprawdę jest nieźle. Np. ostatnio wymieniałem olej w DSG - serwis VW - i zapłaciłem niecałe 1500 zł (robocizna plus materiały).
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio wymieniłem baterię w module SOS (całe 17 zł :-)). Poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i niech tak zostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW
[l/100km]