Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Ósma generacja Volkswagena Passata oficjalnie zadebiutowała w lipcu 2014 r. w Poczdamie, a szerszej publiczności został pokazany podczas jesiennej wystawy w Paryżu w tym samym roku. Stylistycznie, zgodnie z tradycją, Passat jest kontynuacją rozwiązań znanych z modelu poprzedniej generacji. Jest od niego nieco krótszy (o 18 mm) oraz o 73 kg lżejszy. Volkswagen Passat B8 powstał na przedłużonej platformie podłogowej VW Group MQB Platform (podobnie jak m.in. Volkswagen Golf). Samochód został zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Oferowany także w wariancie kombi (Passat Variant). Model, po raz pierwszy w historii, zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz

Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4779 mm
Szerokość 1832 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2083 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1832 mm
Wysokość 1516 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2048 mm
Rozstaw osi 2786 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1564 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1031 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1007 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1506 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1506 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1780 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 1172 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2018 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(52%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Moras
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Duże, wygodne i pakowne auto. Silnik dostosowany do gabarytów i masy samochodu, ładnie brzmi, może być oszczędny, idealnie współpracuje z instalacją LPG (BRC-PRINCE Dual). Cichy, wszystko bardzo dobrze spasowane w środku, dużo schowków, materiały z górnej półki. Ergonomia to klasa sama w sobie. Do tego bezpieczny (komplet systemów wspomagająco-asystujących na pokładzie) i przewidywalny w prowadzeniu. DSG 7 biegowe pozwala szybko i sprawnie jeździć i na 7 biegu oszczędnie podróżować. W mojej wersji (ELEGANCE doposażona o kilka dodatków) niczego nie brakuje - w większości aut tzw. klasy premium brakuje połowy tego wyposażenia. Spokojnie mogę polecić każdemu kto jeździ dużo i pokonuje długie trasy na raz.
4,1
~MichuB
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód jest w porządku, pokonałem nim 21000 km, nic się nie popsuło jeszcze, jest wygodny (fotel ErgoKomfort) i ma sporo miejsca w bagażniku (głównie dla tego go wziąłem), ale w deklarowaną pojemność za grosz nie wierzę. Wkurza niemiłosiernie ergonomia wnętrza i ewidentna starość konstrukcji. Największy jego plus, że w końcu udał się zamówić jakiś samochód, po półrocznym oczekiwaniu na Superba i odwołaniu zamówienia przez Skodę, zdecydowałem się wybrać Passata (do wyboru była jeszcze Mazda 6 i Tiguan).
2,7
~Passat 1.5TSI
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Skrzynia już po wymianie szybko się dowiedziałem że MT6 ma wadę fabryczną niestety . Wyciszenie jak na auto segmentu D raczej kiepskie szumy od nadkoli od spodu auta i z tyłu . Elektronika lubi żyć własnym życiem mnóstwo drobnych i większych usterek. dane katalogowe co do osiągów to czysta fantazja by pewnie wyprzedzić schodzimy do min 3-biegu ale lepiej manewr zacząć od 2 bo to auto nie jedzie sytuacja pogarsza się gdy mamy na pokładzie 2+ 1 i bagaże rodzinę istna katastrofa muł i tyle 1,5 to najgorszy element tego auta . spalanie no tu światełko w tunelu bo pali mało . Bagażnik to kolejne zakłamanie nic tam nie wejdzie taki nie foremny a dane katalogowe są kłamstwem . Nigdy bym nie wybrał ponownie tego auta , odradzam i polecam kilka jazd próbnych samemu .
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting
7,2 – 11,2
l/100 km
5,4 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Auto służbowe więc nie ograniczam się, jeżeli chodzi o sposób użytkowania. Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym, codziennie trasa ekspresowa oraz obwodnica Warszawy spalanie w okolicach 6,8 l/100. W trasie jazda do 150-160 spalanie okolo 7,5 l/100. Przy spokojnej trasie i predkosciach 100-120 spokojnie mozna zrobic 5,5 - 6,0 l/100km. Jezeli komus wychodzi 12 l/100 to musi naprawde mocno deptac. Przejechalem tym autem obecnie okolo 10.000km i szczerze moge polecic zarowno silnik jak i samo auto. Nie mam zadnych zastrzezen.
6,2
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Najmniej spała przy spokojnej „dziadkowej” jeździe poza miastem. Jadąc odcinek 25 km na powolnej trasie z prędkością 50-60 można zejść do 4 l, tylko po co kupować auto z takim silnikiem. Średnia długodystansowa, większość autostrady bez oszczędzania plus trochę miasta w normalnej jeździe to około 6-7 l. Najwięcej spala w korkach i w niskich temperaturach, wtedy 8l to nic nadzwyczajnego.
8,3
Volkswagen Passat B8
Variant Facelifting 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Po przejechaniu 4k km komputer pokazuje spalanie z calego okresu na poziomie 8,4 l. Polowa przejechana na ekspresowkach, a polowa po miescie (warszawa). Spala wyraznie wiecej niz 2.0 TDI o tej samej mocy z 2019 roku ( tam mialem 7.1l )
Zużycie pompy dodatkowej webasto
  • Volkswagen Passat B8 Alltrack 2.0 TSI 220KM 162kW 2015-2018
  • inne
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W aktualnym sezonie zimowym (2024/2025 - auto z rocznika 2018), doszło do usterki polegającym na wyłączaniu się webasto, bardzo krótko po jego włączeniu, ok 30-60 s. W normalnej eksploatacji włącza się i działa jako dogrzewanie systemu, samodzielnie już nie. Awaria dotyczyła zużycia się pompy dodatkowej, niestety po jej wymianie doszła usterka czujnika temperatury G18, nie do zdiagnozowania przed wymiana pompy. Po wymianie obu elementów powróciła sprawność webasto. Koszt w ASO: - wymiana pompy z usługą ok 1950 brutto - czujnik temperatury G18 + usługa ok 1600 brutto
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 8
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Passat B8 Variant Facelifting