Układ elektryczny
: Co chwila coś. Najgorsze, że często nawet ASO nie potrafi zaradzić, mogą szukać za 500zł za godzinę. W innych warsztatach nie naprawią, bo nie mają dostępu online.
3,0
Całokształt
Duży, wygodny, ale kapryśny. Układy elektroniczne nie lubią deszczu, słońca. Reszta w opisie poniżej.
Dużo usterek elektroniki. Od początku radio zrywa połączenia z telefonem, ASO może to naprawić, ale koszt to pomiędzy 500-1500. Auto ma wadę fabryczną, a trzeba zapłacić za jej naprawę. Inne usterki poniżej. Warsztaty nieautoryzowane niewiele pomogą, bo nie mają dostępu online.
Wrażenia
3,0
Silnik
Żwawy, dynamiczny, pali normalnie jak na diesla, około 6 litrów, zimą więcej. W korkach potrafi przekroczyć 8-8,5. Bierze olej.
4,0
Skrzynia biegów
To jedna z zalet, szybka, cicha.
3,0
Układ jezdny
Niby ok, ale ciągle coś popiskuje na nierównościach, przy przejeżdżaniu przez progi.
3,0
Karoseria
Lakier bardzo delikatny, mimo że bardzo dbam to widać wiele rysek, przy klamkach to szkoda gadać.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, ale tylne słupki mogłyby być węższe, ale nie ma tragedii.
5,0
Ergonomia
Można spakować i zmieścić wszystko, dużo schowków, kieszenie. Co do obsługi to oczywiście większość ukryta jest ekranie. Niby suwaki od klimatyzacji na wierzchu, ale już kierunek nawiewu trzeba zmienić w menu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć szybko się nagrzewa, podobnie fotele. Mimo regularnego używania, czyszczenia potrafi z klimatyzacji zawiać stęchlizną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez problemu. Bagażnik też olbrzymi.
5,0
Wyciszenie
Tutaj, dobrze, wystarczy założyć dodatkowo ciche opony i jest super.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju to koszt ok.800 zł (2025), ceny w ASO to już inna bajka, 500 zł za godzinę.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie za drogi jak na tę jakość.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika szaleje. Awarię asystentów - parkowania, martwego pola, wyjazdu z miejsca parkowania. Linę assist, trąbkę assist.
Podczas deszczu zapalają się jedne kontrolki, jak staniesz szybą czołową do słońca to inne. ASO stwierdza „błąd komunikacji” i mogą szukać, jeśli zapłacę im 420 zł za godzinę po rabacie. Ile to może trwać ? Nie wiedzą .
Pogoda wraca do normy, kontroli gasną i wszystko działa.
Oprócz tego błąd 3 świecy, akumulator do wymiany po 60 tys. pomimo tego, że auto robi głównie trasy.
Po myciu, deszczu na wewnętrznym progu od strony kierowcy gromadzi się woda, w zawieszeniu coś czasami piszczy. Bierze olej (około litr na 10-12 tys.).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
[l/100km]