Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo II Hatchback

luki88, 15 lat temu
Silnik 1.3 KAT 55KM 40kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 224 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW 1987-1994 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny a przy tym bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zużyt końcówki drążków kierowniczych ( trzeba wymieniać całe z drążkami)
Karoseria : Pojawia się rdza na tylnej klapie, oraz na podłodze - w szczególności pod nogami pasażerów oraz na łaczeniu podłogi z progiem, a także na przednim podszybiu
Inne : Niszczelności pomiędzy wlewem paliwa a bakiem
5,0
Całokształt
Vw Polo jest bardzo dobrym samochodzikiem. Mało pali, jest bezawaryjne(jeśli się o nie dba) jest samochodem dynamicznym, przestronnym oraz dobrze wykończonym. Jest ono świetną alternatywą dla fiata cc/sc, opla corsy a, renault clio (to starsze) forda fiesty czy nawet golfa 2. Gdybym miał możliwość to bymje jeszcze raz kupoił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny oraz oszczędny. Pali mniej co 1,0 oraz jest duzo szybszy. Ptrafi się rozpędzić do 150-160 km h jednak powyżej 80 km/h przyspieszenie zaczyna spadać. Bez problemu da się nim objechać takie auta jak seicento/cinquecento 1,1, golfa 1,4, astrę 1,4 czy vectrę a 1,6. Dużo lepiej byłoby w przypadku silnika 1,3 3F który ma 75 km.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu, jednak czasami trudno jest je znależć. W swoim aucie miałem skrzynię 5 biegową - lepiej unikać 4 biegowych.
3,0
Układ jezdny
auto trzyma się drogi, jednak wąskie opony i małe kółka 155/70 R 13 nie pozwalają na ostrzejszą jazdę. Auto lepiej się prowadzi od seicento, matiza, tico, clio. Na tle konkurentów wypada bardzo dobrze. Hamulce nadzwyczaj dobre. Mimo braku wspomagania, na postoju kierownica chodzi bardzo lekko - gorzej jest gdy założymy sportową kierownicę i szersze opony (sprawdzone na własnej skórze)
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc we wszystkie strony bardzo dobra, dodatkowo jazdę ułatwiają duże lusterka regulowane z wnętrza auta.
5,0
Ergonomia
Przełączniki i porętła w zasięgu ręki, półeczka po lewej stronie pod kierownicą, po prawej nad regulacą nawiewów, duży schowek ( w lepszych wesjach zamykany na kalpkę), obszernw kieszenei w bocznych drzwiach, w lepszych wersjach także była zamontowana konsolka nad lewarkiem zmainy biegów. Jest gdzie położyć telefon oraz dokumenty. Ogólnie to wnętrze tak małego samochodu zasługuje na pochwałę. w Dobrze utrzymanych elementów nieskrzypi (jest wykonane z praktycznie jednego kawałku plastiku). Na komfort jazdy pozytywnie wpływa skrócenie drążka zmiany biegów o 6 cm aby był na równi z fotelami. w swoim egzempalrzu miałem dodatkowo sportową skórzaną kierownicę, a więc samochodzik prowadił się bardzo fajnie. Na uwagę zasługuje także bardzo duzy bagażnik - 2 wiekszy niz u konkurencji z pod znaku fiata.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest ardzo dobre, jednak gorzej jest z jazdą w lato. Poprzez trójkąty w drzwiach po otrorzeniu okien niema szans abyśmy się bardzo ochłodzili. Gdyby nie owt trójkąciki jazda w upały byłaby dużo przyjemniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zwarzając na rozmiary auta, kierowcy i pasażera jest dużo miejsca. Z tyłu jest gorzej ale da się podróżować 5 osób- niestety niemogą by to koszykarze ani strongmeni. Można powiedzieć że wnętrze jest bardzo przytulne.
3,0
Wyciszenie
Silnik chodzi bardzo cicho, jednak uciążliwe są wszelkie stuki np tylnej półki czy też maski. Denerująca jest także jazda na zabrudzonej nawierzchni - gdy miałem nowe opony, to przczepiały się do nich małe kamyczki (wchodziły pomiędzy bieżnik) i wypadając udeżały o wewnętrzną stronę błotników.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo ekonomiczne - przy 70-80 km/h na 5 bigu palił poniżej 5 litrów. W mieście przy spokojnej jeździe dało się spalić 6 litrów (niewiem jak byłoby w zimie) prz dynamicznej jeździe potrafił spalić do 8 na 100 km. Ceny części są bardzo niskie. Stosunkowo drogie są końcówki drążków kierowniczych (wymienia się całe drążki) oraz wachacze które także trzeba całe wymieniać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry smaochód, o ile jest zadbany i bezwypadkowy. Za 3500 zł mozna już kupić zadbany samochodzik. Lepiej unikać wersji 1,0 iskrzyni 4 biegowych. Nadwozie coupe jest ładniejsze od pseudokombi. Warte polecenia są najbogatsze wersje np style. Wersje podstawowe są tak ubogie, że nawet niemają zapalniczki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto można uznać za niezawodne. W moimegzempalrzu pojawił się zimny lut w desce rozdzielczej ( zaczoły waiować kontrolki), wybiły się drążki kierownicze, zmieniałm kostkę stacyjki, wpolówkach zdarzają sie także nieszczelnozci ęża prowadzącego od wlewu paliwa do baku. Hamulec ręczny często dziłał na jedno koło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważniejszej usterki. Raz unieruchomiła mnie wypalona kostka stacyjki, jednak jak by była konieczność, można by było uruchomić autko na pych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13

Volkswagen Polo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo II Hatchback