Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo II Hatchback

ralph03@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.3 KAT 55KM 40kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW 1987-1994 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Na "trójce" potrafi pozytywnie zaskoczyc ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Tylna klapa najbardziej podatna na rdze
Silnik : Nie wolno jezdzic na oparach, bo mozna zatrzec pompe paliwa
4,0
Całokształt
Ralph klubowicz Polo Klub Polska: Mimo swojego wieku auto w bardzo dobrej kondycji. Lakier blyszczy jak nowy. Nie bylem przekonany do tego samochodu, podchodzilem sceptycznie szczegolnie do wygladu [pseudo kombi]. Wiele lat temu powiedzialem sobie, ze nigdy nie kupie Polowki pseudokombi. Mialo byc Clio, padlo na Polo i nie chce sie z nim rozstac ;) Wioząc meble docenilem wersje pseudo kombi oraz skladane fotele 50/50, co jest rarytasem :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.3 wielopunktowy wtrysk. Oznaczenie NZ [55KM] sprawuje sie bardzo dobrze, szczegolnie gdy jedzie sie w 1-2 osoby. Gdy na polkadzie znajduje sie wiecej osob, to autko staje sie troszke mułowate. Ogolnie nie grymasze, najczesciej jezdze sam ;)
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam skrzynie 5 biegową. Wsteczny i jedynka czasem opornie wchodza. Na piatym biegu ze skrzyni biegów wydobywa sie swist. Prawie jak turbo...
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo miekkie. Mozna powiedziec, ze po drodze sie plynie. Mimo wysokiego osadzenia, na faldach i z pasazerami na tylnej kanapie, mozna przytrzec o asfalt rurka od ukladu wydechowego. Wkrotce zmieniam amortyzatory na przodzie na gazowe i delikatnie obnize przod -40. W tylne sprezyny wloze gumy. Mam nadzieje, ze auto bedzie zachowywac sie bardziej przewidywalnie na zakretach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc doskonala. Mam wersje pseudokombi. Widocznosc jest co najmniej taka jak w akwarium. Duze szyby ulatwiaja cofanie. Niestety martwe punkty wystepuja. Problem na pewno rozwiazaloby wieksze wewnetrzne, panoramiczne lusterko.
4,0
Ergonomia
Przycisk od swiatel awaryjnych w zlym miejscu, czyli za kierownica. Wolabym gdzies na srodkowej konsoli. Drazek zmiany biegów malo wygodny. Zeby wrzucic "piatke" musze oderwac plecy od oparcia.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime zimno, w lato gorąco. Nie wiem co kierowalo Niemcami gdy tworzyli uklad wentylacji. Z bocznych ruchomych kratek leci zimne powietrze. Cieple powietrze uswiadczy sie tylko i wylacznie w upalne dni. W zime trzeba boczne ruchome kratki zamykac. W zime trzeba dlugo czekac aby zaczelo plynac cieple powietrze. Boczne tylne szyby dosc mocno paruja. W bagazniku potrafi sie zebrac wilgoc, trzeba na to zwracac uwage. W latu upaly, dobrze ze mam szyberdach czyli taka polklimatyzacje, bo nie daloby rade wyzyc w samochodzie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mimo 189 cm jakos sobie radze. Za mna zmieszcza sie tylko na prawde mali pasazerowie. Czesto czuje jak ktos w siedzenie wjezdza mi kolanem. Siedzenie od kierowcy posiada regulacje wysokosci [choc raczej to jest regulacja kata pochylenia fotela], dzieki temu nie zawadzam glową o podsufitówke. Z tylu 3 pasazerów ledwo sie miesci. Maja ciasno i niewygodnie.
4,0
Wyciszenie
Na wyciszenie nie moge narzekać. Jak na swoj wiek samochod chodzi cicho chodzi. W porownaniu do Seicento kolegi, to cichutko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zucycie paliwa na normalnym poziomie. Autko mniej pali niz Polowki w silnikami 1.0, co bardzo mnie cieszy ;) Ceny napraw u znajomego mechanika znikome. Czesci latwe do zdobycia i ciu drozsze od czesci do Poloneza, ktorym poprzednio jezdzilem. Czesci przewaznie kupuje w sklepie ale zdarza mi sie kupic cos ze szrotu lub od znajomego z Polo Klub Polska, ktory sprowadza Polowki z DE.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniadze, jest bardzo dobrze. Najwazniejsze, to znalezc zadbany egzemplarz z dobrym silnikiem i w miare bogatym wyposazeniem. Chyba, ze ktos woli kupic tanio, a pozniej wsadzac do niego kolejne pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów. Przerdzewialo mi złacze elastyczke w ukladzie wydechowym oraz ze starosci przedziurawily sie wezyki w okolicach filtra paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz padl mi regulator napiecia ale z mojej winy, wiec sie nie liczy. Obecnie mam do wymiany lozyska kol z tylu, Troszke huczą. Do wymiany równiez amortyzatory z przodu i dla wlasnego spokoju pasek rozrzadu i pompe wody. Przez rok tylko lałem paliwo do baku ;) Teraz czas powymieniac kilka elementów i miec znowu swiety spokoj.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 KAT 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13

Volkswagen Polo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo II Hatchback