Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan I SUV

macwac, 5 lat temu
Silnik 2.0 TSI 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TSI 170KM 125kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Po przesiadce z Subaru miałem wysokie oczekiwania odnośnie napędu na 4 koła, ale Haldex 4 mnie nie zawiódł (o ile działał).
Silnik : Jak na 170 KM jest bardzo elastyczny i sprawnie napędza auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Awaria pompy w Haldexie. Naprawa prosta ale kosztowna.
5,0
Całokształt
Po 4 latach użytkowania i przejechaniu 50 tysięcy km (zakupiony z przebiegiem 105 tyś, obecnie 155 tyś przebiegu) oceniam samochód na 4+. W zasadzie poza zbyt dużym spalaniem i małym bagażnikiem (znacznie mniejszym niż podaje producent w danych technicznych) samochód ma same zalety. Każdemu kto zapuszcza się w lekki teren (np dojazd do domku w górach po nieutwardzonych i nieodśnieżonych drogach) polecam wersję Track & Field - pocięty zderzak, metalowe osłony praktycznie całego podwozia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć mocny, elastyczny jak nieco mniejszy diesel. Zapewnia więcej jak wystarczające osiągi, jednakże spalanie, szczególnie w mieście, jest zdecydowanie za duże. Obawiałem się problemu ze spalaniem oleju (znana przypadłość 2.0 tsi VAG), ale u mnie ten problem nie występuje - pomiędzy przeglądami co 15 tyś km dolewam 1 litr oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Dobry, 6cio stopniowy manual, który w przeciwieństwie do DSG jest bezawaryjny i nie generuje żadnych kosztów. Trzeba się przyzwyczaić do krótkiej jedynki, poza tym skrzynia bardzo udana.
4,0
Układ jezdny
Jest okej. Zestrojony dosyć twardo, ale za to bardzo dobrze trzyma się na zakrętach, pewny na autostradzie nawet w okolicach prędkości maksymalnej. Napęd 4x4 działa bardzo dobrze - błyskawiczne załączanie, praktycznie nie da się ruszyć z piskiem opon. ESP działa bardzo dobrze. Przed zakupem radzę sprawdzić działanie Haldexa, u mnie przy przebiegu ponad 100 tyś przestał działać (zepsuta pompa, koszt około 1500 zł poza ASO).
5,0
Karoseria
Bardzo dobry prześwit, świetne zabezpieczenia podwozia w wersji Track & Field, 10 letnie auto, zero rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bardzo pomaga kamera cofania, która ma bardzo dobrą rozdzielczość. Jedyna wada to szerokie słupki A.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW - wszystko na swoim miejscu, bardzo prosta obsługa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa ok, oddzielne nawiewy również z tyłu. Klima dwustrefowa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompaktowe wymiary samochodu miejsca jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i dla pasażerów z tyłu. Nad głowami też dużo miejsca, mimo tego, że szczególnie na kanapie siedzi się bardzo wysoko. Natomiast bagażnik jest mały, jego pojemność jest o ponad 30% mniejsza od tego co podaje producent. Sytuacje czasem ratuje przesuwana kanapa (zakres około 15 cm).
4,0
Wyciszenie
Jest okej, silnik też brzmi nieźle, powyżej 140 robi się już głośno, ale konkurencyjne SUVy nie są lepsze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterek było nie wiele, części jest mnóstwo, ale spalanie jest zdecydowanie za wysokie jak na małego SUVa. W mieście pali około 12 litrów przy normalnej jeździe, na krótkich dystansach litr więcej. Autostrada przy 140 km/h około 10,5 litra, 120 km/h - około 9 litrów. W trasie spokojnie można zejść poniżej 8 litrów częściej wyprzedzając niż będąc wyprzedzanym.
4,0
Stosunek jakość/cena
VW dobrze trzymają ceny, z drugiej strony ciężko o SUVa tej klasy, który będzie równie dynamiczny, dzielny w terenie i da skuteczny napęd 4x4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 4 lata użytkowania i 50 tyś przejechanych km: zepsuty zamek w drzwiach kierowcy - około 300 zł, kilka przepalonych żarówek, nie działa kompas (tak, to auto ma kompas).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za jedyną poważną usterkę uznaję awarię napędu 4x4. Napęd przestał działać, a przekonałem się o tym kiedy zakopałem się w śniegu - nie dołączał się tył, nie informuje o tym żadna kontrolka. Okazało się, że nawaliła pompa w haldexie. Koszt nowej to około 1500 zł, po prostej naprawie napęd działa doskonale.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan I SUV