Szukaj

Lista ocen Volvo C30 (62) - Silnik

Na liście zabraknie 26 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Jędrzej
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 100KM 74kW
Jednostka 1.6 100 KM jest zaskakująco żwawa. Może jest to spowodowane masą samochodu (nieco ponad 1200 kg). Na trasie bez problemu można wyprzedzić ciężarówkę lub utrzymywać na autostradzie 150-160 km/h. Problemy pojawiają się przy podjazdach pod strome wzniesienia. Silnik godny polecenia do miasta lub na drogi podmiejskie. Przełożenia skrzyni powodują, że już przy 100 km/h mamy 3000 obr/min, a przy 130 km/h obrotomierz pokazuje 4000 obr/min....
5,0
~Adi
Volvo C30
Hatchback 3d 2.4 D5 180KM 132kW
Silnik D5 to majsterszyk inżynierów Volvo; 5 cylindrów w rzędzie pięknie brzmi i tylko czeka aż prawa noga dociśnie mocniej pedał gazu - wtedy bardzo ochoczo zabiera się do roboty i pozostawia większość samochodów w tyle. Charakterystyka motoru jest bardzo fajna - ciągnie od 1500 RPM praktycznie do końca; i przy każdej prędkości potrafi katapultować samochód do przodu, nie spalając przy tym jakiś wielkich ilości paliwa; brawo, brawo i jeszcze...
5,0
~pe.ka
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Silnik 1,6D - wbrew pozorom niezbyt wygodny \'na miasto\' z powodu krótkich przełożeń jedynki i dwójki. To jednak nie tyle wina Volvo C30, co każdego diesla :-) Na trasie bardzo przyjemnie - przyspieszenie w przedziale 100-150km/h bardzo przyzwoite, nawet lekko wgniata w fotel :-), i gwarantuje pełny komfort i bezpieczeństwo wyprzedzania. Bardzo elastyczny 5 bieg. Faktycznie czuć, że najwyższy moment obrotowy osiąga już przy ok. 1800 obr/min.
5,0
~Maksymilian Wiatrowski
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Silnik to jedna z wielu zalet w tym aucie . Ma wystarczającą pojemność i moc w stosunku do wielkości nadwozia . Silnik jak i filtr DPF nigdy nie sprawił problemów mimo użytkowania go głównie w mieście i krótkich trasach . Ma niską moc ale to diesel i auto jest naprawdę dynamiczne . Podobno 11.3 do setki . Jak dla mnie silnik to ideał :) Bardzo niskie spalanie .
4,0
~Aret
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW
Ten silnik ma jeden minus - łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia - czyli mikro kawałki tworzywa w baku, które zapychają wtryski. Nie jest to szczególnie upierdliwe i męczące, ponieważ objawy są mało widoczne . Trzeba przepłukać wtryski i bak i na jakiś czas spokój. Objaw to dłuższe kręcenie rozrusznikiem zwłaszcza przy ciepłym silniku.
4,0
~mikolajrej
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW
Naprawdę silnik 2.0d jest bardzo dobry. Osiągi na \"papierze\" nie powalają, ale odczucia są bardzo pozytywne. Elastyczność jest doskonała - od najniższych obrotów ciągnie na przód :) Dałem 4*, bo kultura 4 cylindrowca jest... średnia. Z zewnątrz brzmi dobrze, ale w środku przy wyższych obrotach hałas diesla jest nieprzyjemny, więc minus za kulturę pracy.
4,0
~palacze
Volvo C30
Hatchback 3d Facelifting 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 115KM 85kW
Silbik, choć diesel znany z koncernu PSA, wykazuje zaskakująco wysoką kulturę pracy. Odrobinę wibracji czuć na wolnych obrotach, jednak przeważnie na światłach wkracza ststem Start/Stop więc rzadko jest w tym stanie. Moc rozwija płynnie, trochę ograniczany długimi przełożeniami pierwszego i drugiego biegu.
4,0
~arka33
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 145KM 107kW
Silnik to sprawdzona jednostka Forda. Napędza sprawnie duże i ciężki mondeo, a więc tutaj w stosunkowo lekkim samochodzie radzi sobie znakomicie. Jasne, to wolnossąca jednostka i lubi wysokie obroty ale robi to z lekkością. Mimo 173kkm silnik nie sprawia żadnych problemów.
4,0
~marmarzec
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW
Jednostka 136 KM doskonale radzi sobie w nie najlżejszym nadwoziu 1350 kg. Jest żwawy, ochoczo reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Pozwala na pewną jazdę i sprawne poruszanie się zarówno w korku jak i na trasie. Przy spokojnej jeździe zadowala się niskim spalaniem.

Usterki Volvo C30

Liczba wpisów: 11

Volvo C30 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~acbr@hot.pl
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW
Już powyżej 150 przy dłuższej trasie zaczyna głowa boleć... B kiepskie wyciszenie. Poza tym OK, choć nie jest tak ekonomiczny jak możnaby się spodziewać. Przyspieszenia całkiem ok. Zamula komputerek, ma naprawdę duże opóźnienie wskazań. Prawdopodobnie wstawiono tani procesor.
Volvo C30