Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

dober, 15 lat temu
Silnik 2.5T i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : czyli wnętrze i wygodne fotele z szerokim zakresem regulacji-gdyby miała to honda,subaru lub mazda to te marki bym wybtał.
5,0
Całokształt
Super auto z kilkoma mankamentami ale spowodowanymi naszymi TRAGICZNYMI drogami następny bedzie mam nadzieje x5 bmw albo jakis inny suw.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik, dosskonale ciągnie przy średnim zakresie obrotów 3-4 tys.Elastyczny a przy 215 km/h (ogranicznik wersji z USA)ma tylko 4 tys.obrotów.Jedwabisty dźwięk 5 cylindrówki na niskociśnieniowym turbo 210 km.Napęd przedni. 7,3 do setki mówi za siebie-wyprzedzanie? żaden problem!Wciągam jak chcę tdi hdi dci i inne wozidełka przedstawicieli handlowych i to bez mocnego wwciskaniu gazu. Nie ma co wierzyc serwisom Volvo że trzeba stosować tylko olej castrol 0w30.Mi znajomy mechanik polecił inny markowy olej 5w40, a zreszta na amerykańskich stronach piszą że można stosować też ow40 5w30 byle spełniały normy. jakościowe.Serwisuje poza ASO, chyba że chodzi o częsci drobne dostępne tylko w volvo.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 5 biegów.Na zimno jadę oczywiście spokojnie do 2,5 tys.obrotów.Po lekkim rozgrzaniu nawet nie słychać kiedy zmienia biegi.Po paru dniach nauszyłem sie jak wciskać gaz aby nie redukował przy przyśpieszaniu albo żeby zredukował o 1 lub 2 biegi.Kick down=zrywa resztki badziewnego asfaltu z naszych niby europejskich ulic.:)Słabe hamowanie silnikiem. Jedyne lepsze skrzynie to chyba dsg vw.
4,0
Układ jezdny
Ta wersja ma trochę usztywnione zawieszenie w porównaniu do słabszych modeli np 2.4 bez turbo. Niby płynie po ulicach ale megane lepiej tłumiło krótkie nierówności i bez awarii zawieszenia przejechało 60000km.Na cywilizowane kraje można do volvo spokojnie 17-18 calowe felgi założyc, u nas maksymalnie 16.Mam 32000 km i niebawem trzeba będzie wymienic końcówki stabilizatora.Auto podsterowne, układ kierowniczy dobrze wspomagany ale trochę gąbczasty.Średnica zawracania za duża. Teraz juz sie przyzwyczaiłem ale na początku dramat.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemu.Jedynie słupki przednie szerokie jak we wszystkich nowych autach.,
5,0
Ergonomia
REWELACJA!!!Banalnie wszystko proste i jasne!Jak wsiadłem do nowego accorda to tam jest jakas masakra-guzik na guziku. W s60 jak i innych modelach tego koncerny jest super. SIEDZENIA idealne-kupiłem to auto dla siedzen i osiągów. MAM 193 wzrostu i nie mogę znaleźć dobrej pozycji w żadnym aucie bez regulacji pochylenia siedziska-dlatego nie kupiłem mazdy 6-bo ta regulacje ma dopiero w topowej wersji ze skórzanymi fotelami(notabene niezbyt fajn a ta skóra w mazdzie) Auto przy moim wzroście na 3 osoby!Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi.Bagażnik ok jak na auto które było ponoć zaprojektowane jako coupe w pierwotnym przeznaczeniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, nie wiem jak chłodzi bo mam auto od jesieni ale znajomy mechanik mówi że volvo maja super kompresory od klimy. Parują mi trochę szyby podczas deszczu ale to wina filtra kabinowego-musze zmienić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie i bardzo komfortowo-zwłaszcza fotele-tylko saab ma porównywalne i niektóre modele bmw -7 x5 ... Z tyłu jest wygodnie jak z przodu jada niskie osoby.W przeciwnym razie jest za moło miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
200 km/h i można cicho słuchać muzyki z dobrego systemy audio=bass ok mocne soprany, bardzo dobry zasięg radia!!Opon i silnika właściwie nie słychac tylko trochę szym powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem do końca BO mam komputer w milach i galonach.Do austrii i spowrotem autostradami - szybka jazda około 10-11 l/100 km w 3 osoby z bagażami i nartami w środku. Na trasie min imum 9.5-10 l na 100 km MIASTO zwłaszcza krótkie przebiegi= 13-15l/100 km Nie uwierze że to auto pali na trasie 7 czy 8 litrów, chyba że prowadzi 90-letni emeryt 70 km/h-bez obrazy:)
4,0
Stosunek jakość/cena
HAHA!Cena w salonie do zbicia spokojnie o jakieś 15 procent od katalogowej-marza na takie auta to wielce prawdopodobnie o wiele więcej-wystarczy zobaczyć na ogłoszenia multidilerskie. Ja kupiłem roczne auto zarejestrowane w Polsce sprowadzone z USA z przebiegiem 20000 km za połowę ceny katalogowej noiwego w salonie.TYle co nowa corolla w bogatej wersjii made in RPA.hihi-plastiki z recyclingu z petów po napojach
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 3 miesiące i 10 000 km więc nic absolutnie.Klocki za parę tyś. km wszystkie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musze wyregulowc ksenony bo za nisko świecą + niedługo końcówki stabilizatora. Jak w serwisie koło 100 000 przebiegu powiedzą że trzeba wymienić układ kierowniczy bo coś stuka to zacznijcie od tulejek wachacza-rada speca od tego modelu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I