Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Marcin, 13 lat temu
Silnik 2.5T i 20V 210KM 154kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S60 I 2.5T i 20V 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Czy auto się psuje czy nie to głównie kwestia prawidłowej eksploatacj. To moje ósme auto.Poprzedni jeździłem salonowym meganem, thalią, mazdami 323, almerą, renault 19, mercedesem z 1978 roku i też się nie psuły.Jak ktoś jest frajerem i nie dba o auto to potem się za to frajerstwo płaci w serwisie czy warsztacie.Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy w naszych warunkach się zurzywają bardzo szybko ale to wina nie kierowców a braku dróg bez kraterów jak na marsie. Następne kupuję Volvo lub skodę superb.
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z auta.Bardzo wygodne nawet podczas tras przez Europę.90% usterek wystąpiło z powodu beznadziejnych dróg w Polsce i zaniedbania przez poprzedniego właściciele w stanach chyba jeszcze. Auto jest z USA ale wszystkie s 60 są robione w Belgii w jednej fabryce. Części pasują zazwyczaj te co do europejczyka i wcale nie są droższe niż do opela czy taczek rodem z VW czy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest super, fajnie mruczy, jest elastyczny i pali tyle co 2 litrówka bez turbo czyli 10-11 litrów a mocy ma pod dostatkiem. idealny na polskie warunki gdzie moc jest potrzebna do wyprzedzania zawalidróg
5,0
Skrzynia biegów
Automat. 100 tys przebiegu i bez problemów.Specjaliści radzą co około 130 tys km wymieniać olej w skrzyni i wtedy śmiga bez problemów. Moja skrzynia to zwykły 5 biegowy automat. Geartronicki(z możliwą ręczną zmianą biegów) ponoć są bardziej awaryjne.
4,0
Układ jezdny
Bez rewelacji.Trochę twardo w przypadku dziurawych dróg:( ale przy 210 koniach tak musi być).Na dobrych drogach jest super.Mam 16 calowe 205/55/16 koła i są optymalne do tego auta.ponoć na 17-18 komfort znacznie spada i niszczy się układ kierowniczy (listwa) i szybko siada zawieszenie.Duży promień skrętu. W mieście to spora wada.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie jest ok.Szerokie słupki z przodu ale tak jest we wszystkich nowoczesnych autach
5,0
Ergonomia
Tu daję 6 z plusem.Łatwo, prosto i tak ma być. O wiele lepiej niż w bezsensownych systemach w audi czy bmw (pokrętło jedno do ustawiania wszystkiego)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.Silnik już po chwili się nagrzewa więc wnętrze też.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja!! MAM ponad 190 cm wzrostu i mam spory zapas. Z tyłu słabo jak w sportowym coupe:).Mało miejsca na nogi jeśli z przodu siedzą wysokie osoby.
4,0
Wyciszenie
Idealnie jak była szyba przednia fabryczna.Teraz jest nowa (kamyk na autostradzie)zakładana u blacharza-lakiernika i jest głośniej:(Źle ją chyba osadzili. Jak się wjedzie w dziurę jest nieprzyjemny ostry dźwięk ale osobowe auta są projektowane na drogi a nie masakrę jaką mamy w naszym kraju gdzie niekiedy nie omija się już dziur tylko wybiera mniejszą:((Strasznie mnie to wkurza!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc i osiągi (7,5 do setki) to daję ocenę dobrą.Da się zejść poniżej 9 litrów na 100 km ale kto kupuje tak mocne auto i jeździ do 100 km/h? Przy normalnej dynamicznej jeździe wciągam właściwie wszystkich a spalanie około 11 l/100 km. Jak za dużo to kupcie matiza w gazie:)albo wersję w dieslu,tylko że mruczenie diesla mnie trochę usypia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłam roczne auto za połowę ceny salonowego. Polecam
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem w 2 i pół roku 80 000 km.Co 20 000 zmiana oleju i filtrów, świece po 50 000 . Raz wymieniana była końcówka drążka. 2 razy klocki przód i raz tarcze brembo.Klocki tył raz.Płyn chłodzący raz i to wszystko przez 80 tys km!!! Mam do wymiany łączniki stabilizatorów, poduszki amortyzatorów, poduszkę pod silnikiem i przewód odpowietrzający skrzynię korbową.Wszystkie usterki nie wystąpiły by w kraju gdzie są drogi anie jedna wielka ściema.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z powodu przegrzania silnika przez poprzedniego właściciela wymieniane były simeringi i uszczelka pod głowicą plus planowanie głowicy oczywiście. Wcale to nie jest ani mega kosztowne ani mega pracochłonne.Rano oddałem wieczorem miałem zrobione auto i działa wszystko jak należy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5T i 20V 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I