Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

maras, 8 lat temu
Silnik 2.0 20V Turbo 226KM 166kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S80 I 2.0 20V Turbo 226KM 166kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 226km i 310Nm. Osiągi nowego Mercedesa luba Audi z 3-litrowym silnikiem, i kawał fury za śmieszne pieniądze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Duże auto za rozsądne pieniądze. Sylwetka nadal może się nadal podobać, mimo jego wieku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt auta. Na światłach zawstydza kierowców większości nowych aut. 310Nm robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem odrobinę za słaba do tego motoru, przynajmniej moja już się kwalifikuje do wymiany z powodu hałasu. Co do samej pracy, to bardzo precyzyjna i posiadajaca krótkie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
To moje pierwsze Volvo, ale zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Zawieszenie lekko twarde, na drodze samochód zachowuje się absolutnie neutralnie. Szybko wybijają się łączniki stabilizatora i sworznie, ale ich koszt jest stosunkowo niski.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń, zarówno do przodu jak i do tyłu.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne i dobrze trzymające siedzenia, zapewne mające rekompensować stosunkowo twarde zawieszenie. Obsługa deski intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra , wydajna wentylacja, niestety wentylator dmuchawu wydaje często niepokojące dźwięki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestronne, niestety za wysokim kierowcą niewiele miejsca dla pasażera, co powoduje pozycja za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Dość dobrze, przy większych prędkościach wyraźnie słychać szum opływającego powietrza. Ok. 4000 PM słyszalny staje się silnik, ale ciężko to uznać za wadę- brzmi pięknie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to na pewno najtańsze auto w utrzymaniu. Z doświadczenia mogę je porównać do BMW
4,0
Stosunek jakość/cena
Nadal tańszy od niemieckich konkurentów, niestety i wykonanie sprawia wrażenie tańszego. Trzeszczące plastiki, wiecznie psujące się mechanizmy podnoszenia przednich szyb, czy odklejajace sie płótno z boczków drzwi itp. mogą zepsuć frajdę z jazdy, która Volvo zapewne daje
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Volvo jest królem drobnych usterek. Ja w swoim przez półtora roku wymieniłem już chyba wszystko co można. Mało jest dni, w których nic się nie dzieje. Żarówki padają seriami, spalenie jednej zwykle ciągnie za sobą następną. Jako ciekawostki mogę podać: lusterko wsteczne z antena centralnego zamka (1600 zł+programowanie),moduł SRS ulegający samospaleniu w pierwszych rocznikach (2400 zł, nienaprawialne), czy zużywające się pierścienie (tak, pierścienie, nie czujniki)ABS. Niezwykle często pojawia się komunikat, aby zgasić silnik i ponownie zapalić, jest on bardzo zagadkowy i nikt nie wie, czego dotyczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo wielu drobnych usterek , te poważne zdarzają się stosunkowo rzadko. Samochody maja swoje lata, więc powszechne są wycieki spod pokrywy zaworów i ze spustu turbiny, po ok 250000 należy wymienić lub zregenerować przepustnicę (nowa ok 2000, regeneracja ok.1000), trzeba pilnować sondy lambda, jej żywotność to 160000, po jej zużyciu samochód nie nadaje sie do jazdy

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V Turbo 226KM 166kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo S80 I

Liczba wpisów: 21

Volvo S80 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo S80 I