Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

levresnoires, 3 lata temu
Silnik 2.0 20V Turbo 226KM 166kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.0 20V Turbo 226KM 166kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Inne : Komfort wewnątrz oraz jakość wykonania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Uciążliwy to zbyt mocne słowo, niemniej wymaga więcej uwagi.
4,0
Całokształt
Świetny, wygodny, dynamiczny, funkcjonalny, uniwersalny samochód. Kosztuje bardzo rozsądne pieniądze w obliczu tego co oferuje
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, bezawaryjny, pięć cylindrów brzmi przepięknie.
5,0
Skrzynia biegów
Dobre przełożenia. Brak zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Drobne ogniska korozji mogą się pojawiać na progach i drzwiach, po kilku zabiegach blacharskich nie ma po nich śladu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko w porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda że tylna kanapa bez ogrzewania. Poza tym wszystko w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tapczan twojej babci.
4,0
Wyciszenie
W odmianie T5 zawieszenie jest sztywne, samochód lepiej trzyma się drogi, niemniej mogłoby być ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To zależy od podejścia właściciela, części eksploatacyjne są dostępne i nie kosztują majątku. Problem zaczyna się gdy w grę wchodzą drobnostki. Ciężko znaleźć niektóre elementy wnętrza (przyciski, pokrętła) przedmioty stosunkowo nieistotne w codziennej eksploatacji, niemniej dla pasjonata niezbędne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez porównania dla niemieckiej i japońskiej konkurencji. Przede wszystkim naszą uwagę powinien zwrócić system SIPS chroniący pasażerów przed zderzeniami bocznymi. Silnik Pomimo niewielkiej objętości (w porównaniu do 4 czy 5 litrowych jednostek) zapewnia namiastkę sportowych wrażeń, co w limuzynie tych gabarytów nie jest oczywiste. Nie licząc elektronicznych systemów bezpieczeństwa oraz nowinek technologicznych, ten dwudziestoletni pojazd nie odstaje od młodszych o 10-15 lat samochodów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żeby nie było zbyt słodko, inżynierowie z Goteborg'u nie przyłożyli się dostatecznie do układów elektronicznych. Legenda głosi że wycieraczki reflektorów kiedyś działały... Sonda lambda lubi od czasu do czasu odmówić posłuszeństwa. Przy odmianach T5 oraz T6 warto zwrócić uwagę na stan pompy paliwa. Lusterko wewnętrzne po upływie lat wymagało wymiany. Trzeba uważać na stan kabli, często wymagają drobnej konserwacji. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik to wyjątkowo trwała jednostka. Warto zwrócić uwagę na intercooler. Czasami rura może się rozszczelnić i najczęściej naprawy są przeprowadzane chałupniczo. Skrzynia chodzi bez zarzutów. W przypadku ewentualnej wymiany któregoś z tych komponentów nie kosztują one sum gargantuaicznych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V Turbo 226KM 166kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S80 I