Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 II Sedan

Andrzej S, 5 lat temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S80 II Sedan 2.4 D5 185KM 136kW 2006-2013 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto płynie. Jazda nim to pełna przyjemność
5,0
Całokształt
Auto mam od 2 lat. Przejechałem nim w tym czasie 64tys.km więc myślę że obiektywnie mogę postawić mu 5 gwiazdek. W tym czasie bez większych niespodzianek czy awarii. Na początku nie chciało mi się z niego w ogole wysiadac. Z czasem mi trochę przeszło ale jazda nim to w dalszym ciągu przyjemność. Na dobrą sprawę robiłem rzeczy eksploatacyjne. Zużycie paliwa mnie wręcz rozczula. Nie chodzi mi o to co podaje komputer pokładowy tylko o to co wychodzi pomiędzy tankowaniami. No i w automacie duże ciężkie auto. Dzięki niemu troszkę zmieniłem zdanie o dieslach. Wcześniej wyłącznie benzyny. Tym razem wymogly to warunki bo w skandynawii gdzie to użytkuje mało jest benzyn dostepnych. A poza tym bez problemu można znaleźć egzemplarz z małym przebiegiem. Drogi dużo bardziej niż u nas ale za to pewny (jeżeli nie od Polaka haha) i udokumentowany w pelni
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie zawodzi. Ponad 400Nm robi robotę nawet w tak dużym aucie. 185KM też swoje robi A w przeciwieństwie do innych opinii nie drażni mnie praca silnika 5 cylindrowego i nie jest przesadnie głośna. Ciągnie dobrze od dołu i nie ma problemu z zapasem mocy. Przez te 60tys.km wymieniłem tylko świece żarowe bo 2 siadly więc poszedł komplet nowych a tak tylko zmiana oleju w silniku i rozrząd po 180tys.km
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia tak na prawdę na 4.5 bo zdarza jej się dziwne szarpniecie od czasu do czasu czy nie przerzucanie biegu na czas. Na kick down reaguje szybko i konkretnie. Robi się jedynie głośno lekko w kabinie
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrej jakości. Auto sunie,nic nie stuka nie puka nie przenosi wibracji czy drgań na kierownicę. Tu daje pełna 5. Inna sprawa że auto było dbane i robione wszystko na czas. Przy 140tys zmieniłem łączniki stabilizatorow a przy 175tys kompletne wahacze ze sworzniami. Amorki super od kąd do mam.
5,0
Karoseria
Jakość wykonania na najwyższym poziomie. Myślę że BMW może czyścić Volviakowi buty. W srodku wbrew większości opinii nic nie zgrzyta i nie puka. Czasami nawigacja w stanie złożonym wydaje jakieś odgłosy wibracji Ale słychać tylko jak nie chodzi radio. Sama buda duża przestronna i spory kufer. Jeżdżę raczej w towarzystwie powietrza więc więcej niż potrzeba
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra chodź zdążyło mi się dojechać 2 razy do ściany tablica ( ciągła awaria czujnika parkowania wyłącza system w calosci). No i raz po ciemku znak z tylu auta Ale to wina ciemności, wyłączonego czujnika parkowania i cebulą co postawił znak na środku parkingu
5,0
Ergonomia
Ergonomia super. Schowkow wystarczy, obsługa prosta i intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i Klima działa na piątkę. Nie ma problemów ani latem ani zima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni full. Jeżdżę w prawdzie głównie sam Ale mały nie jestem i potrzebuje miejsca. No a i za mną usiądzie bez problemu nawet drugi taki jak ja
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wystarczające jak na diesla. Fajna praca silnika więc nie przeszkadza jak czasami głośniej zamruczy. Głośno.jedynie przy redukcji biegów, drażni jedynie pod spore górki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania jak na auto Premium na akceptowalnym w pelni poziomie. Może dlatego że nie miałem poważnych tfu tfu awarii. Eksploatacja na normalnym poziomie. Ceny akceptowalne bo zawieszenie z mondeo więc i koszty jak w Fordzie A nie volvo
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę za drogi. Lepszy od marca czy beemki ale drogi w zakupie. Szczególnie że w Polsce ciężko o egzemplarz poniżej 300tys.km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki: 2 krotnie spalily się żarówki świateł krótkich i to obie na raz. Problem ustal Raz pękł pasek klinowy ale to że starości. Dobrze że nie w trasie tylko pod domem. Ciężka jazda paź wspomagania Raz się zdarzyło przy ok 165tys awaria tempomatu. Skutkowało to komtrolka serwisowa i brakiem pełnej mocy a prędkość odcinalo przy 140km/h. Do tego nie dało się wyłączyć tempomatu. Wystarczyło stanąć zgasić silnik i odpalić od nowa. Już jechał normalnie. Potem zakupiłem ciegielko tempomatu o dziwo zakupiłem je w Inter Cars za 17zl. No i ostatnie, nie zamyka czasami tylnych drzwi. Denerwuje sprawdzanie bo guzik jest w pozycji prawie zamkniętej i raz zamyka a raz nie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tfu tfu nic się nie działo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo S80 II

Liczba wpisów: 4

Volvo S80 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo S80 II Sedan