Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback

M, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V40 II Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Gokart. Będę to powtarzał w kółko. Gokart.
Przeniesienie napędu : Bardzo przyjemnie operuje się sprzęgłem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Ten reflektor i wymiana żarówki to jakiś dramat
5,0
Całokształt
Naprawdę świetny samochód dający frajdę z jazdy przy sensownych osiągach z przyzwoitym wyposażeniem. Jeśli chcesz trochę poczytać to wejdź w tę opinię ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, oszczędny (choć jak na diesla pali dość przeciętnie, więcej o tym napisałem w raporcie). Przy niższych prędkościach naprawdę ma kopa w tak lekkim samochodzie. Przy wyprzedzaniu należy uważać na bardzo nagły spadek mocy przy około 3500-3700 obrotów, ale to oczywiście zaskoczy was tylko pierwszy raz bo potem będziecie wiedzieli.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być dłuższa. Przy 120kmh auto nie wydaje się wysilone, a jednak ma 2000 obrotów na 6 biegu. Może to nie do końca skrzynia biegów, ale przy starcie i po jedynce przed wrzuceniem dwójki trzeba czekać ze 2 dni robocze zanim obroty spadną do odpowiednich i żeby nie szarpać jak idiota. Długo zajęło mi przyzwyczajenie się do tego i trudno mi się przyzwyczaić od nowa gdy przesiadam się z innego samochodu.
5,0
Układ jezdny
Dość komfortowy samochód w jeździe na co dzień. Gdy najdzie nas ochota poszaleć prowadzi się jak gokart. Może to kwestia opon, ale potrafi być czasem podsterowny, ale w łatwy do przewidzenia sposób.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Mam uchwyt do telefonu po lewej stronie szyby przy słupku i widać wszystko co się chce.
5,0
Ergonomia
Zaczynając od wad, do samochodu wsiada się dość nisko jeśli komuś to przeszkadza. Obrotomierz wymaga moim zdaniem przyzwyczajenia, zobaczcie na zdjęciach. Poza tym świetnie: bluetooth łączy szybko i bez błędów (androidy tanie i ze średniej półki, iphone 13 też), przejrzyste i zrozumiałe menu na tle innych samochodów różnych marek, całkiem dobre fotele, ŚWIETNE głośniki! Jeździłem wieloma samochodami i pomijając te z głośnikami marek premium jak bose itd to te są BEZKONKURENCYJNE! Polecam trochę podbić środek w equalizerze (tak, ten samochód ma taką możliwość) i obniżyć basy o 2 punkty i jest doskonale, choć oczywiście to zależy też od tego co macie ustawione w telefonie. W kwestii radia chcę też nadmienić taki nieoczywisty plus: w wielu samochodach od razu odpala się radio które jest o wiele głośniejsze niż muzyka z bluetooth i strasznie to irytuje, np. w astrach tak jest. Tutaj jeśli mieliście ustawione źródło na bluetooth a nie radio to tak pozostanie przy następnym uruchomieniu samochodu!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag, automatyczne ustawienia działają poprawnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,8m wzrostu, lubię mieć miejsce dla siebie w samochodzie (dla zobrazowania- tyle miejsca żeby nie dotykać nogami kierownicy przy operowaniu pedałami) i jest zupełnie ok, ale z tyłu robi się ciasno. Drobni ludzie mieszczą się bez problemu, ja "drugi raz" mógłbym za sobą siąść tylko na krótką podróż. Bagażnik nie jest tak duży jak się wydaje ze względu na opadający dach, ale dało się zmieścić we 4 osoby na kilkudniową podróż w góry. Dałbym 4,5 gwiazdki
5,0
Wyciszenie
Nie jest gorsze od innych w swojej klasie, można komfortowo rozmawiać do około 100kmh, przy 120 trzeba mówić głośniej, ale nie krzyczeć, przy 140 trzeba trochę pokrzyczeć, ale poza tym jest nadal komfortowo. Przy około 160 jest już na granicy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oryginalny akumulator zaczął lekko niedomagać (na tyle żeby wyświetlać powiadomienie) w ujemnych temperaturach po 5 latach, ale wytrzymał jeszcze 3 lata ze względu na słabe zimy u nas. Wymieniony raczej na wszelki wypadek, choć w swoją ostatnią zimę wyświetlał nowe powiadomienie i oprócz tego że kazał się naładować to jeszcze dopisywał że wchodzi w tryb ekonomiczny. Wymiana żarówki w reflektorze to jakaś patologia, trudno to zrobić samemu. Trzeba odchylić jednocześnie trzy elementy żeby to zrobić, trzeba trochę siły i potrzeba sprzętu (podstawowego) przy demontażu reflektora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje, ale mam chyba za mały przebieg żeby coś się miało z samochodem dziać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V40 II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów