Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4369 mm
Szerokość 1802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2647 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1546 mm
Zwis przedni 908 mm
Zwis tylny 815 mm
Prześwit 125 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1073 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 953 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 847 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 932 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1396 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1349 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 324 l
Wysokość progu załadowczego 522 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

2,3
~Kacper
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Volvo V40 II
Samochód coraz tańszy w zakupie natomiast pozycja za kierownicą, kultura pracy silnika i koszty utrzymania całkowicie skreśliły go w moich oczach. Silnik D4 brzmi jak Renault Kangoo w dieslu. Osobiście przesiadłem się ze 140konnej jednostki innej marki i przy obecnym 190km rożnica mocy praktycznie nie odczuwalna. Części do tego samochodu tak drogie, że nawet handlarze je sprzedający mają nieziemski ubaw z tego, że przykładowo belka przednia używana koszt - 1000zł gdzie nowe zamienniki innych marek max.300 zł . Do tego modelu nie są produkowane absolutnie żadne zamienniki. Miska olejowa - inne marki w podonym roczniku zakres cen 100-400 nowe części , do V40 używana miska 700zł , nowa 1500. Osobiście musiałem również wymienić maglownice ponieważ z dnia na dzień siadło wspomaganie. Panowe konsktrukotrzy tak zaprojektowali auto, że nie wchodzi w gre wymiana samego silnika wspomagania poniewaz jest na stale zamocowany do maglownicy i konieczna jest wymiana całej. Część praktycznie nie osiagalna poniewaz wychodizla pod 20 roznymi numerami ktore musza sie zgadzac - koszt naprawy ponad 5000zł .
4,9
~Melg
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Volvo V40 II
Super samochód z piękna sylwetką ,przyciągający spojrzenia innych kierowców. Taki kociak ;) Kilka razy zauważyłem jak do środka spoglądali ciekawscy ;) Auto ciche, bardzo wygodne , małopalące-w mieście 4,6 litra a na autostradzie przy średniej prędkości 120 km/h 4,5 litra. Silnik jest dynamiczny, 6 biegowa skrzynia chodzi mega precyzyjnie, można przerzucać biegi jednym palcem . Samochód wypełniony systemami chroniącymi życie ale wiadomo bo to Volvo-system City Safety sprawdzony w praktyce-działa. W środku brak tanich plastików, mięciutkie materiały, kiedy pierwszy raz wsiadłem do środka zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Mimo 180 tysięcy na blacie samochód "chodzi" jak nowy. następnym moim autem tez będzie Volvo , może V40 po liftingu a może skuszę się na jakiś wyższy model. I na pewno będzie to silnik 150 konny. Polecam!!
4,5
~Rafał
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Volvo V40 II
Samochód naprawdę przyjemny. Za sensowne pieniądze wiele oferuje, absolutnie nie żałuję, że kupiłem, a gdybym miał okazję, to jeszcze dopłaciłbym kilka tysięcy, żeby mieć lepszą wersję wyposażenia. :)
Średnie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback
6,2 – 9,9
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Volvo V40 II
Przy jeździe 60/40 trasa miasto bez szarpania, gwałtownej jazdy udało mi się zejść do spalania 5.2l i tym samym zasiegu ok 1100km na jednym tankowniu. Przyznaje jednak że taka jazda byla trochę myląca takie pilnowanie sie by zmienić bieg gdy auto Cie o tym informuje, jak dla mnie znacznie za wczesnie. Przeważnie gdy jeżdżę normalnie, lubie przyspieszyć jak ruszam ale nie jeżdżę szybko raczej rzadko przekraczam 140 na trasie wtedy średnie spalanie wynosi 5.5l a zasięg ok 950-1000. Nigdy nie zdażylo mi sie uzyskać większego spalania jak 5.7l i zasiegu mniejszego jak 900km na baku. Zawsze tankuje do pelna i co bak resetuje zegar. Samochód polecam, jestem bardzo zadowolony po przesiadce z Leona I 110kM który moge powiedzieć ze mial podobna dynamike ale wieksze spalanie. Volvo moze nie jest tak bardzo dynamicznym autem ale wpelni wystarczajacym w codziennym uzutkowaniu. Idealny jak dla mnie stosunek ceny do jakości.
5,3
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Volvo V40 II
To moje trzecie Volvo i w końcu uwierzyłem że nowe ON mogą mało palić, wcześniejsze 2,0 PSA to smoki w porównaniu z tą serią silników. Nie wierzyłem w wynik spalania z komp pokładowego, kilka razy tankowałem na stacji i za każdym razem się zgadzało. Trasa Białystok-Karpacz i z powrotem przy umiarkowanym ruchu prędkość 120/h spalanie 4,4 auto obciążone dwie osoby dorosłe dziecko i pełny bagażnik klima włączona, Drobne trasy w koło komina tak zwane po 100-150 km prędkość na tempomacie ustawiona 100/h spalanie 3,9 jazda po płaskim wiosna jesień klima wyłączona. Koła standard 205/55R16. Oby tak dalej. Liczę że stara Szwedzka trwałość powróciła auto ma ponad 200kkm przebiegu i trzyma takie parametry.
7,9
Hatchback 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Volvo V40 II
witam, kupiłem silnik 1.5 ze względu na wiarę w niskie spalanie. Jestem bardzo rozczarowany. Dynamika auta 4, komfort super, spalanie oceniam przy tej pojemności silnika na -3 ( może nawte na 2). Jest to nowa platforma silników DRIVE-E. Volvo obiecuje że silnik mało spala i jest bardziej ekonomiczny niż poprzednia generacja. Niestety tak nie jest!. Mieszkam w mieście i do pracy mam 3 km. Samochód garażuję więc otwieram garaz, odpalam, wyjeżdżam na podjazd, zamykam garaz i brame (cała operacja trwa max 2 minuty - mała dziąłka:(, ), spalanie z komputera odcinkowego przy delikatnej jeździe (obroty max 2300/min i zmiana biegu), to 14,5 lt ( to jest min spalanie na moim codziennym odcinku przy "dziadkowej jeździe"). Odważyłem się kiedyś, gdy silnik już był ciepły pokonać drogę do do po pracy zabawą jaką daje ten silnik - KU MOJE ZASKOCZENIU SPALANIE WYSZŁO 18lt (to nie była jazda na czerwonym polu - po prostu bardziej dynamiczna). Generalnie samochód jest komfortowy, z wyjątkiem spalania. Dla przykładu tankując zbiornik do pełna ( pistolet 2 razy odbija, zbiornik 62lt),, komputer pokazuej przy miejskiej jeździe zasięg około 400km. Przepraszam ale spalanie 15LT! w silniku 1500cm3? Szef ma 340-konne BMW 340 - spalanie około 11lt. Piszę o troszkę zdegustowany, ponieważ ktoś z was może zapytać że coś jest nie tak z moim silnikiem. W ramach gwarancji umówiłem się na wizytę w serwisie w Rzeszowie - oczywiście wszystko jest OK ( według nich). Zadziwnia mnie jeszcze jedna kwestia. Moje poprzednia Honda Civi 2009n 1800cm3, mimo że bierze od wymiany do wymiany około 0,5lt oleju tp ma rurę wydechową zardzewiałą, VolVO ma zakpoconą, ze niedługo powinienem wymiatać z niej sadzę - oczywiście w serwisie twierdzą że ich demo mają takie same, wiec ten typ tak ma. Reasumując - samochód komfortowy, wygodny, szybki jak na silni 1500 ( mój pierwszy z TURBO), ale NIKOMU NIE POLECAM mąlego silnika VOLVO skoro ten motor pali tyle samo co 245km 2,0 T5? Po co oni produkowali 1.5 T3? na krótkich odcinkach zdecydowanie doradzam ( Honda średnio ok 10lt, VOLVO 15lt), na długich trasach krajowych - HONDA 5,9-6,3, VOLVO min jakie udało mi się osiągnąć to 7,3 przy jeżdzie zgodnie z przepisami. Nię zachęcam, nie odradzam ale chiałem się podzielić moinimi doświadczeniami. Mimo kulturalnej obsługi w serwisie nie czuję się przekonany że moje VOLVO powinno spalać około 5lt więcej niż 1800cm3 Honda Civic 2009 ( chociaż z całym szcunkiem do VOLVO ale HONDA silniki ma SUPER).
Volvo V40 II Hatchback