Szukaj

Informacje o Volvo V40 II Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, piÄ™ciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa Å›rednia), produkowany od 2012 roku. V40 zostaÅ‚ wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwaÅ‚a bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, wedÅ‚ug którego model oznaczony literÄ… „V” oznaczaÅ‚ nadwozie typu kombi. V40 powstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Ford C1, którÄ… dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem byÅ‚ Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można byÅ‚o siÄ™ spodziewać bo Volvo plus coÅ› jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze byÅ‚y domenÄ… samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba siÄ™, bo patrzÄ™ i widzÄ™, że to Volvo, choć widzÄ™ też, że projektantów korciÅ‚o, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miÅ‚o, gdy zachowuje jakiÅ› element tożsamoÅ›ci marki. Ile można patrzeć na auta, które sÄ… jak szafki w basenowej szatni: różniÄ… siÄ™ tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1500-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Åšrednie spalanie dla Volvo V40 II Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW od 2015
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Przy jeździe 60/40 trasa miasto bez szarpania, gwałtownej jazdy udało mi się zejść do spalania 5.2l i tym samym zasiegu ok 1100km na jednym tankowniu. Przyznaje jednak że taka jazda byla trochę myląca takie pilnowanie sie by zmienić bieg gdy auto Cie o tym informuje, jak dla mnie znacznie za wczesnie. Przeważnie gdy jeżdżę normalnie, lubie przyspieszyć jak ruszam ale nie jeżdżę szybko raczej rzadko przekraczam 140 na trasie wtedy średnie spalanie wynosi 5.5l a zasięg ok 950-1000. Nigdy nie zdażylo mi sie uzyskać większego spalania jak 5.7l i zasiegu mniejszego jak 900km na baku. Zawsze tankuje do pelna i co bak resetuje zegar. Samochód polecam, jestem bardzo zadowolony po przesiadce z Leona I 110kM który moge powiedzieć ze mial podobna dynamike ale wieksze spalanie. Volvo moze nie jest tak bardzo dynamicznym autem ale wpelni wystarczajacym w codziennym uzutkowaniu. Idealny jak dla mnie stosunek ceny do jakości.
4,7
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Miasto 7.0 Trasa 4.0 na tempomacie Trasa 4.5 bez tempomatu przy prędkości do 120km/h (powyżej już potrafi ssać 6.0 przy 140km/h; 7.0/8.0 przy 160km/h etc.) Jazda mieszana 5.5 przy dynamicznej jeździe Jazda mieszana 5.0 przy eko jeździe
5,5
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 12
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 4
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Uszkodzeniu uległ blok silnika - pękł
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
Podczas spokojnej jazdy na autostradzie pękł blok silnika . D4 190 KM Serwis znał ten rodzaj usterki bo diagnoza była natychmiastowa. Jednak ze względu na koszty (30 tys. )proponują zabrać samochód z serwisu, więc w statystykach brak takich usterek. Akcje serwisowe średnio raz na 6 miesięcy Samochód z 2014
2 komentarze
Volvo V40 II Hatchback