Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Hatchback

Ronin, 3 lata temu
Silnik 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 208 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niepozorny samochód a może wkurzyć swoimi osiągami właścicieli ospojlerowanych fur sportowych za grubą kasę.
Układ hamulcowy : Tarcze przód ledwo mieszczą się w felgach 16" co wpływa na bardzo dobre hamowanie. Niejeden SUV chciałby takie mieć.
5,0
Całokształt
Samochód idealny dla 2 osobowej rodziny w mieście z licznymi wyjazdami poza miasto. Auto bardzo wygodne, z odpowiednią mocą i fajnym wyglądem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik diesla z podniesioną mocą na 252KM i 570Nm robi robotę. Na początku szału nie ma ale od prędkości ok. 60km/h wbija w fotel. Czuć moc dwóch turbin. Fajne brzmienie choć dla niektórych może trochę za głośny. Interwał olejowy koniecznie trzeba skrócić do max. 15000km. DPF nie sprawia problemu o ile nie stoi się po 10h dziennie w korku. Spalanie super niskie jak taką pojemność i moc.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia manualna powoli staje się rarytasem w świecie coraz popularniejszych automatów. Biegi pracują poprawnie, nie haczą i samo wybranie biegu jest dość precyzyjne bez tzw. mieszania w garnku bigosu.
5,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie daje bardzo dobrą przyczepność a układ kierowniczy jest bardzo bobrze zestrojony. Seryjnie montowana rozpórka na przednich kielichach usztywnia karoserię zwłaszcza w ciasnych zakrętach. I tu jest odwieczny dylemat czy poprawić precyzję prowadzenia poprzez niższy profil opony czy wybrać wyższy profil i wyższy komfort. Na śliskiej nawierzchni brakuje niestety napędu AWD i tył trochę myszkuje zwłaszcza, że tylna oś ma mniejszy rozstaw niż przód. Dociążony przód w dieslu zachowuje się lepiej.
4,0
Karoseria
Blachy dość miękkie i łatwo zrobić wgniotkę Lakier też jest dość miękki co skutkuje odpryskami na masce od kamieni i rysami od mycia. Jednak trzeba pochwalić bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i karoserii. Wygląd samochodu też bardzo fajny i nienachalny jak w japończykach.
Komfort
4,0
Widoczność
Coś za coś. Masywne słupki i co za tym idzie bezpieczeństwo nie dają takiej widoczności jak w kabinie Zetora. Ogólnie nie ma tragedii i można się przyzwyczaić a mając czujniki i kamerkę spokojnie można wykonywać bezpiecznie manewry na parkingu.
5,0
Ergonomia
Wszystko fajnie umieszczone pod ręką. Sterowanie w kierownicy oraz konsola środkowa gdzie po przyzwyczajeniu się do lokalizacji przycisków można płynnie obsługiwać potrzebne funkcje auta. Wystarczająca ilość schowków. Jedynie brakuje przesuwanego podłokietnika ale to szczegół.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest naprawdę OK. W zimie auto bardzo szybko się nagrzewa ze względu na nagrzewnicę elektryczną wnętrza oraz aktywną roletę chłodzenia silnika. Dodatkowo podgrzewana przednia i tylna szyba oraz lusterka pozwalają w zimie rozpocząć jazdę prawie natychmiast. Dodatkowo grzane stołki i czego chcieć więcej. W lecie klimatyzacja nawet w upalne dni spokojnie daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco o ile podróżuje się w 2 osoby. Bagażnik na 2 osoby również jest wystarczający. Niektórym może przeszkadzać wyższy próg załadunkowy bagażnika ale nie jest to typowe kombi więc coś za coś. Trochę gorzej jak do auta wproszą się dodatkowe osoby. Na tyle nadal jest OK ale cztery osoby w aucie to raczej max.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie komory silnika mogło by być trochę lepsze. W ruchu miejskim i przy dużych prędkościach nie ma tragedii. Dźwięk silnika bardzo fajny więc mi to nie przeszkadza. Jak ktoś lubi ciszę to powinien bardziej kupić Teslę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Marka premium więc ceny części i serwis w ASO też premium i nie idzie to w parze z jakością serwisu. Tragedii nie ma jak w BMW ale trzeba mieć swoją VIDA+Dica i zaufanego mechanika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK. Normalna eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 12

Volvo V40 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V40 II Hatchback