Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Jakub Wach, 8 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dzięki współpracy z Fordem zawieszenie Volvo zostało odświeżone, bardzo dobrze, że nareszcie ma skręt.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Klimatyzacja sama się wyłącza.
Silnik : Nie tyle usterka, co duże spalanie.
Inne : Siłowniki klapy bagażnika są nieco za słabe.
4,0
Całokształt
Auto przyzwoite. Czarne, z przyciemnionymi szybami, wersja sport - ogranicza sie tylko do jakiś drobnych zmian kosmetycznych, więc żadne sport. Auto wygodne, ale nie bez wad. Przykro czytać opinie jakie to ono wygodne i bezawaryjne, jakie oszczędne, skoro w rzeczywistości wygląda to trochę inaczej. Proszę czytać kolejne punkty.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jaki mam to 2.0D, czyli popularny HDI. Paliwożerny smok, który nie grzeszy mocą, nie odczuwa się tych 136 koni. Dość wytrzymały, jednak ma swoją wadę - szarpanie, które może powodować z 50 czynników, nie warto się tym zajmować, acz kolwiek wnerwia. Silnik oceniam źle, a mam porównanie z 2.0 TDI w golfie mojego brata, TDI o niebo lepszy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra, niskie biegi krótkie, wyższe dłuższe, jakby opracowana z myślą o dłuższych trasach. Nie zniszczyła mi dwumasy, 170tyś i nadal oryginalna dwumasa.
3,0
Układ jezdny
Kierownica ma duży opór, na wybojach mam wrażenie, że zaraz mi ją wyrwie z rąk, nie ma mowy o trzymaniu jej w palcach. Mimo wszystko układ jezdny bardzo - do przesady - precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki grube, przy cofaniu przydał by się lepszy czujnik parkowania, ten w moim aucie piszczy nawet na bardziej chropowatym asfalcie. Troszkę mało widać w lusterkach bocznych. Ogólnie całkiem przyzwoicie.
4,0
Ergonomia
Auto z pomysłem. To kombi na bazie focusa, więc małe kombi, bardzo fajna rzecz. Na autostradzie mam wrażenie, że jade krążownikiem, natomiast na wąskich drogach mam wrażenie, jakbym prowadził jakieś małe i krótkie auto, całkiem dobrze. Niestety mało miejsca z tyłu oraz w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze chłodzi, z grzaniem też przyzwoicie. Jedyny kłopot to wymiana filtra kabinowego, trzeba się trochę napracować.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu dam przeciętnie. Kierowca i pasażer obok mają dużo miejsca, jednak z tyłu - jak w każdym Volvo - mało. Brakuje te 10-15 cm na nogi.
4,0
Wyciszenie
Silnik i odgłosy z zewnątrz wygłuszone bardzo dobrze, do 120 cisza, powyżej zaczyna być słychać, jednak akceptowalnie. Odgłosy spod auta są słabo wygłuszane niestety, ale jako całokształt dam "dobrze".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na podobieństwa z Fordem cześci łatwo dostępne, i wcale nie drogie. Serwis Volvo się ceni, ale spokojnie można wszystko naprawiać w innych miejscach. Za to elementy karoserii bardzo drogie. Spalanie ogromne jak na tę pojemność i moc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo dobrze się spisało, w tej cenie można kupić szpanerskie audi, wypasione BMW czy jeszcze coś innego, jednak uważam, że warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę nim od 5 miesięcy, zrobiłem pare tyś kilometrów, więc nie mogę się tu w pełni wypowiedzieć, jednak jak dotychczas bezawaryjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby nigdy! Żadnej stłuczki, żaddych poważnych usterek, i jak narazie nic się nie zapowiada, turbo zdrowe, dwumasa zdrowa, filtr dpf wystarczy co jakiś czas porządnie przepalić wciskając gaz do dechy i zamykając obrotomierz, nic się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50