Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 I Kombi Facelifting

Domin, 5 lat temu
Silnik 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 I Kombi Facelifting 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny, ekonomiczny ale jak trzeba to 181 km potrafi nadać przyspieszenie. Wszystko zalezy od kierowcy jak jedzie spokojnie to 5 l na 100 km wyjdziej. jak jedzie ostro to rzeczywiście 7.7 s do 100 nie jest problemem.
Układ hamulcowy : Hamulce jak to w Volvo są bardzo czułe i potrafią zatrzymać takie dtosunkowo duże auto praktycznie w miejscu. Wiem bo raz pojechałem spóbować ich działanie na placu.
Przeniesienie napędu : Start po zmianie świateł to zawsze walka tym aby za mocno nie naciskać na gaz bo frajda z jazdy bardzo duża.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Samochód dokładnie taki jaki chciałem. Osiągi i komfort. Potrzebny było kombi i zdecydowałem że przesiadam się z V50 2.0D na większe. Niby tylko 8 lat różnicy w dacie produkcji obu samochodów ale to są dwa różne światy. Wcześniejsze, to samochody analogowe (z resztą bardzo dobre), a ten obecny to już świat cyfrowy. Oglądałem też podobne jeżeli chodzi o rozmiary - VW Passat, Mercedes, Mondeo. Do Volvo wsiadłem pojechałem na trasę i na chwilę do miasta i po problemie, zdecydowałem że biorę właśnie ten. Samochód jak na razie sprawuje się bardzo dobrze. Oby tak dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik działa bardzo sprawnie i przemyśłanie. Gdy potrzebujemy mocy przy wyprzedzaniu to lekke wciśnięci pedału gazu powoduje zryw samochodu do przodu. W szczegołności przyspieszenie na czwartym biegu z 80 do 130 km na godzinę to jest błysk, moment. Bardzo przydatna rzecz na trasie. z piątki tez bierze bez problemu. Jak chcemy jechać spokojnie 90 km/h na szóstym biegu to wtedy spalanie gwałtownie spada do 4.5 l na 100 km. Te na początku w to nie wierzyłem. Silnik nie "bierze" oleju, pracuje cicho i sprawnie. Głośniej jedynie na początku po uruchomieniu "na zimno". Zdziwienie wywołał to że nie ma tradycyjnego sposobu sprawdzania poziomu olej. Jest czujnik i na wyświetlaczu widzimy stan i poziom oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, przełożenia krótkie, dopracowana. Zmiana biegów to nie jest żaden problem. Chciałem mieć manualną skrzynię i jak na razie trafiony pomysł. CO do automatu to się nie wypowiadam.
5,0
Układ jezdny
Świetnie "wybiera" zakręty i z nich wychodzi po naciśnięciu pedału gazu. Na trasie na równym asfalcie po prostu płynie. W mieście na nierównościach tez sobie dobrze radzi.
5,0
Karoseria
Nie mam żadnych zastrzeżeń. wszystko jest tam gdzie ma być. Samochód po liftingu ma inny wygląd z przodu. I taki mi pasuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze. Do tyłu - to przecież kombi i po to są czujniki cofania. Jest na pewno lepiej niż w sedanach Volvo bo tam trudno wyczuć koniec bagażnika. Tutaj koniec tylnej szyby to te koniec auta.
5,0
Ergonomia
Konsola z przodu rozplanowana prawidłowo, wszystko czytelne i intuicyjne. Dla mnie taki skandynawski design bardzo pasuje. Wyświetlacz aktywny jest dopasowany do ilości światła (sam dobiera kontrast). Można ustawi jego wygląd zalenie od preferencji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna, szybka w działaniu. Odmrażanie bez problemu. Zimną jak to diesel dłużej się rozgrzewa. Latem gdy pojazd stoi na słońcu po odblokowaniu włącza się automatycznie wentylacja i po chwili wsiada się do samochodu, który jest już częściowo schłodzony. Niby nic - bajer, ale pomysłowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca bardzo dużo. Z tyłu większe osoby mogą czuć się "ściśnięte". Myślę o osobach powyżej 185 cm. Dzieciaki mają za dużo miejsca z tyłu. Bagażnik kombi w zupełności wystarcza do przewożenia bagażu. Może nie jest tak duży jak w innych samochodach ale na moje potrzeby w zupełności wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Cicho i spokojnie. Słychać to co potrzeba. Nawet przy szybkiej jeździe na autostradzie nie ma problemu z rozmową w kabinie. Samochód moim zdaniem bardzo dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywnie jestem zaskoczony ekonomią i oszczędnością auta które waży ponad 1.700 kg. Serwis Volvo kosztuje ale jeszcze się na takiej obsłudze nie zawiodłem. Mają rabaty dla samochodów powyżej 4 lat i wychodzi tak jak w innych serwisach ASO. Zawsze po przeglądzie wiem co się z samochodem dzieje i co ewentualnie jest nie tak. Co do usterek się nie wypowiadam bo za krótko użytkuję auto i na razie nic nie wyskoczyło. Samochód ma na razie za mały przebieg aby coś wyskoczyło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przyznaję że ta marka mi podeszła, nie jest to pierwszy samochód od Skandynawów. Ale podkreślam że jeszcze nie zdarzyło się aby któreś z Volvo się popsuło czy to w mieście czy na trasie. Metoda jest prosta. Przegląd tak ja chce producent na ich częściach i ich materiałach. Robiłem wcześniejszymi samochodami tej marki po 200 tys km i nic. Wychodziły tylko drobnostki - przetarty kabel od bagażnika, jaka usterka w klimie z uwagi na zużycie części, Wymieniałem to co potrzeba na oryginalnych częściach i samochód działał bez zarzutu. Tutaj też tak jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V60 I

Liczba wpisów: 3

Volvo V60 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V60 I Kombi Facelifting