Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Kombi

ddominus, ponad rok temu
Silnik 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 II  Kombi 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jest to kolejny model V60 którym jeżdżę. Silnik B3 wybrany celowo, do dojazdów do pracy, z uwagi na to, że główny jest przebieg na trasie z niewielką jazdą w mieście. Różnica między starym V60 D4 181 km a nowym jest znaczna. Przede wszystkim rozmiary auta. Nowe jest dłuższe, szersze i sprawa wrażenie jeszcze masywniejszego od poprzednika. auto jest duże, przestronne i miejsca jest wszędzie sporo, nawet na drugiej kanapie z tyłu. Auto typowo na trasę do spokojnej jazdy bez szaleństw. W jednej z wcześniejszych ocen auta jest wskazane, że jest to samochód do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B bez żadnych fajerwerków i szaleństw. Potwierdzam tę opinię. Samochód bardzo komfortowy, płynie po drodze niezależnie do prędkości czy jest to 50 km/h czy 140 km/h. Pozytywnie zaskakuje spalanie w miękkiej hybrydzie i opcja "żeglowania" gdy samochód jest rozpędzony i powoli wytraca prędkość np przy dojeździe do przejazdu kolejowego czy też jazdy w kolumnie pojazdów gdy nie ma możliwości wyprzedzania. Silnik się wyłącza i jedzie się na wspomaganiu elektrycznym co powoduje, że spalanie spada do 0 a samochód jedzie dalej i powoli wytraca prędkość. Skrzynia biegów jest 7 biegowa działa płynnie i nie szarpie. W tym zakresie mam odmienne odczucia od jednego z piszących tu opinię. Wynika to z tego, że jest to nowa skrzynia w tym modelu. Nowy interfejs 2023 jest genialny - czytelny, prosty i intuicyjny. Nie wiesza się i google daje radę. Ogólnie samochód zaskoczył komfortem jazdy, bezpieczeństwem systemów wspomagania jazdy i jakością wykonania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miękka hybryda B3 w zupełności daje radę. Silnik reaguje szybko i szczególnie przy wyprzedzaniu pełna moc z obu napędów - spalinowego i elektrycznego daje pełną moc w najważniejszym manewrze wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Siedem biegów, dwa sprzęgła - jazda płynna bez szarpania, zmiana biegów bez zarzutu. mam wrażenie że samochód "uczy się" użytkownika bo inaczej reaguje na trasie przy spokojnej jeździe a inaczej w mieście przy częstym przyspieszaniu i manewrowaniu.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, sztywny i zaskoczenie wywołuje to, że asystent pasa ruchu działa w nocy w deszczu i przy słabej widoczności. Na nasze drogi i wyprzedzania "na trzeciego" asystent pasa ruchu może wystraszyć użytkownika bo w chwili gdy z przeciwka jedzie "wariat" i trzeba zjechać na prawo asystent pasa ruchu informuje o niezamierzonym zjeździe i trzeba "mocniej" kręcić kierownicą (włacznie kierunkowskazu anuluje działanie systemu) ale dziwnie to wygląda na trasie kiedy trzeba go włączyć. Po prosu trzeba wiedzieć, że taki asystent może za pierwszym razem utrudnić ten manewr "ucieczki" na prawą stronę. Na zachodzi takich manewrów nie ma i problemu tez nie.
5,0
Karoseria
Linia samochodu obła, kształt super i opory powietrza tez małe. Nie chciałem SUV-a na trasę bo jednak więcej pali. Kombi jest niższe, ma niższy środek ciężkości i lepiej zachowuje się na trasie. to jest moje odczucie z uwagi na testy obu pojazdów na trasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bez problemu. Do tylu musi być kamera cofania i czujniki parkowania. Dobry bajer kamera 360 ale na zwykłej kamerze też daje radę.
5,0
Ergonomia
Samochód stworzony do jazdy, wygodnej jazdy. Nie wszystkim mogą pasować fotele, chociaż ja uważam je za wygodne bo są lekko twarde. Możliwość ustawiania we wszystkich kierunkach. Projektanci Volvo dobrze zrobili swoją robotę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko działa klima. Sprawnie i bez zarzutu. Zauważyłem, że jak na postoju działa wentylator to potrafi pojazd ograniczyć jego działanie by nie rozładować akumulatora. Gdy samochód ruszy moc wentylatora i obroty wracają do górnych ustawień (np gdy włączony na 4 lub 5 poziom)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Bagażnik kształtny i duży, możliwość dzielenie, łatwy załadunek, dobrze działa elektryczna klapa bagażnika i roleta.
5,0
Wyciszenie
Samochód wyciszony dobrze. Przy dużych prędkościach nie ma problemu z rozmową i z przodu i z tyłu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest tani w utrzymaniu z uwagi na koszt serwisu ale było to wiadome od początku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze jakość kosztuje. Tu też.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wypowiadam się bo nic nie wyskoczyło. oby tak dalej. Na razie cieszę się jazdą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 B3 Benzynowy Mild Hybrid 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V60 II  Kombi