Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

kosmal3006, 12 lat temu
Silnik 2.0 20V 180KM 132kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V70 I 2.0 20V 180KM 132kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód z 1997 roku, na którym nie ma ani 1 grama rdzy, dosłownie nigdzie. Nawet nadkola, różne zakamarki i podłoga samochodu są jej całkowicie pozbawione.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : tapicerka drzwi i tylnej klapy - słaby punkt tego auta
Karoseria : ograniczniki drzwi pękają - słaby punkt tego auta
4,0
Całokształt
Auto klasy premium za nieduże pieniądze. Jedno z najbardziej odpornych na korozję samochodów jakie znam, można by powiedzieć że praktycznie nierdzwne. Nawet nie bita seria 700 pomimo prehistorycznych korzeni ma się całkiem dobrze. Bardzo dobre silniki 5cyl. Dynamiczne i bardzo trwałe. Brak specjalnego zainteresowania ze strony złodziejstwa. Auto bezpieczne jak na Volvo przystało, uzyskało 4 gwiazdki w EuroNCAP w okresie gdy konkurencja zdobywała 2 lub w porywach 3. Czy kupiłbym ten samochód jeszcze raz?, dałem odpowiedź na NIE! ale nie z powodu tego samochodu, po prostu ja zawszę kupuję po raz kolejny coś innego, po prostu lubię eksperymentować, i próbować nowych rzeczy, nie tylko samochodów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny i cichy. Ma soczyste i chropowate - rasowe brzmienie, charakterystyczne dla rzędowej 5ki. Kto słyszał ten sound - ten wie o co chodzi. Jak na masę 1600kg zbiera się dość dobrze ale zaczyna to robć tak od około 2500 obr./min. Silnik suchy jak pieprz, bierze około 1-1,5l oleju na 10tys.km co wg mnie jest normalne przy 5 cylindrach, 20 zaworach, turbinie i dynamicznej jeździe po mieście. Pomimo turbodoładowania mogłaby być lepsza elastyczność ale to wina długich przełożeń skrzyni, wpływających na oszczędność spalania i zmniejszenie hałasu. Na 5ce zaczyna jechać bez drgań tak od około 65-70km/h. Bardzo dobrze znosi gaz LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów precyzyjna i przyjemna. Nie haczy, chodzi lekko i płynnie. Synchronizowany wsteczny bieg. Kiedy auto toczy się jeszcze do przodu można spokojnie wrzucać Rkę bez obawy o zgrzyty. Na postoju wsteczny też zawsze wchodzi bez problemów za pierwszym razem, co nie jest takie oczywiste w innych nawet nowszych samochodach. Jak już pisałem - wolałbym krótsze przełożenia, ale to nie wada tylko raczej gust, więc nie zaniża oceny. Zero wycieków.
4,0
Układ jezdny
Raczej w kierunku dobrego prowadzenia - jest lekko sztywny ale pomimo twardawego charakteru zawieszenia nie można powiedzieć, że nie jest komfortowy. Tapczan to na pweno nie jest. Układ kierowniczy dobry ale mógłby być bardziej bezpośredni i dający lepsze czucie nawierzchni, nie wiem tylko jaki był w okresie nowości samochodu, pewnie było lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na rozmiary samochodu bardzo dobra widoczność. Duże szyby, kanciasta bryła ale nie aż tak jak w serii 700 czy 900 ułatwiaja parkownie. Bije na łeb pod tym względem dzisiejsze samochody o połowę mniejsze przypominające wyglądem raczej jajka z małymi okienkami (np. Yaris II, Corsa D) niż samochody.
5,0
Ergonomia
Najlepsze fotele z jakimi miałem do czynienia do tej pory, super wygodne, nie męczą, idealna twardość i wyprofilowanie. Wszystko w zasięgu ręki, proste i logicznie poukładane, bez zbędnych fajerwerków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik spełnia swoje zadanie b. dobrze. Samochód b. szybko się nagrzewa. Nie będąc garażowany, po nocy z temp. około -10C, silnik osiąga swoją optymalną temp. pracy (wskazówka temp. w połowie) już po przejechaniu około 3 km. Klima 2strefowa, chłodzi szybko i na życzenie. Samochód w ogóle nie paruje jak to inne auta nawet bez filtra kabinowego mają w zwyczaju.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK. Długie, trochę kanciaste nadwozie daje realne poczucie przestrzeni. Bagażnik płytki ale ustawny z niską krawędzią ząładunku. Ze względu na pionowo ustawioną klapę bagażnika jego pojemność w rzeczywistości jest jeszcze większa niż podawana na papierze objętość mierzona do lini okien, które w tym aucie mają nisko biegnącą krawędź. Bagażnik na papierze niewielki - 400kilkadziesiąt litrów do lini szyb a w praktyce super ustawny.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Ze względu na soczysty pomruk 5 garów mogło by być nawet i głośniej (jak dla mnie) Podoba mi się to, że lepiej słychać przyjemny dźwięk seryjnego wydechu niż dźwięki silnika i jego osprzętu z komory silnikowej. Podwójne uszczelnienie drzwi - uszczelki wew. - jak we wszytkich autach + zewn. pomiędzy krawędziami drzwi a nadwoziem likwidują świsty i szumy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne droższe niż u niemieckiej konkurencji, szczeglnie u VAGa. Ale nie wymienia się ich tak często więc nie ma tragedii. Rzeczy pospolite jak materiały eksploatacyjne typu tarcze czy klocki w podobnej cenie jak w inych samochodach tej klasy. Gorzej z cenami części nie będacych materiałami eksploatacyjnymi ale trwałość auta nie wymaga ich częstej wymiany. Co do spalania to jest to stara 850ka po liftingu - 15letni samochód, dziś już nie najnowsze rozwiązania tech.(z przeomu 80/90tych lat) 2.0 turbo, 5cyl., 180KM, 1600kg masy własnej, klimatyzacja, dobre osiągi, jazda głównie w warunkach miejskich - to wszystko musi owocować spalaniem takim a nie innym. Średnio wychodzi mi około 14 litrów LPG przy średnio dynamicznej jeździe z przewagą warunków miejskich co nie jest wg mnie wartością odstającą od konkurencji z tego okresu. Instalacja sekwencyjna LANDI RENZO OMEGAS, jestem zadowolony i nie żałuję wydanych na nią nie mąłych pieniędzy - cena montażu jak do 6 cyl. Nie żałujcie kasy na instalację dobrej jakości, jest to wbrew pozorom oszczędność pieniędzy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto za małe pieniądze. Poziom jakości i wyposarzenia na pewno nie gorszy niż u niemieckich konkurentów a cena o 1/4-1/3 niższa. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma już swoje lata i sądząc po wnętrzu to poprzedni właściciel (auto sprowadzone z Włoch)nie dbał o niego przesadnie. Od kiedy go mam to z pierdół wymieniłem tylko termostat, wymaga wymiany jeszcze ogranicznik dzwi kierowcy bo jest pęknięty - typowe dla tego modelu. Denerwujące jak na tą klasę auta jest byle jakie wykończenie tapicerki drzwi i klapy, wymagające interwncji i poprawek bo jak nie odłazi to hałasuje na dziurach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stan licznika - 180 tys km, ile ma w rzeczywistości nie wiem ale sądząc po wnętrzu nie wiecej niż 300 tys. Poza materiałami eksploatacyjnymi i wymianą przepływomierza (oryginalny Bosh - około 500 zł)nie stwierdziłem żadnycjh innych awarii jak do tej pory i niech tak już zostanie. Regenerowana była kilka tys. km temu turbina - wymiana jej uszczelnienia bo zaczęła puszczać olej do intercoolera. Silnik wyposażony w przepustnicę "na linkę" bez awaryjnej przepustnicy elektornicznej kosztującej krocie a wprowadzonej chyba od 99 roku.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I