Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

Marek, 5 lat temu
Silnik 2.0 20V 180KM 132kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 324 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V70 I 2.0 20V 180KM 132kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przyjemnie się jeździ z tym silnikiem, chyba idealny do tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wiecznie psujący się ABS
5,0
Całokształt
Auto zostało zakupione jako tani grat do ciągnięcia przyczepki, jednak tak bardzo mi się spodobało, że zostało z nami na dłużej. Z wyglądu nie powala, jednak podoba mi się ten masywny przód z szerokimi nadkolami. Rdzewieje tylko listewka tóż pod tylną szybą, pozatym ani grama rdzy. Auto zupełnie bezawaryjne, od roku wymieniłem tylko tarcze i klocki. Jazda nim sprawia przyjemność, mimo że to staroć, na równej drodze dosłownie cisza - na dziurach słychać tylną klapę, przednie reflektory w nocy dają czadu, robią z nocy dzień, jest dosyć wygodny, precyzyjnie się prowadzi, nie przechyla się jakoś mocno w zakrętach - przynajmniej jak na kombi, dynamicznie przyspiesza. Jeździłem wieloma samochodami z tego okresu i mogę śmiało powiedzieć, że volvo jest od nich o oczko wyżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość dynamicznie przyspiesza, wystarczająco mocy do ciągnięcia przyczepki czy holowania auta, trochę słabo się zbiera z niskich obrotów, jednak powyżej 2500/3000 tyś można śmiało wyprzedzać, a jeszcze wyżej dostaje jakby drugie tchnienie. Silnik moim zdaniem fantastycznie brzmi przy agresywniejszej jeździe. Spalanie jak się jezdzi spokojnie jest dość niskie, jednak jak się go cisnie to robi się wir w baku i spala nawet 15l. Przy prędkosciach autostradowych dość cicho i jak się depnie ze 140 (oczywiscie w niemczech) to raczej szybko i lekko mu idzie do ok. 170. W moim egzemlarzu ubywa trochę oleju, ale może być to jakaś usterka.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, przy spokojnej jeździe czy z przyczepką bez najmniejszego problemu zmienia się biegi zupełnie nieodczuwalnie. Przy dynamicznej też daje radę. Nie trzeba machać dźwignią i celować w biegi, wszystko ładnie i elegancko wchodzi. Niestety często się zdarza, że ktoś przed nami jedzie z prędkością między naszymi biegami np. Za szybko na 3 i za wolno na 4 bieg i wtedy jest do wyboru albo piłować, albo dusić. Na szczęście można tym sprawnie wyprzedzić ;)
4,0
Układ jezdny
Bez problemu pokonuje zakręty, jak na kombi super, nie ma tendencji do wywracania się. Bardzo mocno reaguje na ruch kierownicą. Zawracamy na 2x ale to jak w większości kombi.
4,0
Karoseria
Nie rdzewieje, można siadać i się nie wygina, grad nie straszny, wszystko się trzyma, może się komuś podobać, jednak na te czasy wygląda jak dziadek. Nie polecam butelkowo zielonego lakieru, szybko się brudzi, widać zacieki. Trzeba jeździć na myjnie 3x w tygodniu żeby auto jakoś wyglądało. Rewelacyjnie ułożona klapa, można siedzieć w bagażniku podczas deszczu gdyż działa jak daszek.
Komfort
5,0
Widoczność
Płaski tył pozwala doskonale wyczuć auto. Długa maska nie ogranicza widoczności, auto to jeżdżąca szklarnia więc gdzie nie spojżysz tam wszystko widzisz. Jedne z lepszych lusterek jakie widziałem w aucie. Widoczność w nocy również doskonała dzięki bardzo mocnym relektorom. Jest delikatny problem z odbłyskiwaniem światła od deski rozdzielczej w słoneczne dni, ale idzie się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jednak czasem szukam przycisków od swiateł przeciwmgielnych. Denerwujące jest też to, że jak się da suwak regulacji nawiewu na maxa w lewo, to włącza się tryb auto - generalnie trzeba szukać miejsca w którym nawiew się wyłącza, co bez spojżenia jest dosyć trudne. Ale pozatym to bardzo fajnie. + do kieszeni drzwi zmieści się duża butelka i nie przeszkadza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa i szybko chłodzi, mocno dmucha i przyjemnie brzmi jak na nawiew - mowa o przodzie, bo z tylny nawiew jest raczej żałosny.. Ale i tak plus za to że wgl jest. Problem z suwakiem wyżej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu też wygodnie i większe osoby się mieszczą, ale to że się mieszczą nie oznacza że nie jest ciasno.
5,0
Wyciszenie
Co prawda słychać roletę i tyną klapę na dziurach, jednak to wszystko co słychać w tym aucie. Na postoju silnik zupełnie niesłyszalny, na początku myślałem że mi gaśnie, podczas gdy wciąż pracował, zawieszenie ciche, delikatne szumy pojawiają się przy prędkościach niedozwolonych w Polsce. Żadne plastiki z przodu nie trzeszczą, mimo tylu lat siedząc tu czuje się jak w klasie Premium.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo pali przy agresywnej jeździe, a dobre wyciszenie i fantastyczny dźwięk silnika zachęcają do depnięcia żeby to usłyszeć. Do tego dość drogie części jak na ten rocznik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I