Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

jan, ponad rok temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 368 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bez poważniejszych problemów, silnik ten co w t4
Karoseria : praktycznie zero rdzy, świetne wykonanie
Zawieszenie : bardzo komfortowa jazda, zwłaszcza jeśli porówna się to do innych modeli z tego okresu. Nie twierdzę, że zawieszenie i układ jezdny nie ma swoich wad, ale prowadzi się b dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : układ jezdny. miałem problemy z piastami
4,0
Całokształt
Jak na swój wiek i przebieg dobrze się trzyma. Brak poważniejszych usterek. Mimo, że nie jest garażowany karoserię ma w świetnym stanie. Spalanie mogłoby być trochę niższe (7.1l/100), ale ciężko tego wymagać przy takim silniku i bryle. Niezwykle przestronny, dobrze wykończony.
Wrażenia
5,0
Silnik
brak usterek, dobra moc i spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, więc nie ma szału. Przypuszczam, że przy manualnej można by wyciągnąć lepsze spalanie. Ciężko idzie mu na na prawdę stromych podjazdach.
4,0
Układ jezdny
Było trochę usterek. Część od zastania, samochód stał nie używany przez prawie 2 lata, ale cięzko stwierdzić jaki procent. Naprawa była kosztowna
5,0
Karoseria
Świetna jakość karoserii. Samochód ma 23 lata, nie był garażowany, a na karoserii praktycznie nie ma śladu rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko, co ogranicza widoczność. Człowiek czuje się trochę jakby jechał czołgiem. Potężne drzwi i potężny stary diesel potęgują to wrażenie. Trzeba się przyzwyczaić do kanciastej bryły i uważać żeby nie zarysować na rogach.
5,0
Ergonomia
Samochód jest dobrze zapojektowany. Fotele i i tylna kanapa zdecydowanie lepiej przemyślane niż w większości samochodów kombi z tego okresu. Dużo opcji regulowania ustawienia fotela kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód zimą praktycznie nie jest w stanie się nagrzać przez co ciepłego nawiewu prawie zimą nie ma. Dodatkowo był problem z cieknącą nagrzewnicą. Naprawa sporo kosztowała (w sumie 1100), ale da się to zrobić samodzielnie i sporo zaoszczędzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Mam 186 cm wzrostu i w każdym miejscu w samochodzie jest mi wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem jak na samochód z tamtego okresu jest na prawdę dobrze. Oczywiście bardzo wyrażnie słychać silnik, zwałszcza kiedy samochód stoi w miejscu. Ale to jest stary diesel, więc trochę musi powarczeć. Za to na autostradzie przy 110-120 jest na prawdę dobrze. W trakcie postoju wibracje plastików bywają uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części do najtańszych nie należą, ale nie miałem do czynienia z żadnymi problemami z silnikiem. Układ jezdny i nagrzewnica, pasek klinowy rozrządu i łożysko
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie, piękny samochód. Nie jest bez wad, ale można go kupić za 8-12 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z grubsza wszystko jest sprawne i działa tak jak powinno
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
układ jezdny nie jest bez wad, ale nie mialem żadnych poważnych problemów z silnikiem, a po 368 tys. coś ma prawo się popsuć.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I