Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC40 Crossover

Krzysiek, 4 lata temu
Silnik 2.0 T4 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC40 Crossover 2.0 T4 190KM 140kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fajne komfortowe zawieszenie - sprawdza się w mieście.
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo dobre auto, bardzo przyjemne w prowadzeniu i komfortowe. Troszkę nadwrażliwy układ unikania kolizji zwłaszcza przy jeździe w mieście. Adaptacyjny tempomat to fajny gadżet.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyjemne brzmienie, akceptowalne osiągi jak na te auto/masę. Troszkę za wysokie zużycie paliwa, zwłaszcza w porównaniu z danymi katalogowymi. Jak na markę premium i te pieniądze mogłoby być lepsze wyciszenie silnika (T4). Układ start-stop jest moim zdaniem zupełnie "nie premium" - wyraźne szarpnięcie całym autem przy starcie silnika. Konkurencja robi to lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Automat - ogólnie ok, ale czasami przerzuca biegi z lekkim szarpnięciem. Zwykle leciutko szarpie przy zrzucaniu biegów podczas zwalniania (wybiegu) np. do świateł. Bardzo sprawnie "żongluje" biegami. Kick-down w normalnym trybie jazdy (skrzyni) zajmuje troszkę czasu, ale akceptowalnie. Natomiast w trybie Eco zajmuje trochę za dużo czasu.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy (opony 235/50R19), ale troszkę buja na ostrzejszych zakrętach. Sprawę poprawia układ C-four (zmienne tłumienie amortyzatorów) w ustawieniu dynamicznym (lub indywidualnym).
4,0
Karoseria
Całość bardzo fajna i nadal mi się bardzo podoba. Niestety coś za coś - aerodynamika "cegły" skutkuje przy prędkościach autostradowych wyraźnymi szumami zwłaszcza przy słupkach/oknach i większym zużyciem paliwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć duży tylny słupek ogranicza widoczność przy oglądaniu się do tyłu po skosie. Nie dające się wyjąć tylne zagłówki trochę ograniczają widoczność przez tylną szybę. Bardzo duże boczne lusterka i kamera 360 stopni robią świetną robotę !!!
4,0
Ergonomia
Generalnie bardzo dobrze. Do obsługi wszystkiego z ekranu dotykowego idzie się b. szybko przyzwyczaić, ale dla sprawiedliwości trzeba przyznać, że zajmuje to kierowcy czasami troszkę więcej czasu i zwłaszcza uwagi, niż mogło by być za pomocą zwykłych przycisków. Kilka rzeczy Volvo nie dopracowało (olało lub zapomniało) - przykładowo - zwykłe zagłówki z tyłu (nie składane elektrycznie) nie dają się wyjąć z kanapy, ok bezpieczeństwo, ale również zmniejszają one widoczność do tyłu !!! Z kolei elektrycznie składane tylne zagłówki dają się złożyć nawet jak ktoś siedzi na tylnych siedzeniach - efekt - dostaniesz zagłówkiem po głowie !!! Nie dopracowana logika - czujnik obecności w siedzeniu powinien blokować możliwość złożenia zagłówka. Niestety nie całkiem intuicyjna obsługa nawigacji - wpisywanie/wyszukiwanie jest dosyć kłopotliwe. Prowadzenie w zakrętach mogłoby być szybsze - zapowiedzi są za blisko zakrętów. Brakuje mi podświetlenia podłoża w tylnych drzwiach oraz na nogi dla tylnych siedzeń. Brak konsekwencji ze strony Volvo - panel sterujący i panel wskaźników ze światłem białym zimnym a oświetlenie wnętrza, bagażnika, nóg i podłoża w przednich drzwiach biały neutralny/ciepły.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze działająca klimatyzacja, podgrzewana kierownica to b. fajna rzecz. B. praktyczna podgrzewana elektrycznie przednia szyba. Do sterowania klimą z panelu dotykowego idzie się szybko przyzwyczaić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu całkiem dobrze, wystarczająco dużo miejsca nad głową i na nogi (184 cm, wersja bez szyberdachu). Z tyłu za moim fotelem wielkiej rozpusty nie ma, ale znośnie. Bagażnik nie imponuje pojemnością, ale jest całkiem ustawny. Szkoda, że podwójnej podłogi nie można ustawiać na dwóch poziomach (tzn. niżej po wyjęciu filcowej wypraski podwójnego dna). Plus za płaską podłogę po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Fajne duże kieszenie w drzwiach, szkoda, że trochę plastikowe wewnątrz. Schowek przed pasażerem nie za duży i niestety troszkę plastikowy w środku.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie całkiem dobrze, ale za te pieniądze i od marki premium oczekiwałem troszkę więcej. Aerodynamika "cegły" robi swoje - dosyć słyszalne szumy przy słupkach/szybach przy prędkościach autostradowych. Dosyć słyszalne szumy z nadkoli, zwłaszcza z tyłu. Silnik mógłby być również troszkę lepiej wyciszony. Na szczęście poprawiłem już sam wyciszenie tylnych nadkoli i całego bagażnika - i już jest lepiej. Całkiem dobry system dźwięku (H-Kardon), ale mógłby być troszkę mocniejszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akceptowalna. Zobaczymy jak będzie w następnych latach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Akceptowalny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - oby tak dalej :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - oby tak dalej :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC40 Crossover