Szukaj

Volvo S80 I 2.4 20V 140KM 2001 Volvo S80 Volvo S80

18 500 PLN
Volvo
S80
2001
benzynowy
140 KM
+48
Kraków (woj. małopolskie)
Rocznik 2001
Przebieg 230 000 km
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM
Pojemność silnika 2 435 cm3
Skrzynia biegów automatyczna
Typ nadwozia sedan
Kolor Szary
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie import

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Czujnik deszczu, Czujnik zmierzchu, ESP (stabilizacja toru jazdy), Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna chroniąca kolana, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Poduszki boczne tylne, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewane lusterka boczne, Podgrzewane przednie siedzenia, Podgrzewane tylne siedzenia, Skórzana kierownica, Tapicerka skórzana, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Nawigacja GPS, Radio fabryczne, Alufelgi, Elektrochromatyczne lusterka boczne, Tempomat

Informacje o samochodzie

Volvo S80 Volvo S80

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
Średnie spalanie
9,0 l/100 km
Długość
4 822 mm
Szerokość
1 832 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,2
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
92% 8%
11,4
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Najsłabszy z benzynowych silników. Jeżdżę przeważnie na trasach międzymiastowych i jeśli nie trzeba przesadnie zmieniać prędkości, to można się w okolicach tych 11,5 litra/100 km utrzymać. Nie włączam spalania w mieście, bo to mniejszość moich tras, ale w zimie lubi połykać gazu trochę więcej. Zdecydowanie polecałbym silnik 170-konny - sprzęt ten sam, tylko granica otwarcia przepustnicy jest zdjęta i moment obrotowy dłużej dostępny. Oba silniki lubią być trochę bardziej kręcone. Zabawa zaczyna się dopiero przy 3k RPM, a żeby wydłużyć życie dwumasy, lepiej nie schodzić poniżej 2k bez potrzeby.
11,7
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Nie rozumiem jak ktoś może pisać, że silnik 2,4 przy takiej masie samochodu pali mu 7 albo 8 litrów LPG. Obiektywnie patrząc przy mieszanej jeździe miasto/trasa z przewagą trasy i stylu jazdy normalnym ( czyli bez ruszania na piskach ale z wyprzedzaniem i jazdą około 100 - 110 km/h) spalanie LPG wychodzi mi około 11.5 litra na 100 km. Pewnie ktoś by się kłócił, że można jeździć oszczędnie i spalić mniej ale wtedy jazda była by bardzo męcząca i utrudniałoby się ruch innym pojazdom. Volvo s80 to wspaniały, bardzo duży i wygodny sedan niestety trzeba mu depnąć żeby silnik o mocy 140 KM był w stanie dynamicznie przyspieszać. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, a mianowicie kupując taki samochód trzeba się z tym liczyć, że koszt eksploatacji będzie wyższy niż w jakimś miejskim samochodziku z silnikiem 1,4 ale za to przyjemność i komfort jazdy jest nieporównywalnie na wyższym poziomie. Do tego przy obecnych cenach paliw (PB 5,60/ON 5,50/LPG 2,30) nawet przy takim spalaniu gazu koszt przejechania 100 km volvo jest praktycznie identyczny co np. Oplem Corsa 2005r. 1.3 diesel. Podsumowując - jestem zadowolony ;)
9,5
Volvo S80 I
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
To jest autko dla wygodnych i nie biednych użytkowników, ceniących sobie komfort ponad koszta a i te nie wywołują dreszczy jak na tej klasy samochód. Jak cię stać na takie Volvo to cię i stać na jazdę nim. Jak cię stać na jazdę Golfem w Dieselu to nie myśl o Volvo. Choć w Polsce bywa też tak, że stać go jedynie na dresy adidasa a jeździ BMW. Więc nie wiem kogo na takie Volvo stać a kogo nie i jak ocenić koszta utrzymania. Ja nie serwisuję w Volvo i nie mam powodów do niepokoju, a leję do niego bo inaczej nie pojedzie.

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Volvo przeprowadzone przez Euro NCAP.
Volvo S80