Szukaj

Opel Astra F Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Krokiew
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Wyżej opisany samochód można polecić osobie która lubi podróżować i w dalekie trasy, np. dalekie dojazdy do pracy. Butla 60LPG pozwala zrobić w trasie ponad 500km plus pełen bak paliwa to w sumie można zrobić około 1200km bez zatrzymywania się, wtedy jedynym problemem jest wytrzymałość kierowcy.Znajomi żartobliwe mówią ze jest to samochód kawalerski.Bo jest to 3 drzwiowy hatchback, do rodzinnych nie należy.W planach mam zamiar kupić większy samochód, bo rodzina się będzie powiększać.Załuje ze nie kupiłem kobiaka bo pewnie bym pozostał przy tym samochodzie.
Dodane 15 lat temu
4,3
~konio
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Jak na 16 lat rewelacja,wszystko zwarte i działające zero probleów stare przysłowie mówi JAK WÓDKA TO POLSKA,JAK SAMOCHÓD TYLKO NIEMIECKI.Przyznam ze cos w tym jest mój Asterix jest tego ŻYWYM dowodem.
Dodane 16 lat temu
4,0
~pawgus@op.pl
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Autko jest oki. Dla trzyosobowej rodzinki jak znalazł. Wygodny dużo miejsca, pojemny bagażnik, dobrze trzyma się drogi. Rada dla kupujących - uwaga na rdze szczególnie biały kolor. Części niedrogie i powszechnie dostępne. Moje wydatki: po zakupie wymiana rozrządu ~350 zł, wymiana tłumika końcowego (zjadła go rdza) ~130 zł (z wyższej półki), świece i przewody wysokiego napięcia ~160 zł, końcówki drążków wraz z ustawieniem zbieżności ~180 zł
Dodane 19 lat temu
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997
7,3
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,6
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Jeżdżę raczej ekonomiczne, ale jak jest potrzeba to potrafię szybciej ruszyć.Jak wiem ze będę jechał w miarę jednostajna prędkością (brak możliwości wyprzedzenia itp)przez dłuży czas to staram się utrzymywać obroty w granicach 2000tys obr.A w trasie to w granicach 3000-3500tys/obr.Ale ostatnio wymieniłem kolo pasowe na latku to moc się zwiększyła i auto bardziej dynamiczne się zrobiło.Objawem zużytego koła pasowego było to ze przy wciśniętym pedale gazu auto się dusiło, tak jakby się zalewało paliwem.Trzeba było stopniowo naciskać pedał gazu.Możliwe ze z czasem spalanie spadnie,ale to dopiero będę mógł dokładnie ustalić jak się cieplej zrobi i śnieg się rozpuści.
Dodane 15 lat temu
5,3
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Witam ja mam autko dopiero od ponad miesiąca ale muszę przyznać że świetnie się nim jeździ, jest bardzo dynamiczne jak na 1,4, ostatnio jechałem w dłuższą trasę i muszę powiedzieć że strasznie się zdziwiłem bo jeździłem średnio z prędkością 130km/h oczywiście było też 150 a nawet więcej i na pełnym baku przejechałem prawie 800km, więc auto naprawdę mało pali, nie opłaca się go na gaz przerabiać.
Dodane 15 lat temu
9,6
Opel Astra F
Hatchback 1.4 Si 82KM 60kW
Przy jednostce 1,4 82km. przyzwoite spalanie.Jak dla mnie średnia w granicach 10l/100km jest zadowalająca.Szczególnie jeżeli to wynik zimowy(-20C*).Wiec spalanie jest większe.Zobaczę o ile będzie różniło się spalanie w wakacje.
Dodane 15 lat temu

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Dodane 11 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów