Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 052 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel/Vauxhall Astra 1.2 'Edition', LHD

Opel/Vauxhall Astra 1.2 'Edition', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1330 kg
Wynik testu
80%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
66%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.7 pkt | 80 %

Przedział pasażerski Astry pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wartości odczytów na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Opel/Vauxhall wykazał, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażera, odczyty z manekinów dotyczące ucisku klatki piersiowej wskazywały na marginalny poziom ochrony tej części ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas próby zderzenia oraz analiza odkształcalnej bariery po próbie, wykazały, że Astra byłaby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Podobnie jak w teście zderzenia z odkształcalną barierą, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej dokonanych na manekinie, ochrona klatki piersiowej w zderzeniu ze sztywną barierą o pełnej szerokości, została oceniona jako marginalna. Zarówno w teście zderzenia z barierę boczną, jak i z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony samochodu) okazała się marginalna. Astra nie jest wyposażona w środek zaradczy, taki jak centralna poduszka powietrzna, mający na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Astra jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji, ale ponieważ jest to wyposażenie opcjonalne, nie zostało uwzględnione w tej ocenie. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.4 pkt | 82 %

W teście zderzenia czołowego ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów opóźnienia dokonanych na manekinie. Napięcie szyi u 6-letniego manekina spowodowało, że ochrona tego obszaru ciała również została oceniona jako marginalna. Poza tym, ochrona krytycznych obszarów ciała w tej części oceny była dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których przeznaczony jest samochód, można prawidłowo umieścić i zainstalować.

Bazowa ocena auta
21,4pkt

Uderzenie z przodu
13,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.4 pkt | 67 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego była w przeważającej mierze wystarczająca lub marginalna. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych; ochrona miednicy zapewniona przez przednią krawędź maski była również przeważnie dobra. Astra jest wyposażona w system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system ten wypadł słabo. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,1 pkt
Głowa
13,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.6 pkt | 66 %

Astra jest wyposażona w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł bardzo słabo. System wspomagania prędkości wykorzystujący kamerę rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje informacje o nich kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny