Szukaj

Informacje o Opel Corsa C 1.7 DI ECOTEC 65KM 48kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Trzecią generację Opal Corsy (Corsę C) wprowadzono na rynek w 2000 r. Samochód względem poprzednika odmieniono pod względem stylistycznym, powstał także na nowej płycie podłogowej General Motors o nazwie Gamma, wykorzystywaną później do produkcji innych aut koncernu General Motors. Corsa C przeszła facelifting w roku 2003. Mimo że jej produkcja oficjalnie została zakończona w roku 2006, to jest do dziś oferowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. W Brazylii funkcjonuje wariant pick-up auta i jest sprzedawany pod nazwą Chevrolet Montana. W Europie dostępne były jedynie warianty trzy- oraz pięciodrzwiowy.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 65 KM (48 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje kod silnika: Y 17 DTL (wersja silnika 1.7 pozbawiona intercoolera)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~nunkun
Hatchback 1.7 DI ECOTEC 65KM 48kW
Opel Corsa C
Było to tanie w eksploatacji i niezbyt psujące się auto. Niewiarygodnie głośne i twarde, ale szanowałam je za to, ile w moich rękach zniosło. Przejechałam nim 100tys km w 5 lat, auto jeździło ciągle na wysokich obrotach, robiło kilkuset km odcinki z prędkością 150km/h, i często zjeżdżało Polskę wzdłuż i wszerz wypełnione gratami po sufit. Przy okazji spalało jakieś śmieszne ilości paliwa, sprzedałam je dopiero, jak zaczęło gnić.
4,2
[email protected]
Hatchback 1.7 DI ECOTEC 65KM 48kW
Opel Corsa C
Jestem bardzo zadowolony z autka, nie mam zamiaru szukac innego. Wystarczy mu troche opieki i odwdzieczy sie z nawiazka. Po 100000 nic nie stuka ani nie trzeszczy. Wszystko dobrze spasowane. Polecam zwlaszcza z dieslem. Dobry do jazdy po miescie, daje przyjemnosc z jazdy. Raz jak go przycisnalem na "7" to poszedl 190, ale to byl juz max. Wskazania sa minimalnie pomniejszone.
4,4
[email protected]
Hatchback 1.7 DI ECOTEC 65KM 48kW
Opel Corsa C
Jestem bardzo zadowolony z tego autka. Na tak wysoką ocenę ma wpływ fakt iż w tej klasie to bardzo dobry samochód. Pamiętajmy, że korsiawka jest tylko o klasę wyżej niż panda i seicento. NIGDY ten samochód mnie nie zawódł. Dużo jeżdżę i bardzo to dla mnie ważne.

Usterki Opel Corsa C

Liczba wpisów: 45
Silnik d.długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę w zimie
  • Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
  • układ chłodzenia
Przy temp. poniżej 0 st.C silnik musi pokonać ok 5-16km zanim wskazówka temp. cieczy chłodzącej zacznie się podnosić (w zależności od tego jak dużo poniżej 0st.C jest na zewnątrz). Do tego czasu w aucie jest zwyczajnie zimno - im większy mróz tym gorzej, nieznacznie pomaga trzymania auta powyżej 2000rpm. Po dłuższej trasie (np.20km) silnik osiąga temp. roboczą, ale zatrzymanie się na światłach lub znacznie zmniejszenie prędkości powoduje natychmiastowe wychłodzenie silnika. Termostat oryginalny wymieniony, okazał się dobry, na nowym bez zmian. Z termostatu (zabudowany) wychodzą króćce do pompy wody skąd dalej wężem do nagrzewnicy - ten wąż szybko robi się gorący - możliwe że tak szybko oddaje ciepło że silnik jest zimny? kolejny króciec to przelewka do zbiorniczka płynu chłodzącego i duży otwierający duży obieg, ten pozostaje zimny do ok 88-89st.C (czyli do otwarcia termostatu) Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. W książeczce "Sam naprawiam Corsa C" jest wpis że silnik z13dt posiada dodatkowe urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy w niskich temp. ale ja u siebie takiego czegoś nie widzę - nawet nie wiem gdzie szukać (ponoć po stronie kierowcy), może jest seryjnie montowany a u mnie zwyczajnie jest zepsuty?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Easytronic F na wyświetlaczu, nie przełącza biegów
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • układ napędowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy 1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę" 2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę... 3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego 4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów) 5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni Podsumowanie: Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Problem rozwiązany
46 komentarzy
Usterka pompy wody
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 190 tys. km
Występowanie usterki:
Przy 190 tys. przebiegu wysiadła pompa wody - była nieszczelna i płyn wyciekł całkowicie. Koszt nowej to zaledwie 280 zł, a robocizna w moim przypadku 200 plus koszt płynu, choć na pewno można to zrobić taniej.
Opel Corsa C