Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Country Tourer

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4920 mm
Szerokość 1856 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2084 mm
Wysokość 1526 mm
Rozstaw osi 2737 mm
Rozstaw kół - przód 1587 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Prześwit 170 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1530 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1086 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1908 mm
Wysokość progu załadowczego 670 mm
Drzwi tylne - wysokość 684 mm
Maksymalna ładowność 597 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~pit
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW
Planowałem zakup 195 km wersji ale po pierwsze w chwili decyzji nie było dostępnych aut z manualną skrzynią i silnikiem 195 km ( zmiana gamy silnikowej i zawieszenie zamówień ) a po drugie 195 km jest dużo głośniejsza w środku - co dwie turbiny to dwie turbiny - coś za coś. Pozytywne zaskoczenie spalaniem, cena atrakcyjna biorąc pod uwagę wyposażenie - auto konkurencji niestety albo droższe w zakupie albo zdecydowanie droższe w serwisie ( koszt pełnej obsługi w ramach leasingu ). Zdecydowanie większa dopuszczalna maksymalna wartość wykupu auta po okresie najmu - co wpływa na zmniejszenie kosztów miesięcznych najmu.Jeśłi ktoś nie chce odkupować auta po okresie najmu - najlepsza fiansowo opcja - koszt najmu wraz z serwisem na poziomie 1600-1700 zł ( brutto ) miesięcznie z wykupem 50% i przedpłatą 20%. Peugeot 508 droższy w najmie zew względu na wartość maks wykupu - Mazda 6 droższa wejściowo i choć ładniejsza , diesle nie mają najlepszej pracy. Ford drogi w zakupie trudno skonfigurować , koszt dodatków wysoki.
Dodane 9 lat temu
4,2
~Maciej
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW
Przestronne i wygodne auto z komfortowym zawieszeniem, szczególnie w tej wersji wyposażenia
Dodane 3 miesiące temu
4,2
~Maciej
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW
Przestronne i wygodne auto z komfortowym zawieszeniem, szczególnie w tej wersji wyposażenia
Dodane 3 miesiące temu
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Country Tourer
10,0
l/100 km
7,2 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW
Auto na pusto waży 2079kg, DMC 2455kg... Dynamika podobna jak zwykłej Insignii 170 koni w automacie. Jedna stabilność prowadzenia a zwłaszcza przy ciągnięciu przyczepy realnej wagi 1300kg bez porównania, pod tym względem bije także passata alltrack czy audi A6 allroada. Passat sztywny i skacze na dziurach, audi nadsterowne na łukach... Opel to taki toporny czołg którego da się w pełni wyczuć
Dodane ponad rok temu
8,1
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo Ecotec 195KM 143kW
Wersja 4x4 . Są to wyniki z odczytu komputera pokładowego. Średnia z 20 tyś km. (nie kasowałem licznika) wynosi 8.0. Jazda mieszana z przewagą trasy autostradowej (codzienne dojazdy po 20 km w każdą stronę). Krótkotrwała jazda dynamiczna w mieście może podnieść wynik do ponad 9 litrów.
Dodane 5 lat temu
7,2
Opel Insignia I
Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW
Spalanie o 1 l mniejsze niż poprzednia wersja ( 160 km ) 2011, dynamika taka sama, prowadzenie bez zarzutu, jeżdżę dość dynamicznie ale bez szaleństwa - raczej szybciej poza miastem.Na autostradzie niemcy - przy prędkości 150 spalanie 7.5, powyżej idzie w górę - dla 180 ok 8 - 8,4 L. W mieście przy oszczędnej jeździe - ok 7,2. Średnia za 6- tys km 60%miatso/40% trasa 7.2 L. Uważam wynik za przyzwoity biorąc pod uwagę dużą masę pojazdu.
Dodane 9 lat temu

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 28
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
Dodane 4 lata temu
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Opel Insignia I Country Tourer

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów