Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW 2013-2017

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1650-4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Rafał
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
To najlepszy samochód jaki miałem. Kupiłem nowe auto w salonie. Od początku użytkowania nie było żadnej awarii. Serwis robiony regularnie co rok maksymalnie po 12-15 tyś km. Poza dwiema akcjami serwisowymi nic nie było naprawiane. Jedynie po 20tyś wymieniłem tarcze z przodu bo się pokrzywiły. Założyłem nawiercane i frezowane, zrobiłem na nich ponad 50tyś i nadal są. Ogólnie świetny samochód. Dużo pali w mieście, ale też daje radość z przyspieszania. W trasie też dużo pali bo kusi, żeby nacisnąć. Po 5 latach słychać skrzypiące plastiki, ale nie jest to jakoś uciążliwe.
4,8
~vanoss
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Samochód wygodny o rozsądnych kosztach utrzymania. Spory bagażnik, bardzo dobre zawieszenie FlexRide. Posiadam wersję Executive z pakietem OPC więc dodatków całkiem sporo, choć brak elektrycznie składanych lusterek. W sumie nie żałuję bo i tak nie można ich składać/rozkładać automatycznie.
4,5
~Łuki
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Samochód dobry i wart swojej ceny. Słyszałem różne opinie ale wygrały własne doświadczenia z tym autem (auto służbowe do delegacji z tym że tam był diesel). Póki co jest ok. Użytkowany przez 13 miesięcy. Przebieg zrobiłem co prawda mały bo nieco ponad 12000 ale w tym okresie nie stało się kompletnie nic. Wymiana oleju i filtrów i znowu jazda. Oby tak dalej. Trochę sporo pali ale cóż z tym się liczyłem.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW 2013-2017
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Generalnie wszystko zależy jak jeździsz. Silnik ma dwie twarze- oszczędną i paliwożercy. Pierwsza- jeżeli jedziesz przepisowo- na pewno poza autostradami to spalanie miło potrafi zaskoczyć- wynik w okolicach 7 litrów jest jak najbardziej do osiągnięcia. Gdy zaczniesz intensywnie wyprzedzać lub wjedziesz na autostradę wtedy wynik oscyluje w okolicach 8 litrów, z tendencją do 9 litrów. Jak naprawdę zaczniesz go cisnąć- tempomat 160 km/h- około 9 litrów, 180 km/h - około 10-11 litrów, 200 km/h 11-12 litrów...
9,1
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Skrzynia Automat. Trasa - 550km z prędkością 120-140km/h + 350km podmiejską ok. 80-100km/h - spalanie = 7,76 na dystrybutorze Średnio mieszane (trochę w mieście + trochę podmiejska trasa)- tak 9L na dystrybutorze Maksymalnie w mieście do 11 litrów na dystrybutorze. Wiecej mi nigdy nie spalił. (świece, oleje (też w skrzyni) itd wymieniane według dobrych praktyk a nie książki serwisowej) Staram się raczej przestrzegać zdrowych zasad eco-drivingu.
8,1
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Spalanie na poziomie ponad 9,0 l/100 km (mało jazdy miejskiej). Komputer podaje wartości zaniżone średnio o 9,8%. Ford przy takiej eksploatacji miał 8,4. Poprzedni model Forda (Mondeo III, Kombi 125 KM) 7,5. Kosztowny układ hamulcowy - przebieg zaledwie 60.000 km - nierównomierne zużycie w przodzie. (inna osoba, inna Insignia 40.000), gdzie w Fordzie było 80.000 km.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback Facelifting