Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Jan
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Samochód mam od prawie 3 lat, kupiony w salonie, wersja Cosmo, diesel 170 KM z manualną skrzynią. Od 18 lat robię służbowo po ok 40.000 km rocznie. Miałem wcześniej dwie Mazdy 6 każda po 3 lata i dwa Fordy Mondeo też po 3 lata. Wszystkie były nowe z salonu z silnikami diesla. Insignia jest zdecydowanie najtańszym w eksploatacji samochodem jaki miałem. Przeglądy okresowe co 30.000 tys., koszty przeglądów w ASO są niskie, średnie spalanie 6,4 L, na baku przejeżdżam 1000 km. Po 60 tys. km wymieniłem tylko klocki hamulcowe. Nic więcej. Za 4 miesiące skończy mi się leasing i będę wymieniał na nowy i niestety mam dylemat na co wymienić. Samochodów klasy D z mocniejszym, niezawodnym i oszczędnym silnikiem w cenie ok. 100 tys. nie ma. A tyle dałem za Insignie. Nawet za 130 tys. nie ma z czego wybrać. Odrzucając grupę VAG (nie kupię produktów firmy która oszukiwała, potem zapłaciła za to kary w USA i u siebie w Niemczech, a Polskę te samochody dalej bezkarnie trują i jakoś VAG nic sobie z tego nie orbi) zostaje do wyboru albo Ford Mondeo albo nowa Insignia.
3,6
~major601
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Samochód zakupiłem jako kontynuację rewolucji mojej z Oplem. Wcześniej miałem Astrę H. Niestety po 3 latach użytkowania muszę stwierdzić, że żałuję zakupu tego samochodu. Liczyłem że wyższa klasa w porównaniu z poprzedni samochodem zrekompensuje dość wysoki koszt zakupu bezproblemową eksploatacją. Niestety nic bardziej mylnego. Po przebiegu około 4500km zaczęły się problemy trwające cały okres ekspoatacji, może jakiś trefny egzemplarz... Jeśli aktualnie nic się nie psuje, jeździ się świetnie - bardzo wygodnie, cicho i dość ekonomicznie, jednak strach przed kolejnymi kosztownymi naprawami wygrywa przed radością płynącą z jazdy. Definitywnie rezygnuję z tej marki, gdy tylko odłożę trochę grosza na inny samochód.
3,7
~Gajdzi
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Zaznaczam na wstępie, że mogę być stronninczy troszkę pod względem mocy auta. Jest to moje pierwsze tak mocne auto. Wcześniej jeździłem Mondeo 2.0 TDCI 150KM, a jeszcze wcześniej Insignia ale 131KM. O Insygni 131KM - poprostu nie polecam. Jeśli chodzi o wersję 170KM, to silnik nadrabia pozostałe niedociągnięcia w postaci dość wysokiego szumu przy szybciej jeździe, czy delikatnego szarpania przy ruszaniu spod skrzyżowania (przenosi się z silnika zapewne po kole dwumasowym). Auta z wypożyczalni, więc nie było czułego traktowania. Auto zrywne, potrafi zerwać przyczepność na 2 biegu (opony 225). Auto bardzo szybko nabiera prędkości. Wg. mnie widać moc przy dużych prędkościach - 180km/h, wciskamy pedał a auto jedzie! i tak do 220km/h nie ma problemu aby się rozpędzało. Max na prostej to 240km/h. Dużym minusem dla OPLA było wg. mnie zastosowanie dotykowego sterowania ogrzewaniem - w rękawiczach nie zrobisz nic, musisz ściągnąć rekawice aby zmienić ustawienie - kobiety będą narzekać w zimowe poranki!

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback Facelifting