Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe, twin scroll
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w system zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Michał
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Samochód bardzo wygodny. Silnik mało awaryjny. Instalację gazową mam od 30tys. Silnik znosi LPG. Koszt gazu to 3800 zł. W samochodzie słychać plastiki, przy większym, bassie rowniez. Prowadzi sie bardzo dobrze. Przy prędkościach powyzej 180 km/h, mozna dostrzec dobre wyciszenie. Jedne co do tej pory wymieniłem w nim to mikrostyk klapy bagaznika (30zł) . Olej wymieniam na oryginalny Opla co 10 tys km. Skrzynia srednio pracuje, jedynka i dwójka na zimnym słabo wchodzi. Jest jednak wada fabryczna i trzeba wymienić olej i dolać go więcej niz w fabryce. (wyczytane na forach). Mnie dopadły rdzewijeące nadkola(ok 1mm). Po mojej interwencji na razie spokoj. Spalanie PB Mieszane 11l/100km Trasa 10l/100km Miasto 13l/100km Przy mocnej jeździe po mieście 15-16l/100km Spalanie gazu: 11-13l gazu 1,5-4l benzyny wszystko zależne od nogi
4,9
~lukasz_dry
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Do tej pory najlepsze auto, jakie posiadałem. Wielki i wygodny sedan z bajerami, super dynamiczny i bezawaryjny. Jego jedyny mankament to spore zużycie paliwa, ale przy 220KM 12 litrow w miescie można przeżyć, tym bardziej, że w trasie bierze ok 8l. Przestronność i piękno limuzyny to jej atuty, mimo 10 lat, nadal ciezko znalezc tak reprezentatywne autko w tej klasie i podobnej cenie.
4,9
~Karol
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Auto zaprojektowane z myśla, wnetrze jest przyjemne linia auta jest po prostu super, jakość materiałów na bardzo wysokim pozimie, przyciskie rozmieszczone doskonale, nawet noca nie ma problemu z odnalezieniem i nie ma przypadku zeby czegos szukac, dobre wyciszenia, jazda tym autem to sama przyjemnośc
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2008-2013
12,5
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Ten Opel to istny smok. Pali bardzo dużo niezależnie od stylu jazdy. W mieście norma to 17 litrów, a zimą kręci się nawet koło 20.Nie wspominając o włączonym trybie sport, który używany w mieście daje spalanie na poziomie ponad 20 litrów. Na trasie jadąc 140km/h tempomat - 9 litrów najmniej. Natomiast jadąc na trasie przy częstym wyprzedzaniu to spokojnie 12 litrów spali. Gdyby silnik był ekonomiczniejszy to naprawdę byłby godny polecenia. Lecz stosunek osiągów do spalania jest żenujący. Teraz jeżdżę BMW 4 328i i spalanie mam na poziomie 9 litrów w mieście.
15,3
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Mam mieszane uczucia, ale wrescie sprzedalem auto i moge napisac prawde. Insignia jest srednio wykonano i do tego duze spalanie mojego silnika 2.0 turbo 220 KM. Srednio pali koło 17 litrów, osiągi są średnie. Ale udało mi sie sprzedac Insignię za 32 tys. Kupiłem ją w 2009 roku, przejechałem niecałe 150 tys. km, podczas tego czasu mialem sporo drobnych awarii i awarię automatu. Naprawa 5 tys. złotych i po dwóch miesiącach zaczeło znowu szarpac. M.in. z tego powodu go sprzedałem. Trafił się napaleniec ;)
12,3
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Trasa Żory - Wrocław tempomat na 140km/h spalanie 9,9l/100km. Powrotna droga tempomat 120km/h - komputer wskazał 8,6l/100km. Miasto wiadomo w zależności od stylu jazdy - u mnie jest to około 13/100km przy spokojnej jeździe, przy dynamicznej zużycia paliwa rośnie do 16l/100km.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sedan