Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2200-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Piotr
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Witam wszystkich zadowolonych i tych którzy narzekają na insygnie ,auto które posiadam jest w dobrym stanie a silnik 1.6 turbo bardzo dynamiczny tym bardziej ze podniosłem mu moc do 210KM i 320Nm jezdzi sie super ,benzyna i tylko benzyna silnik nieprzekombinowany dbając o wymiany oleju i inne części eksploatacyjne polatam nim kilka dobrych lat ,omegą o którą dbałem jezdziłem 10lat,Dbajcie o swoje insygnie a napewno wam posłużą a jesli chodzi otych którzy narzekają powiem tylko tyle inne marki też mają różne usterki niema aut idealnych pozdrawiam Piotr
4,4
~Szymon
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Od 7 miesięcy jestem posiadaczem Opel Insignia Sport Tourer w kolorze czarnym. Auto zakupiłem z importu, kraj pochodzenia to Holandia. Szukałem akurat z silnika 1.6 Turbo w rocznikach 2010 i 2011 bo chciałem się ustrzec pierwszych egzemplarzy. Całokształt poszukiwań zajął mi 8 miesięcy. Mój egzemplarz odnalazłem w Oświęcimiu w dziewiątym z kolei komisie, który w swojej ofercie posiadał ,,zadbany" na pierwszy rzut oka egzemplarz. Fakt, że używanych aut z silnikiem 1.6 Turbo na rynku wtórnym jest tyle, że można je policzyć na palcach 2 rąk. Co udało mi się znaleźć po tak długim czasie? To egzemplarz którego szukałem( czarne kombi, chromy, felgi 18', opony i felgi w dobrym stanie, 1,6 Turbo - 180 KM, kolorowy wyświetlacz z nawigacją, wnętrze jak po wczorajszym wyjeździe z salonu, karoseria bez zastrzeżeń jak na 5 letnie auto). Po zakupie, autem przejechałem trasę ponad 450 km, była to czysta przyjemność. Przed zakupem, dokładnie przeanalizowałem książkę serwisową (komis udostępnił kontakt do salonu holenderskiego, w którym zakupił auto). Co chcę zaznaczyć, była to jedyna książka serwisowa, która po przetłumaczeniu zawierała w sobie logiczną kolejność faktów a kontakt z salonem pozwolił potwierdzić, że jestem 2 właścicielem. Komis w którym auto zakupiłem podesłał mi zdjęcia auta na 2 tygodnie przed jego przyjazdem do kraju. Po przejechaniu łącznie 600 km, postanowiłem postawić auto do wymiany wszystkiego co powinno się robić przy 150 tys. przebiegu. Tak wiec mając 155 tys. przebiegu wymieniłem świece, oleje i filtry, rozrząd, uzupełnione zostały płyny, a także zakupiłem nowe opony letnie. Łącznie wydałem ok. 3,3 tys. zł z którymi liczyłem się przed zakupem auta. Na komplet opon wydałem 1650 zł z wymianą, wyważaniem i przekładką na 18' felgi, ustawiona została również geometria kół. Na wymianę części, kompletny przegląd i dodatkowe ubezpieczenie asisstance w Oplu dostałem 700 zł rabatu co mnie miło zaskoczyło, zanim postawiłem auto w autoryzowanym serwisie sprawdziłem ile wymiana by kosztowała mnie u nieautoryzowanego Pana Zdzisia. Ostatecznie wydałem 150 zł więcej ale mam dodatkowe ubezpieczenie assistance i udostępnioną książke serwisową online z której dodatkowo wyczytałem, że remontowana była skrzynia biegów. Po 2 tygodniach pękła cewka od świec za która musiałem zapłacić 1300 zł (z nowymi świecami). Uważam, że prawdopodobnie serwis spieprzył wkręcenie świec przy głównym przeglądzie, ale tego im niestety nie byłem w stanie udowodnić. Po przejechaniu 7 tys. km pękł trójnik od systemu chłodniczego i z uwagi, że potrzebny był wężyk z ,,klipsem" oplowskim, wymiana z naprawą skończyła się w cenie 200 zł przyczyną pęknięcia wężyka był kamień, co najprawdopodobniej świadczy o tym, ze poprzedni właściciel wlał wody zamiast płynu chłodniczego. W aucie jest wystarczająco miejsca dla 4 a nawet 5 osób, spory bagażnik i naprawdę świetnie się podróżuje na długich trasach. Nawigacja... no cóż, używam Yanosika i Google na telefonie, ale zmiana muzyki za pomocą środkowej gałki i kolorowego ekranu to ,,fajny bajer". Czujniki parkowania, no... nie wyobrażam sobie parkowania na ciasnych parkingach w galeriach czy hali garażowej nie posiadając tego pomocnego pikadełka. Jeśli coś miałbym zmienić, to byłoby to nagłośnienie, przydałoby się troszkę mocniejszy bass. Wejście usb i jack to bardzo fajna sprawa ale i chyba standard od 2010 roku. Podłokietnik i kilka schowków robią robotę. Z tyłu na razie nikt nie narzekał na brak miejsca, jak piszą w recenzjach ,,wysocy" dziennikarze. Hamulec ręczny w postaci guzika z opóźnionym zwolnieniem, które odbywa się po wciśnięciu gazu to po przyzwyczajeniu się naprawdę świetna sprawa ! Koła 18'calowe daje się odczuć na dziurawych odcinkach, ale wygląd nadrabia, auto świetnie się prezentuje na oryginalnych felgach. Przez szeroką oponę ciężko auto utrzymać przy wysokich prędkościach tam gdzie są koleiny, ale nadrabia przyczepnością na nawet mokrych nawierzchniach. Zresztą rozmiar i szerokość opony to indywidualna sprawa. Jeśli chodzi o ceny serwisu i części, to po głębokiej analizie stwierdzam, że auto naprawdę korzystnie wypada na tle konkurencji. W kość daje ubezpieczenie bo jest to oc ze zniżkami i ac bez zniżek koszt ok. 2,8 zł. Jeśli chodzi o spalanie to są to wyniki są naprawdę zróżnicowane. W mieście średnie spalanie to ok. 12l/100km przy jeździe umiarkowanej(czasem przygazować). Mieszany 10,5l/100km a jeśli chodzi o trasę z prędkością do 110 km/h to nawet 7,4/100km przedział 120-160km/h to już 10-13l/100km . Przy naprawdę agresywnej jeździe w mieście jest to nawet 14-16l/100km. Chciałem jeszcze podkreślić, że konkretnie ten silnik wybrałem w oparciu o opinię znajomego, który przez 5 lat pracował w salonie Opla, jego zdaniem jeśli diesel to 2.0 a jeśli benzyna to 1.6 lub 2.0 ale turbo i należy unikać silników ecoflex. Szukając informacji o tym konkretnym silniku właśnie takiego opisu szukałem i mam nadzieję, że komuś pomogę w podjęciu decyzji.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2013
9,2
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Nie wiem jak czy wszyscy ale ja dużo przeszedłem z instalacją do tego samochodu. 125tys 2012. Montażysta wrzucił stag wersja na wypasie. Auto po jakimś czasie wywalało błąd, skontaktuj się z serwisem i ograniczało moc. Odpinałem akumulator 2x po pół minuty i do gaziaża. Przy wyższych prędkościach albo obrotach instalacja nie dawała rady. Szarpało i nie jechało auto. Wymiana reduktora na sporo większy, świec, listwy wtryskującej i komputera. Czyszczenie przepływomierza powietrza. Teraz go będę wymieniał bo na komputerze jego praca nie podobała się serwisantowi. Dopiero po telefonie do stag gość ustawił mieszankę chyba na bardzo dużą bo sam był w szoku żeby tak ustawić. Z tego co wiem wtryskiwacze benzynowe są bardzo szybkie i żadna instalacja a raczej wytryski nie są w stanie im dorównać. w Insigni przy wyższych obrotach nie pamiętam ile jest.Butla mi weszła spora ale jest jeszcze miejsce na większą. Mi weszło chyba 46l robię ok 350km z moim tempem. Miało być auto rodzinne a tak na prawdę małe to gówno oplowskie. Bagażnik zabudowany jak trumna zamiast udostępnić przestrzenie dla ludzi.w środku też słabo jak na tak niby duże auto. Następny będzie superb albo Durango.
9,3
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Po przejechaniu prawie 3 tyś km średnie spalanie wyniosło mnie 10l/100km. 2/3 z tego dystansu to trasa z maksymalna prędkością do 150km/h, reszta to jazda po Wrocławiu. Przy bardzo oszczędnej jedzie w trasie można zejść poniżej 8l/100km. W mieście zależy od "ciężkości" nogi 9,5l w górę. Silnik bardzo dynamiczny jak na taką małą pojemność i dość duże gabaryty samochodu(ponad 1600kg masy własnej). Nic dziwnego że musi troche paliwa zużyć ;)
13,0
Opel Insignia I
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Jestem trochę rozczarowany poziomem spalania. Poprzednie auto z silnikiem 1.8 Turbo spalało spokojnie 30% mniej LPG. Mniejszy silnik widocznie nie jest odpowiednim kierunkiem. Instalacja BRC.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer