Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 79,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
8,9
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Opel Vectra A
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Witam,jeżdże Viki 1,8 z LPG. W układzie dolotowym zamieniłem filtr powietrza na sportowy. Bezpośrednio po modyfikacji przeraziłem się spalaniem, ponieważ eko nie spadało z 13,5 l; po regulacji instalacji gazowej spalanie wróciło do poprzedniego. Jeśli ktoś lubi duże prędkości to wówczas modyfikacja się opłaca-pojazd wyciąga o blisko 20km/h więcej niż normalnie, przyśpieszenie pozostaje bez zmian. W mieście najwyższe spalanie sięgało 18,6 l, średnie (przy dość agresywnej jeździe ale bez szaleństw) to ponad 11 l. Jeżdże dość szybko, jak na możliwości które daje Viki ;-P ale sprawdzałem ją przy w miare stałej prędkości w trasie, nie przekraczając 2,5 tys. obrotów (do 130 km/h), przy której spaliła 8,3 l. W trasie może spalić do 14 l. Samochód jest stabilny w prowadzeniu, mało wygodny, ale jeśli przesiadasz się z UNO to model, który opisuje będzie dla Ciebie rarytasem, dla osób o agresywnym stylu jazdy polecam viki 2,0 150KM.
10,7
Opel Vectra A
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Powiem szczerze , moja Viki spala roznie :) mozna rzec ze zalezy od humoru hehe ale poczatkowo po załozeniu lpg przy przebiegu 130 tys potrafila spalac ok 8-9 l/100 gazu , po przejechaniu ok 40-50 tys km na gazie trudniej było juz ja wyregulowac tak i nieraz potrafiła spalic 13 -14 l w miescie do 9-10 w trasie.zalezy wszystko od nogi i umiejetnosci jazdy kierowcy :)teraz wszystko sie ustatkowało spala ok 12 -12,5 l gazu w zimie (jazda mieszana) do 10-11 latem. dla porównania poodam ze Mitsubishi Carisma 96 ktora mamy w rodzinie z silnikiem 18 lpg w miescie potrafi spalic do 15 L lpg
9,1
Opel Vectra A
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Samochód oszczędny jeśli chodzi o spalanie. Moja Vectra jest w gazie i zawsze pali mi w okolicach 10l na 100. Przy bardzo oszczędnej jeździe pali z 8l (w mieście) ale to już wtedy zamulająca jazda. Na benzynie nie sprawdzałem, zawsze ją mam koło połowy zbiornika ale rzadko na niej jadę :-) Jeśli zaś chodzi o naprawy to do tego samochodu są naprawdę tanie części :-) Jego naprawa można powiedzieć jest na każdą kieszeń :-)

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie
Opel Vectra A Hatchback