Szukaj

Informacje o Opel Vectra A Sedan

Lata produkcji: 1988 – 1995
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Vectry (zwana też Vectrą A) trafiła na rynek w roku 1988 jako następca Ascony C. W porównaniu do swojego poprzednika, Vectra była znacznie większa, a także wyróżniała się bardziej opływową, nowocześniejszą sylwetką. Projektantem zarówno Ascony, jak i Vectry I był Wayne Cherry, ówczesny szef biura designerskiego Opla. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Cavalier. W 1989 Opel zaprezentował usportowioną wersję Vectry A, Calibrę. Produkcja Vectry A zakończyła się w 1995 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4432 mm
Szerokość 1706 mm
Wysokość 1400 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1420 mm
Rozstaw kół - tył 1423 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 690 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 365 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~machal89sc
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
isuzu naprawde zrobiło super silnik. nie kopci mało pali. odpala w najwieksze mrozy po 1 grzaniu świec (do pstryknięcia przekaznika). dynamika ujdzie wystarczająca jest. tylko alternatory przekombinowane (pompa vacuum na nim siedzi + często pada wzbudzenie. i trzeba drutowac albo oddac do elektryka +/- 50 zł) cała reszta na wielki PLUS :) zeby nie bylo tak miło to auta ubywa kilogram na dobę (RDZA). u mnie urwalo sie mocowanie belki od korozji a sprowadzony z raichu 2008 ;/ raczej podziękuję już oplom z lat 90' a szkoda bo świetne auta tylko ta rdza ...
4,2
~Przem_0o
Opel Vectra A
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Wszyscy mówią, że jak Opel to pewnie zjedzony przez rdzę i do tego sypie się jak choinka w lutym. Znam przykłady gdzie i tak bywało, ale mój egzemplarz był chyba jakiś inny, bo zrobiłem na nim ponad 250tys km i to praktycznie na samym gazie, nie było żadnych remontów silnika, jak coś się zużywało to dlatego, że miało do tego prawo. Autko nawet jak miało jakieś złe dni to zawsze ale to ZAWSZE dowiozło mnię do domu, zaciskało zęby i jechało dalej. Co prawda, pieniędzy na nikt nie szczędził bo i poco skoro części zamienne są tanie jak barszcz. Auto teraz ma ponad 310 tys km. zostało kupione od handlarza więc trzeba dodać następne 100 tyś. a wcale bym się nie zdziwił jakby w realu miało i pół miliona zrobione. Moja wypowiedz jest bardzo, ale to bardzo subiektywna ponieważ darzę to autko szczerą miłością, i mimo, że je zmieniłem, dalej zostało w rodzinie. Stwierdziliśmy jednogłośnie, że będzie u nas aż umrze śmiercią naturalną.
4,8
~mnr10
Opel Vectra A
Sedan 1.7 TD 82KM 60kW
Co mogę powiedzieć, Vectra to było najlepsze auto jakie mi się przydarzyło. Właściwie przez cały okres posiadania jej wymieniłem tylko akumulator. Moja wersja była naprawdę solidnie wyposażona. Piękne welury, wygodne fotele wprost idealne autko na długie podróże. W środku ciche, jak na tak stary model to nawet za ciche ;) Pełna elektryka która mimo swojego wieku działała bez zarzutu. Blachy czyściutkie nigdy widać nie był bity i odwdzięczył się niezwykłą żywotnością karoserii. Silnik...miód, nigdy [a robiłem długie trasy po całej Polsce] mnie nie zawiódł. Słowem jeśli dbasz o takie auto to na pewno będziesz wniebowzięty z powodu posiadania Vectry. Wygodny i ekonomiczny tak można to podkreślić. I co chyba jeszcze ważniejsze SUPER BEZPIECZNY. Czyste blachy uratowały mi życie. Brałem udział w poważnym wypadku z którego wyszedłem bez większych obrażeń tylko dzięki temu że jechałem właśnie Oplem. Służby na miejscu się dziwiły że z tego wyszedłem. Mojej Vectry już z tego powodu nie ma ale jeżeli ktoś się zastanawia czy powinien ją kupić... Nie zastanawiaj się, BIERZ! Vectra to coś więcej niż samochód ;)
Średnie spalanie dla Opel Vectra A Sedan
6,1 – 11,3
l/100 km
5,5 – 5,8
l/100 km
8,1 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Nie wiem skąd wy bierzecie tak niskie spalania. Przy "dziadowaniu" to owszem, potrafi stosunkowo mało spalić. Najmniej co mi się udało to jadąc nad morze 8l/100km. Ale to jazda w nocy z prędkościami 80-90km/h. Normalne wypada u mnie 10-11l gdy przeważają trasy i jadę spokojnie. Starczy trochę dynamiczniej pojeździć w mieście i już spalanie rośnie do 16l. A to bez wciskania gazu w podłogę i zmiana biegów przy max 3-3.5 tys obr. Aż strach pomyśleć co by było gdyby pociskać trochę mocniej. Dodam że auto w pełni sprawne, lpg założone w dobrym warsztacie i regularnie serwisowane. Jedyne co dobre w tym aucie to bezawaryjność. Naprawdę pancerne auto (poza rdzą która lubi ople) i silnik. Lpg nie sprawia najmniejszych problemów przy tym silniku.
10,5
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Duży silnik 2.0 wbrew pozorom nie ma aż tak dużego spalania w porównaniu do mniejszych jednostek. U mnie to odpowiednio 7-8 l benzyny i 10-12 l LPG w zależności od temperatury i obciążenia. W długiej trasie spalanie potrafiło spaść nawet do 8 l LPG dzięki długim przełożeniom biegów i mimo pełnego auta różnych rzeczy (wyjazd na wakacje). Co do kosztów napraw do Vectra jest dosyć prostym autem, ja sam nauczyłem się naprawy większości usterek dzięki książce "Sam Naprawiam". Jest o niebo mniej męcząca niż naprawa przy jakimś francuzie...
6,8
Opel Vectra A
Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW
Osobiście przyznam, że samochód względem ekonomiczności stoi na bardzo wysokim poziomie. Na rynku istnieje wiele części zamiennych, na ogół są bardzo tanie. Naprawy to u mnie rzecz dość rzadka ale i w tej kwestii nie było zbyt dużych kosztów, oprócz wymiany uszczelki głowicy, co kosztowało mnie prawie 650 zł. Poza tym jak najbardziej na dużyy plus! Samochód na trasie przy delikatnym gazie i jeździe około 80-90 km/h pali około 5,7-6 litrów. W mieście gdy przyciśniemy mu gaz to spalanie jego może osiagnąć około 8 litrów, czasami nawet więcej. Lecz przy delikatnej jeździe po mieście pali około 6,5-7 litrów, także wynik jak na mój 19 letni samochód nie jest zły ale niestety kosztem bardzo słabego przyspieszenia

Usterki Opel Vectra A

Liczba wpisów: 45
Przerywa na zimnym silniku
  • Opel Vectra A Sedan 1.8 i 90KM 66kW 1990-1995
  • silnik
  • 309 tys. km
Mój problem z Vectrą A z 1995 roku polega na tym, że gdy odpalę silnik to chodzi do 10 minut dobrze , potem zaczyna przerywać tak jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, zaczyna kopcić białym dymem. Jak dodam gazu to wali czarnym dymem z wydechu, zapala też się żółta kontrolka check engine. Jak silnik się zagrzeje jest ok, przestaje kopcić .Próbowałem też jechać na zimnym silniku ale się nie da bo silnik zaczyna przerywać i szarpać . Miałem też sytuację, że podczas jazdy na błocie pośniegowym vectra delikatnie szarpała podczas jazdy. Dodam też, że wymieniłem już : pompę paliwa, świece, kopułkę, palec zapłonowy, kable zapłonowe, filtr powietrza. Niestety dalej to samo. Auto było w serwisie Boscha, gdzie po 3 tygodniach stwierdzili, że auto pali tylko na dwa gary a na dwa pozostałe dostaje za dużo paliwa i dlatego przerywa silnik. Kompresje ma na wszystkich cylindrach ok. Vectra posiada silnik 1.8 benzyna, 66 kw , 90 koni, 8-mio zaworowy na jedno punktowym wtrysku. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem od czego zacząć. Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Oczekuje na rozwiązanie
jak masz interes to pisz udzile odpowiedzi i porady
  • Opel Vectra A
  • inne
Jeśli masz problem to możesz do mnie napisać jestem w stanie pomoc, poradzić i udzielić odpowiedzi prawie na wszystkie zapytania które dotyczy Twojego Opla mam doświadczenie i wiedzę która nabyłem i nabywam na szkoleniach nadal nabywam naprawiając Opla . Jedynie co mogę przez internet udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie poradzić i napisać co trzeba zrobić na pewno nie naprawie ci opla przez internet :) czasami są takie przypadki ze trzeba naprawdę pogłówkować i osobiście auto zobaczyć i posłuchać co i jak . Odp udzielę w zamian za darowiznę do której cie nie zmuszam :) "...nic nie robić, nie mieć zmartwień chłodne piwko w cieniu pic...." :D diabolo_21@o2.pl "...Jeśli któregoś dnia, ktoś zarzuci Ci, że Twoja praca nie jest profesjonalna, powiedz sobie, że Arkę Noego zbudowali amatorzy a Titanic'a profesjonaliści..." diabolo_21@o2.pl
Problem rozwiązany
67 komentarzy
po uruchomieniu i następnie po wyłączeniu, silnik już nie chce zapalić
  • Opel Vectra A Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1988-1995
  • silnik
Objawia się to tym, że silnik po długim (kilkudniowym) postoju zapala za pierwszym razem. Kiedy go wyłączę, drugi raz nie zapali normalnie, tylko po bardzo długim obracaniu rozrusznikiem i przy otwartej całkiem przepustnicy (wciśnięty pedał gazu do oporu). Wówczas "zaskakuje", ale od bardzo niskich obrotów (ledwie pracuje tak niskie). I nie chce od razu "wchodzić" na pełny zakres obrotów. Każde kolejne jego uruchomienie tak się odbywa jak opisałem wyżej, chyba że postoi kilka dni i zapali od razu. Diagnoza:kod usterki pokazuje 44 - sygnał mieszanki ubogiej i także 29 - niskie napięcie, przekaźnik pompy paliwa. Jak to naprawić:Nie udało mi się uporać z tą usterką. Pompa paliwa pracuje normalnie i "pompuje" paliwo i obawiam się, że "zalałem" silnik, bo nie chciał zaskoczyć. Jakiś czas temu słyszałem dziwne odgłosy spod auta, jakby drżenie blachy katalizatora (przedni tłumik). Czy gdyby się zdarzyło, że odpadła wskutek korozji część tego tłumika, miałoby to wpływ na taką pracę silnika?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
2,3
Opel Vectra A
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Warsztat nie godny polecenia obsługa tragiczna ,różnica spalania gazu a benzyny kosmiczna , zganiają na wszystko tylko nie na gaz a jak kończą im się pomysły to zganiają na złą jakość gazu, gdy podjechałem obniżyć obroty na których przełączał się na gaz a były ustawione powyżej 4000obr. pan serwisant wpakował mi się z bułką do samochodu i coś grzebał jedną łapą robiąc łaskę...
5,0
Opel Vectra A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
homologacja: "OMEGA AUTO-GAS" Andrzej Maszczyński
instalacja: LOVATO
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Ten samochód stworzony jest do gazu lub ten typ instalacji gazowej, stworzony jest do tego samochodu. A może "gazownik" stanął na wysokości zadania? W ciągu 3 lat żadnych problemów, bez względu na porę roku! Wymieniłem tylko filtr i to nie w trybie awarii, a z rozsądku. Instalacja montowana w warsztacie w Puławach.
5,0
Opel Vectra A
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Po przejechaniu kilkaset tysięcy km nie odczuwam żeby silnik pracował "inaczej" niż przed instalacją gazową gaz jest dosyć długo zainstalowany bo 5 lat a autko nadal mi dobrze służy mimo swojego przebiegu (372tys) i nadal można nim na gazie bez "strachu" jechać do Niemiec bo pokonuje swoją Viki trasę do Niemiec 3-4 razy do roku
Opel Vectra A Sedan