Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~bartuś
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
jeżdziłem nią ponad 5lat i nawet uszczelki od pokrywy zaworów nie wymieniłem żadnych uszczelek pod głowicą itp.instalacje gazową założyłem zwykłą podciśnieniową bo jak ją kupowałem to sekwencja kosztowała ok4tyś ale odziwo na tej instalacji chodziła idealnie(dodatkowo przełanczałem ją na lpg praktycznie odrazu nie czekałem aż się silnik nagrzeje.przed kupnem naczytałem się różnych forów że vectra b to badziew ale i tak ją kupiłem i się nie zawiodłem ale odrazu założyłem plastikowe nadkola i nic nie zardzewiało do końca na podłodze jedynie rudawe ślady się pojawiały ale puki co nie miały wpływu na auto.ogólnie mogę polecić jako wskazówkę dla kupujących mogę powiedzieć że mimo przebiegu blisko 300tyś kierownica plastikowa dalej była chropowata i pedały starte do połowy ale nie do gładkości lewarek już był wytarty po200tyś się wytarł(także vectry co mają modne180tyś i wytarte te elementy??to mnie fascynuje ile one naprawde mają jak vectra po 300tyś dalej wygląda świeżo lepiej jak grupa vw i spółka gdzie wszystkie plastiki i przełączników schodzi farba
3,9
~Saszun
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Linia nadwozia bardzo nowoczesna jak na swoje lata. Silnik ok, dość niezawodny i całkiem zrywny. Wnętrze bardzo ładne, przytulne i wykonane z dobrej jakości materiałów lecz niestety co chwilę się tam coś psuje. Pojemny bagażnik (dość łatwo można wyjąć całkowicie siedziska tylnego fotela i pojemność jeszcze trochę się zwiększy). Istotny wpływ na pojemność ma fakt że tył samochodu nie jest zbyt obły tak jak we współczesnych kombi. Gdyby nie usterki wnętrza był bym zachwycony tym autem i spokojnie dał bym 5 punktów. Jeśli miał bym kupić jeszcze raz Vectre (cały czas mi się on podoba) to na pewno nowszą i dokładnie bym sprawdził sprawność wszystkich elementów we wnętrzu.
4,2
~Bakszyszol
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Ogólne wrażenia są naprawdę znakomite! Auto prezentuje się okazale, nie brak w nim miejsca, bagażnik wielki, ostatnio przewiozłem lodówkę... Mimo 10 już lat na karku, nie zostaje w tyle za innymi hatchbackami...
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
8,0
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Vectra 1,6 16V Lpg brc sekwencja + automatyczna skrzynia biegów ;) samochód dla emeryta :) Auto użytkuję przez 90% czasu po mieście na krótkich odcinkach - do pracy mam 5km wiec spalenie nie zachwyca . Latem po miescie z klimą 14 litrów lpg bez klimy 13-13,5 . Spalanie kosmos bo krótkie dystanse. Na trasie przy jadąc 100-120 spalanie spada do 9,5 litra/100 km , jeśli włączymy klimę 10-11.Zimą spalanie po mieście do 15/100 na krótkich odcinkach - Bydgoszcz. Ogólnie z auta jestem zadwolony poza spalaniem. Części śmiesznie tanie , auto jak na poruszanie się po naszych dziurawych drogach to zawieszenie ma pancerne. Poprzednio toledo 2,0 i co roku w zaweiszeniu cos do robienie ;/ Vectre użytkuję już 3 lata i przez ten czas wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz końcowki drążkó tylko raz :) Zawsieszenie bardzo odporne na używanie :) Co do automata to polecam do miasta mimo spalanie człowiek się nie na macha lewarkiem. Szkoda tylko że olej w skrzyni trzeba wymieniać co 60 tyś km - koszt 350 zł z olejem GM. Auto bardzo pakowne i wygodne. Polecam ale z większym silnikiem spalanie na podobnym poziomie a więcej frajdy z jazdy.
11,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Vectra 1,6 16V Lpg brc sekwencja + automatyczna skrzynia biegów ;) samochód dla emeryta :) Auto użytkuję przez 90% czasu po mieście na krótkich odcinkach - do pracy mam 5km wiec spalenie nie zachwyca . Latem po miescie z klimą 14 litrów lpg bez klimy 13-13,5 . Spalanie kosmos bo krótkie dystanse. Na trasie przy jadąc 100-120 spalanie spada do 9,5 litra/100 km , jeśli włączymy klimę 10-11.Zimą spalanie po mieście do 15/100 na krótkich odcinkach - Bydgoszcz. Ogólnie z auta jestem zadwolony poza spalaniem. Części śmiesznie tanie , auto jak na poruszanie się po naszych dziurawych drogach to zawieszenie ma pancerne. Poprzednio toledo 2,0 i co roku w zaweiszeniu cos do robienie ;/ Vectre użytkuję już 3 lata i przez ten czas wymieniłem łączniki stabilizatorów oraz końcowki drążkó tylko raz :) Zawsieszenie bardzo odporne na używanie :) Co do automata to polecam do miasta mimo spalanie człowiek się nie na macha lewarkiem. Szkoda tylko że olej w skrzyni trzeba wymieniać co 60 tyś km - koszt 350 zł z olejem GM. Auto bardzo pakowne i wygodne. Polecam ale z większym silnikiem spalanie na podobnym poziomie a więcej frajdy z jazdy.
8,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Witam. Vectrą przejechałem 60 tyś. km w ciągu 1,5 roku, więc uważam że mogę coś powiedzieć na ten temat. Auto prowadzi się świetnie, kiedyś znajomy powiedział, który jeździł ze mną do pracy, że Vectra jeździ jak pociąg, chodzi o to że nie ma przechyłów, podskoków, bardzo mało wrażliwa na wiatr boczny, ale dodam że nie nadaje się do wyścigów, idzie za prosto, ze względu na duży rozstaw osi. Auto paliło mi około 8 L gazu, tak uśredniając wszystko. Była to instalacja gazowa II generacji, czyli nie sekwencja, ale nie można było wymuszać włączenia się gazu, silnik musiał się nagrzać i sam się gaz załączał, było u mnie nastawione na 15 C, żeby jak najszybciej się włączał gaz, wiadomo, chodzi o oszczędność. Auto ma poważną wadę techniczą, termostat otwiera się przy 92 C, a wiatrak załącza przy 102 C. Powoduje to, że tego auta z gazem nie polecam do dużych miast np. Warszawa, gdyż powoduje to przepalanie oleju silnikowego, co finalnie powoduje uszkodzenie pierścieni. Nie da się nic z tym zrobić, auto na trasę idealne, zwłaszcza że do pracy mam 55 km w 1 stronę. Za takie pieniądze nie da się kupić dużego auta, auto sprzedałem 1 rok temu. W dniu sprzedaży nie miało grama rdzy mimo wieku około 15 lat, było w 100% bezwypadkowe, co jest eXtremalnie trudne do znalezienia. W aucie zmieniłem jedynie, albo aż całe zawieszenie, amortyzatory, tuleje, sprężyny. Samochodem można jechać na autostradzie koło 160 km/h żeby go nie zakatować, polecam dobry olej silnikowy, ja lałem 10W 60, dobrej firmy, o nazwie na "C", dzięki temu spadło mi zużycie tego oleju. Podsumowując, poza tym że samochód brał olej, nie dużo nawet, ale dobrego, naprawdę bardzo dobrego oleju, to nie było żadnych probelemów. Auto polecam na trasy, w mieście samochód padnie, to nie wóz na taryfę do Warszawy.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback