Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 1.7 TD 8V 82KM 60kW 1995-1996

Lata produkcji: 1995 – 1996
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 1.7 TD 8V 82KM 60kW 1995-1996
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Vectra B
Hatchback 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Jesli chodzi o spalanie paliwa to rewelacja co tu duzo mowic samochod na miescie nie spala wiecej niz 7 litrow na tasie przy okolo 110 to optymlna predkosc na trasie dla tego silnika to spalanie rzedu 5.5 l a mieszana jazda to okolo 6 litrow Dodajmy ze auto swoim wygladem jeszcze potrafi sie podobac a pozatym za okolo 5 tys zl nic lepszego i wiekszego nie kupimy pozatm mozna lac do tego silnika praktycznie kazde slabej jakosci paliwo ON czyli powiedzmy placac za litr 3.5zl na fakturke vat to wychodzi 3 złote-1 litr wg mnie nie da sie taniej kupic cos co wyglada jako tako spala malo co i byle czego i poprostu jest najtansze i najlepsze Pamietajmy po 1-bezpieczenstwo 2-niezawodnosc 3-ekonomia a tu mamy wszytsko w jednym za male pieniadze Goraco POLECAM
5,7
Opel Vectra B
Hatchback 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Jesli chodzi o spalanie paliwa to rewelacja co tu duzo mowic samochod na miescie nie spala wiecej niz 7 litrow na tasie przy okolo 110 to optymlna predkosc na trasie dla tego silnika to spalanie rzedu 5.5 l a mieszana jazda to okolo 6 litrow Dodajmy ze auto swoim wygladem jeszcze potrafi sie podobac a pozatym za okolo 5 tys zl nic lepszego i wiekszego nie kupimy pozatm mozna lac do tego silnika praktycznie kazde slabej jakosci paliwo ON czyli powiedzmy placac za litr 3.5zl na fakturke vat to wychodzi 3 złote-1 litr wg mnie nie da sie taniej kupic cos co wyglada jako tako spala malo co i byle czego i poprostu jest najtansze i najlepsze Pamietajmy po 1-bezpieczenstwo 2-niezawodnosc 3-ekonomia a tu mamy wszytsko w jednym za male pieniadze Goraco POLECAM
8,5
Opel Vectra B
Hatchback 1.7 TD 8V 82KM 60kW
Witam, posiadam to od około miesiąca, zalałem do pełna, przejechałem 350km i zatankowałem ponownie do pełna. Uzyskałem spalanie na poziomie 8,61 litra na 100km... Martwi mnie to troszkę, bo widzę, że inni użytkownicy spokojnie wyrabiają nim 7 litrów. Ja jeździłem z umiarkowaną dynamiką oraz z włączoną klimatyzacją. Teraz idzie zima, ten litr od klimatyzacji zamieni się na ssanie, więc uważam, że lato/zima będzie bez zmian ( ew. zima 9 litrów )... Czy nie pali mi zbyt wiele? Wpisy znormowane, tak aby można było zamieścić post. Nie wiem ile wynosi minimalne i minimalne na trasie.

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback