Szukaj

Informacje o Opel Vectra B Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Kariera drugiej generacji Vectry (zwanej też Vectrą B) rozpoczęła się w 1995 roku. Poprzedziły ją ponad czteroletnie prace projektowe, które pochłonęły kwotę 2,5 miliardów ówczesnych marek. Ich efektem było znaczące zaokrąglenie (znakomita aerodynamika) i uatrakcyjnienie sylwetki samochodu. W 1999 roku została ona dodatkowo poddana drobnym zmianom. Produkcja Vectry B została zakończona w roku 2002. W Wielkiej Brytanii model był sprzedawany już jako Vauxhall Vectra, a nie jako Cavalier, jak jego poprzednik.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,1
~Piotrek
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Ogolnie auto niezmiennie podoba mi sie caly czas. Wnetrze jest bardzo ladnie wykonczone. Mam bogatsza wersje, drewno, klimatronik, 4x el. szyby, el. lusterka, chromowane dodatki, multifunkcyjna kierownica, skórzana, podłokietnik, i rozne dodatki. Z zewnatrz wersja po liftingu, z klamkami w kolorze nadwozia i oryginalnymi 15\" alufelgami. Do tego ładny spoiler Irmscher i auto w kolorze srebrnym wyglada naprawde bardzo rewelacyjne. Poza wystepujacymi usterkami, ktore opisałem auto rewelacyjne. Zaleta jest dostepnosc ewentualnych czesci oraz koszta ekslopatacji.
4,5
~Raulek
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Zakupiłem zadbany egzemplarz. Nie bity, a poprzedni właściciel robił wszystko na bieżąco dlatego nie ma żadnych stuków w zawieszeniu, wszystko działa jak należy pomimo swojego wieku. Auto prezentuje się bardzo elegancko (kolor królewski błękit), zwraca uwagę niejednego przechodnia czy użytkownika drogi, a ma już przecież 17 lat :)
4,9
~Janusz Kilanowski
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Vectra DTi to najlepsze auto jakie mialem do tej pory.Przyczyn jest kilka. Po pierwsze jest bezawaryny, po drugie zrywny i malo pali, po trzecie w każdej Vectrze B jest takie naglośnienie (Delco) jakiego nie ma w wypasionych BMW czy mercach, po czwarte części są tanie jak do Poloneza a po piąte...srebrna Vectra B na aluskach pięknie się prezentuje...
Średnie spalanie dla Opel Vectra B Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW 1997-2002
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Tak prawdę mówiąc zanim kupiłem Vectre to sugerowałem się wynikami spalania na tej stronie i Szczerze powiem, że nie dawałem wiary w tak niskie minimalne spalania. Ale odkąd jeżdżę nim, to nie widzę potrzeby kupowania mniejszego auta :) ... Spala tyle co małe auta a komfort i wygoda dużo większe :) Tak więc gdy planuję trasę zazwyczaj liczę, że spali 5,5l ON ale za każdym razem jestem zaskoczony, że po powrocie w baku zostaje jeszcze co nieco "miodku" :) Vectra dba o mój portfel na każdym kroku: -spalanie, -części, a że lubię sam pomajsterkować -prostota konstrukcji :) Niestety nie jest to auto wyścigowe ... masa prawie 1,5t i tylko 101KM (gdy wyszedł z fabryki), z których zostało nie wiem ile, nie robią z Vectry rajdówki, ale spokojnie wystarcza to, żeby w miarę dynamicznie poruszać się po mieście i trasie :)
7,3
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Jeżdżę narazie tylko w mieście, średnie spalanie jakie mi wychodzi przy włączonej klimie, radiu, dynamicznej jeździe to 7,3 l. Mam ciężką nogę więc uważam to za dobry wynik. Często też robię krótkie trasy, że silnik nawet nie zdąży się nagrzać.
6,0
Opel Vectra B
Hatchback 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
Krótko mam vectrę aby mówić o kosztach utrzymania, jednak póki co tylko leję ropę i jeżdżę :) Standardowo po zakupie wymieniłem filtry, olej, ale odpadł np koszt wymiany rozrządu, ponieważ silnik jest na łańcuchu :)

Usterki Opel Vectra B

Liczba wpisów: 190
Tryb awaryjny- P1515 i niepokojący gwizd turbiny
  • Opel Vectra B Hatchback 2.0 DI 16V 82KM 60kW 1996-2000
  • silnik
  • 280 tys. km
Siemanko. Vectra b 2.0DI (x20DTL) Od jakiegoś czasu sporadycznie wyskakiwał mi check(1400 obrotów i brak reakcji na pedał gazu). Niestety teraz to problem notoryczny- nie da się jezdzic. Po podpięciu do kompa błąd P1515 ( Sensor pozycji pedału błąd potencjomierza)- jednak odczyty pracy potencjometru są ok. Jak odpalam samochód z wciśniętym gazem na maxa chwilę jest ok jednak po paru metrach znowu tryb awaryjny i głośny gwizd turbiny. Sprawdziłem po przejściu w tryb awaryjny zaczyna mi przeładowywać turbinę. Odrazu po odpaleniu zanim wejdzie w awaryjny wartości są prawidłowe, na moje oko sztanga pracuje prawidłowo. Jakieś pomysły jak ma się jedno do drugiego i gdzie szukać problemu? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - nie ma mocy podczas jazdy na biegach 3-5...
  • Opel Vectra B Kombi 1.8 i 16V 116KM 85kW 1995-2000
  • silnik
Na 1 i 2 jeszcze się jakoś zbiera ,choć przy wysokich obrotach lekko szarpie.Po wrzuceniu wyższego biegu trzymam gaz do deski,a auto nie ma odejścia,nie zbiera się jak powinno.A jak chcę przy prędkości np.90km/h zredukować na 4 i wyprzedzenie na wyższych obrotach - to nie ma sensu bo auto jakby nie odczuwało redukcji i nie ma odejścia.Poza tym nie chcę nigdy przy zimnym silniku odpalić za pierwszym razem.Zawsze po ok.4 podejściach zaskoczy silnik i chodzi ledwo,ledwo.Pochodzi tak z minutę na ręcznym i dopiero wtedy mogę jechać - wcześniej gaśnie jak dam gazu na 1 lub wstecznym.Co zrobić?Wymieniłem akumulator,świece,rozrząd,alternator,filtry.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z centralnym zamkiem
  • Opel Vectra B Sedan 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Przy zamykaniu centralnego zamka z pilota, drzwi kierowcy zamykają się tylko na 2 sek po czym same automatycznie się otwierają ( dotyczy także możliwej takiej usterki każdych innych drzwi ) brak możliwości zamknięcia auta z pilota Uszkodzone mikro-przełączniki w sterowniku centralnego zamka Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić 2 mikro-przełączniki wl-1 5A koszt okoł 5 zł. Potrzebne będą: śrubokręt krzyżakowy torks 40, lutownica i około godziny wolnego czasu i trochę chęci. Demontujemy boczek drzwi, odkręcamy : prowadnicę szyby od strony zamka, 2 śruby mocujące klamkę od środka, śruby zamka i wyjmujemy go razem ze sterownikiem, Na sterowniku mamy 2 śruby odkręcamy je, jest także nit który rozwiercamy lub lutownicą rozgrzewamy plastik naokoło niego abyśmy mogli otworzyć obudowę. Po otwarciu delikatnie wyjmujemy płytkę z mikro-przełącznikami, rozlutowujemy je, i w miejsce starych wlutowujemy nowe ( pamiętać należy o takim samym ułożeniu ) Składamy całość w odwrotnej kolejności i po kłopocie wszystko musi znowu działać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Vectra B Hatchback