Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy. ~Powagosław
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~Padaczka
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Co chwile coś się pier....li średnio co dwa tygodnie coś robię przy aucie ostatni miesiąć cewka 800zł uszczelka pod głowicą 1600zł bo gumki przepuszczały dość mocno nie równa praca silnika co chwila błędy niektóre błędy ECU na które mechanicy rozkładają ręce przepustnica , teraz alternator i co chwila coś miałem różne auta gdzie czasami mówiłem że aż dziwne że jeszcze nic się nie zepsuło i to nawet we francuzach średni robię 25-35 tysięcy rocznie a tym ledwo 10tysięcy i za raz wsadzę więcej niż to warte w wersji OPC AUTO DRAMAT
3,4
~Maciej
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Postaram się być obiektywny dla tego auta. vectra była moim pierwszym oplem i musze przyznać że jakość materiałów na przyzwoitym poziomie.Jeden mały minus to schodząca guma z plastików na rączkach od drzwi.Generalnie trzeba autu oddać że jest super zabezpieczone przed korozją.Moja w dniu sprzedaży miała 14 lat i nie miała najmniejszego oznaku korozji na elementach lakierowanych.Dla mnie bomba.Wszystko jednak psują właściwości jezdne których w zasadzie nie posiada no i to koszmarne ZAWIESZENIE.Auto po prostu nie skręca. dla niedowiarków polecam zobaczyć test Clarksona w topgear.Do tego w zawieszenu wiecznie coś puka i stuka.nawet jak wsadzisz 3000zł w zawieszenie to po 10-12 miesiącach będziesz mieć tak jakbyś nie wsadził złotówki przez ostatnie 10 lat.Makabra. Do tego drobne awarie elektryki tybu rezystor dmuchawy albo padający wyświetlacz konsoli środkowej.Na szczęście koszty naprawy są w zasadzie zerowe lub symboliczne .Auto oceniam na 3 Pomimo tego że przez 4 lata użytkowania nigdy poważnie się nie popsuło i służyło wdzięcznie. Ale 2 raz bym jej za chiny ludowe nie kupił.
4,2
~Patryk
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Rewelacji nie ma. Za to śmiało mogę powiedzieć, że jest dobrze. Świetny, elastyczny i do tego całkiem ekonomiczny, jak na taką pojemność silnik, bardzo dużo miejsca dla pasażerów, bardzo duży bagażnik, a do tego nieprzeciętny design (z zewnątrz polecam wersje GTS) powodują, że samochód ten daje bardzo dużo satysfakcji zarówno z jazdy jak i samego faktu posiadania takiego pojazdu. Moja wersja dodatkowo posiada 8 poduszek, co odgrywa bardzo istotną rolę w ostatecznej ocenie. Jeżeli jednak jeździsz głównie po mieście, nie wykorzystasz potencjału tej jednostki, do tego będziesz mocno przepłacać za paliwo.
Średnie spalanie dla Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Vectra od zawsze bardzo mi się podobała jeszcze GTS -bajka . silnik to kwestja przypadku szukałem 2.0t ale ciężko o fauną opcje. Nie ma co kryć auto waży prawie 1.5t ro swoje robi , spalanie przy eco jezdzie na trasie do 120km/h tempomat wyszło 7.6l lpg sam nie wierzyłem. Miasto do 11l lpg jeżdżąc normalnie bez warjacji. Natomiast przy ciężkiej nodze nie przekroczyła 13L . Auto godne uwagi ale nie z tym motorem ciud za mało mocy jedzie jak avensis 1.8 129km. i spory apetyt na olej nawet silniki zadbane .
9,0
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Auto posiadam od 4 lat.Wartosci podane latem. Dla mnie bardzo ekonomiczne. Przy eko jeździe naprawdę można zejść nisko że spalaniem . Ale jeżdżąc eko może być trochę nudno , no chyba że nigdzie się nie spieszymy. Silnik dynamiczny i godny polecenia
10,8
Opel Vectra C
Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Instalacja STAG 4 QBOX BASIC. Najmniejsze odnotowane spalanie przy prędkości 90-100 km/h na trasie to 8.5 l/100 km. Przy prędkości 120 km/h na autostradzie spalanie wynosiło 10l/100km. Podczas jazdy miejskiej przy jeździe w miarę dynamicznej (3,5 tyś. obrotów i zmiana biegu) spalanie odnotowałem na 12l/100km, z kolei przy jeździe miejskiej na dużych obrotach (4.5-5 tyś. obrotów i zmiana biegu) spalanie odnotowałem na 14l/100 km

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Opel Vectra C Hatchback