Szukaj

Informacje o Opel Vectra C Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.
czytaj więcej
Powagosław
Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsÄ…dna cena, niezÅ‚e osiÄ…gi i niezÅ‚y komfort jazdy. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,3
~Vectra PGR AO
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Vectrunię mam od poniedziałku nad 6 lat, jedyne co musiałem zrobić od razu to DPF i klapy wirowe - auto było użytkowane przez emeryta (jak dla mnie za dużo mocy jak na stare nogi).. Czasami ma odpaly jeśli chodzi o kontrolkę Service, jednak nie ma to wpływu na codzienne użytkowanie auta. Czytałem, że komuś przeszkadzają włączniki kierunkowskazów - pewnie wcześniej jeździł BMW i się nie nauczył LOLxD. Spalanie na poziomie 7 litrów w cyklu głównie miejskim. Trochę schodzi klar na dachu, ale auto w większości stoi przed blokiem i wchodzą na nie je***e koty, nienawidzę ich. Przejechałem nim ponad 100 tys. km i jestem mega zadowolony
4,6
~Michał
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Największym minusem mojego egzemplarza jest posiadanie DPFa (duże spalanie w czasie korków, w mieście), samochód dynamiczny (w moim przypadku do 100 w 10 sek), zdecydowanie lepiej sie sprawdza podczas wyprzedzania przy wartosciach 60-120, 80-140, wtedy znacznie bardziej czuć tego kopa. Skrzynia automatycznie narazie spisuje bez zarzutu, polecam wymiane oleju w skrzyni co 60 tys, przeglady oleje, filtry co 10-15 tys przy aktualnym przebiegu. Ogólnie jestem zadowolony, chociaż następnym razem pewnie wybiorę samochód z możliwością instalacji LPG ze względu na spalanie i koszty eksploatacji w mieście.
3,4
~Mateusz
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Lipa auto. Kupiłem to auto jakiś czas temu i dzięki Bogu sprzedałem. Kupione od 1 właściela, serwisowane na bieżąco, wszystko sprawdzane w ASO itp. Lipa i tyle Auto miało przebieg 190 tys km i służyło do jazdy do pracy niemcy-holandia itp. Na początku autko sprawdzło się super mocny silnik 1.9 150, wyprzedzanie, jazda była przyjemnością. Później zaczynały sie usterki typowego diesla. Głowica pękła w zimie po przejechaniu ok 10 tys km od kupna, wymiana na nową z robocizną 1700zł, później po ok 15 tys km trafiło turbo chociaż było wymieniane na nowe przez poprzedniego właściciela - koszt 2500zł. Kolejną rzeczą jaką robiłem to dwumasa ze sprzegłem 3000zł , następnie znowu padło turbo, zregenerowałem z nerwów, okazało się, że pompa oleju była do wymiany koszt 1000zł. W dodatku niewiadomym celu korozja wyszła na podwoziu i miałem się za nią brać, ni z tąd ni z owąd, wtryskiwacze też zaczęły minusować sporo więc albo regeneracja albo nowe. To wszystko na przełomie 50 tys km. Dodam częstą konieczność korygowania tylnej zbieżności kół, jako, że były zapieczone stare śruby i zardzewiałe musiałem od nowa to robić, nawiercać, spawać, wymieniać tuleje itp. Koszt robót i częsci jaki włożyłem w to auto to praktycznie jego obecna wartość... Rozumiem jak bym kupił auto nie sprawdzone, z niemiec o nie wiadomym przebiegu i użytkowaniu. Auto z polskiego salonu 1 osoba nim jeździła i serwisowała regularnie w aso i to osoba w wieku ok 40 lat. Jeździłem tym autem zgodnie z przepisami użytkowania diesla, tj nie kręciłem na zimnym silniku , czekałem, aż turbo ostygnie po długiej jeździe itp jeździłem w miare zgodnie z przepisami bez palenia gum i młodocianych drygów, tankowane najlepsze paliwa na znanych stacjach. Wiele się naszukałem, zanim to auto znalazłem w takim stanie w jakim chciałem. Mało jeżdżone w mieście, bez dpfa seryjnie, na trasie bez szaleństw 140-150 i takie usterki. Po sprzedaniu powiedziałem jasno nigdy więcej żadnego diesla. PS nie piszę, tego tylko dlatego, że nigdy w tym aucie nie siedziałem, tylko na podstawie własnego doświadczenia.
Åšrednie spalanie dla Opel Vectra C Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Witam, posiadam ww. Vectre od 3 lat, rocznik 2005. Przykład z wczoraj, tj. 06.11.2015r- trasa 200km, ok 40 km na trasie szybkiego ruchu oraz autostradzie- 130/140km/h, reszta zwykła droga krajowa- 90/120km/h. Wskazanie komputera średno 5,3l/100km. Jeżeli chodzi o miasto to komputer nigdy nie pokazał mi więcej niż 7l. Może wynika to z tego że nigdy nie kasowałem komputera jeżdżąc po samym mieście (Poznań), lub dobrze stosuję zasady ekodraiwingu :) Jakby nie było po mieście nie pali mi na pewno więcej niż 8l, także uważam to za bardzo dobry wyni.
6,2
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Vectra C gts 2006 155.5/183.4km 1500kg brak: dpf klap egr. Jazda dynamiczna pedał depniety 70% jazdy. Przy 155km spalanie srednie wychodzilo okolo 6.1/6.2 litra cykl mieszany . trasa(autostrada) 6.0 120/140km/h max spalanie zima wyliczone 8.2 litra. Po zmianach auto znacznie stało się dynamiczniejsze, mocniejsze za razem oszczedniejsze spalnie srednie 5.7litra trasa(autostrada) 120/140km/h 5.3 maxymalne spalanie 7.5 litra. Nie mam lekkiej nogi takze z spalania Jestem bardzo zadowolony porównując spalanie konkurencji to Viki pije naparstek i niczym nie odbiega od audi czy VW, w zasadzie czuje się lepszy:) auto bezawaryjne zero problemów przez trzy lata wymiany były robione wedlug wlasnego uznania nie że musiałem(kwestia gustu). Auto prowadzi się pewnie radzi sobie w kazdych warunkach poza zimą trzeba troszke uwazać lubi wynieść przód ale to raczej kwestia przyzwyczajenia. Auto godne dobre bezawaryjne polecam
6,0
Opel Vectra C
Hatchback 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Witam, Z góry zaznaczam ze jeżdżę na Vervie;) Swoją Vc użytkuję od 2010 roku, (sprowadziłem z przebiegiem ok.100tys). Poprzedni właściciel - przedstawiciel chandlowy z hollandii nie żałował na paliwo, spalanie wychodziło mu około 6,5litra - prędkości mocno autostradowe:) Aktualnie przejechałem kolejne 76tys. po Polsce (wskazanie komputera pokłądowego 6,1 plus jakieś 0,3 na "oszustwa") i powiem tak: tym autkiem trzeba nauczyć sie jeździć aby osiagać zadowalające spalania. Ja potrafie zejść bardzo nisko - kwestia wprawy i chęci:) ale potrafie takze czerpać przyjemność z jazdy i czasmi zapłacić mandat za prędkość;p Silnik sprawuje sie bardzo dobrze i ja nie mam do niego zastrzeżeń (prowokuje do naciśniecia mocnej na pedał gazu :D), a ta frajda z szybkiej jazdy - BEZCENNE! człowiek sie nasłucha co to nie VW Passat, a ja mam Swoją VC i jakoś nie czuję sie gorszy, a nawet lepszy jak objeżdżam Passki po 170km pod Maską -> Zaznaczam ze mam wersje GTS Sport z Magicznym przyciskiem SPORT(robi róznice w dynamice - niekoniecznie odbijając sie na spalaniu). Ktoś przeczytajac stwierdzi bajki, dla mnie samo zycie. Przykład Trasa Gniezno - Praga , 3 dorosłe osoby na pokładzie plus bagaż. Preśdkości około 110/120, średnia pędkosc 70km/h - spalanie 6litrów realne(wskazanie komputera 5,7)\ Powrót około 110 bez CB radia średnia predkosć 64km/h spalanie 5,7 realne (na komputerze pokładowym 5,4) Jak dla mnie Ideał.

Usterki Opel Vectra C

Liczba wpisów: 125
Tablica, zegary, licznik
  • Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Opadające zegary obrotomierza i prędkościomierza ! Po uruchomieniu silnika podczas jazdy co kilka sekund opadają do zera zegary obrotomierza i prędkościomierza po chwili podnosząc się do właściwego poziomu i wskazania sa dobre. I tak ciągle opadają i podnosza się. Chcę dodać, że wskazówki paliwa oraz temperatury wskazania mają prawidłowe cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki wszystko ok. Nadmieniam, że podczas wariacji liczników nie podpalają się zadne kontrolki. Zegary już wymontowywałem i poprawiałem luty na wtyczce ale bez zmian.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Światła postojowe LED
  • Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 122KM 90kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Wymieniłem światła postojowe na LEDowe z szyną CAN-BUS, zgodnie z zapewnieniami komputer nie wykrył błędu spalonej żarówki... ale mam inny problem. Po wyłączeniu silnika światła postojowe mrugają jak stroboskopy przez jakąś minutę. Nie powiem bo fajnie to wygląda (jak Vectra policyjna) ale miałem już z tego powodu pewną nieprzyjemną sytuację. Byłem u mechanika i podłączałem samochód pod komputer, ale tam błędu nie wykryto. Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Tryb awaryjny, przepływomierz
  • Opel Vectra C Sedan 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008
  • silnik
Po przekroczeniu 140 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Ograniczenie obrotów do 3000/min, odczuwalny spadek mocy. Po wykasowaniu błędu (P0100 Obwód przepływomierza MAF lub VAF wadliwe działanie.) samochód działa sprawnie do kolejnego przekroczenia 140 km/h. Po odłączeniu przepływomierza dodatkowo zaświeca się kontrolka "check engine" i ograniczenie obrotów do 2000/min. Chciałbym więc się spytać czy to na pewno może być wina przepływomierza, ponieważ bez przekraczania 140 km/h samochód działa bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Opel Vectra C Hatchback