Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 308 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2011

Ogólna ocena
4,92
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Drobne usterki - Poważne usterki - Układ jezdny

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 14

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Dane techniczne Peugeot 308 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2011

Podstawowe parametry Peugeot 308 I SW 1.6 THP 156KM 115kW
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Peugeot 308 I SW 1.6 THP 156KM 115kW
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Peugeot 308

Newsy o Peugeot 308