Szukaj

Peugeot 308 III SW – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Peugeot 308 III SW

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Długość 4636 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2062 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1860 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3650 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3351 mm
Wysokość 1442 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2052 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1700 mm
Rozstaw osi 2732 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1554 mm
Zwis przedni 904 mm
Zwis tylny 1000 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 597 mm
Długość kolumny kierownicy 718 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 886 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 891 mm
Długość siedziska przedniego 510 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 129 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 882 mm
Długość siedziska tylnego 450 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1428 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1367 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1443 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1414 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1634 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 608 l
Wysokość bagażnika 797 mm
Szerokość bagażnika 1029 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1026 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~GK
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Mam okazję jeździć wersją w automacie, diesel 1,5 litra 130KM. Wersja Allure Pack. Wzrost 182 cm i „za sobą” mam niewiele miejsca dla osoby o takim samym wzroście. To oczywiście kwestia ustawienia fotela pod siebie i całej budowy ciała a nie tylko wzrostu więc zawsze warto przymierzyć się do auta. Ja znalazłem tylko niewielki zakres ustawień fotela (mam AGR) w którym czuję się optymalnie i jednocześnie widzę wyświetlacz nad kierownicą. Inna osoba z rodziny przy wzroście 195 cm nie jest w stanie wejść za kierownicę bez podniesienia jej do góry co oczywiście zasłania zegary więc raczej nie jest to samochód dla wyższych ludzi. Zrobiłem już ponad 100 tys km tym autem i mogę coś powiedzieć. Kwestie techniczne: bagażnik w kombi (silnik spalinowy) jest akceptowalne pojemny, podłoga dwupoziomowa lecz przy dolnym poziomie w tylnej części bagażnika pozostają schowki których nie obniża się jej i tworzą dodatkowy próg co moim zdaniem jest bez sensu. Diesel pali niewiele. Oleju nie bierze jak moje używane wcześniej VAGi 2,0 TDI. Ostatnia dłuższa trasa 2800 km przez Niemcy do północnych Włoch więc głównie autostrady, trochę gór i serpentyn lokalnych to 4,6 litra w trybie normal z trzema osobami i bagażem. Trybu Eco nie używam. Tryb sport sporadycznie. Główne wady które mnie mocno irytują i dzięki nim raczej nie pójdę więcej w wynalazki Stellantis: wyświetlacz środkowy ( tzw monitor) zawiesza się lub wyłącza w trakcie jazdy przez co nie mamy obrazu nawigacji czy dostępu do ustawień ( ostatnia wspomniana podróż to trzy - cztery razy) - jest to loteria, nigdy nie wiem kiedy to nastąpi i czy w ogóle. Najlepiej się zatrzymać, wyłączyć, chwilę odczekać i znów start. Bywa że zresetuje się sam w trakcie jazdy. Dwukrotnie w historii wylaczyl mi się wyświetlacz z zegarami. Jadę a tu niespodzianka, wszystko gaśnie, zero wskazań ile, co i jak. Kierunkowskazy i światła działały ale nie było np. dźwięku kierunkowskazów. Znów zatrzymanie, wyłączenie, system wstał. Dziekuje Stellantis za takie atrakcje w nieznanym miejscu, na trasie i w nocy. Nagrałem zdarzenia telefonem, przekazałem „ dowody w sprawie” do serwisu w Wrocławiu. I co? I nic. Komputer podobno nie pokazał błędów lub o nich nie powiedzieli co było do przewidzenia. Mam również udokumentowany jeden przypadek gdy zawiesił się wyświetlacz z zegarami - to znaczy wskazywał stałą prędkość z tempomatu. Ustawiłem 120km/h zjechałem na parking a tu nadal 120km/h. Przyznam że pierwszy raz w życiu stałem na parkingu z prędkością 120km/h. Wisienka na torcie to dostęp bezkluczykowy keyless w wykonaniu tego konkretnego Peugeota. Działał może rok lub 1,5 roku. W pewnym momencie przestał otwierać i zamykać zbliżeniowo. Trzeba nacisnąć przycisk na pilocie i wtedy reaguje. Znów serwis, diagnostyka i jak zwykle nic. Ponowna próba, reset w serwisie i zadziałał może dwa razy. Znów serwis, wymienili akumulator na gwarancji, podziałał może z 10-20 razy i znów przestał. Z oboma kluczykami to samo więc to odbiornik w aucie działa losowo. Dałem sobie spokój bo taki serwis jaka marka. Podsumowanie: ergonomia dla mnie akceptowalna, silnik i strona mechaniczna na chwilę obecną akceptowalna bez problemu po 100 tys km. Oprogramowanie, stabilność systemu, elektronika to porażka. Jak ktoś lubi takie emocje to proszę bardzo.
Dodane 6 miesięcy temu
4,7
~Wilu
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto przede wszystkim bardzo ładne. Jeżdżąc w różne miejsca często byłem zagadywany na stacjach paliw, parkingach co to za auto. Ba nawet pod jedną salą weselną ktoś robił z nim sobie zdjęcia :) Miałem kilka aut ale przy żadnym tyle razy nie słyszałem od ludzi, "ale Pan ma ładne auto" Polecam kolor Avatar wersja GT i ciemne felgi portland 18 cali. Mój 84 letni dziadek stwierdził po trasie 70 km, że to pierwsze auto w którym słyszy na tylniej kanapie osoby z przednich foteli. W srodku nawet na dużych nierównościach nic nie skrzypi nic nie szeleści. Systemy wspomagające działają jak należy. Światła Matrix też bardzo dobrze w nocy oświetlają. Po trasie 700 km z jednym przystankiem plecy nie bolą, siedzi się wygodnie. Na tygodniowy wyjazd z 3 dzieci zapakowaliśmy się bez problemu. Jak narazie jedyny problem występował na samym początku, że czasem przy uruchomianiu silnika wyskakiwała usterka ale na ASO wgrali nowe oprogramowanie i problem znikł. I zbieżność po 3000 km ustawiałem. Przez te 17 tys km tylko zmiana oleju i tyle. Jedyny minus to trochę spalanie. Miałem poprzedniego 308 sw 1.6 ehdi to na trasie kręcił się koło 5 l a na autostradzie 140 - do 6 maks. W tym 1.2 pt na trasie 6-7 autostarda 7-8 . troche mało miejsca na tylniej kanapie
Dodane 7 miesięcy temu
4,5
~bidzej
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Bardzo sensowne auto, ładne, komfortowe, z bardzo dobrym wyposażeniem (wersja GT), zestrojone raczej do płynnej, niespecjalnie sportowej jazdy, ale sprawdzające się przy takim użytkowaniu znacznie lepiej niż np. Focus czy Golf i jego rodzeństwo.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Peugeot 308 III SW
7,0
l/100 km
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
przejechane 4tys km. średnia na komputerze przy tankowaniu 95 z 2tys km to okolo 7,2. jazda w 60% trasa do 120km/h oraz delikatne korki ( katowice) . Komputer zaniża o dobre 0,4 L które sprawdzałem przy dystrybutorze. teraz 2 bak 98 gdzie cena kosmos 7,19. spalanie troche niższe. można zaoszczędzić spokojnie 0,4L przy jeździe na 98. silnik równiej pracuje i mniej żongluje biegami przy niskich prędkościach obrotowych ( 8at ). Przy bardzo spokojnej jeździe wynik 5.8 - 6.1 jest normalny ale wystarczy 1 raz wystartować ze świateł aby spalanie podskoczyło do 6.8-7.1. Autostrada, klima na max ( 10lipiec 2024) prędkość 140-160km/h i robi się nagle 8-9l.
Dodane ponad rok temu
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.
Dodane ponad rok temu
7,3
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
jestem zawiedziony spalaniem. zalecam przemyślenie zakupu szczególnie gdy przesiadasz się z diesla. w mieście potrafi wypić bardzo dużo nawet przy spokojnej jeździe. może gdyby to był manual było by z 0,5l mniej.
Dodane 9 miesięcy temu

Usterki Peugeot 308 III

Liczba wpisów: 3
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
Dodane 2 lata temu
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
Dodane 3 lata temu
5 komentarzy
Usterka silnika
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • silnik
  • 54 tys. km
Kalkulator kontroli silnika
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 III SW

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów