Szukaj

Informacje o Porsche Cayenne I 4.5 V8 S 340KM 250kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Cayenne stało się zarówno pierwszym samochodem w tej klasie w historii marki, jak również pierwszym Porsche oferowanym także z silnikiem wysokoprężnym (od roku 2009). Porsche Cayenne jest owocem kooperacji Porsche z Volkswagenem. Obydwie generacje Cayenne są powiązane z Volkswagenem Touaregiem. Począwszy od roku 2006, model oferowany jest także w najmocniejszej wersji – Turbo S. Trzecia generacja Porsche Cayenne została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model jest najchętniej kupowanym samochodem niemieckiej marki w Ameryce Północnej.
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy terenowy samochód w dziejach Porsche był policzkiem dla fanów marki. Okazał się jednak wielkim sukcesem rynkowym. Jeśli tylko stać cię na taką przyjemność, grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

~Powagosław
Luzacjusz

Sting powinien zmienić słowa swojego przeboju. Zamiast „Roxanne, you don’t have to put on the red light”, powinno być „Cayenne, you don’t have to stop on the red light”. Czyli: Cayenne – dla ciebie zawsze jest zielone.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4511 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~zychu
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Auto z kosmetycznymi uszkodzeniami przyjechało do mnie z niemiec. Z czym należy się liczyć przy zakupie tej wersji ? Lista usterek nie jest długa a większość z nich można usunąć samodzielnie mając smykałkę mechaniczną i umiejętność choćby wyszyukiwania tutoriali na YT . Zanim kupiłem ten model liczyłem się z potencjalnymi kosztami : -regeneracją mechatroniki skrzyni aisin tr60sn . - Wymiana Residual presure valve - zaworek wyrównaczy poduszek powietrznych, który lubi się blokować po kilku polskich zimach:) - regeneracja rozrusznika - wymiana membrany na odmie - świece 4 elektrodowe platinum ... ale to co 50 tys przy lpg - olej 5w40 ( przy lpg co 10-12 tys km) - klocki tarcze? ? ? to samo co touareg i Q7 więc nic strasznego. - magistrala wody .. na szczęście mój miał juz ALU :):):) - podpora wału / nowe łożysko / używany wał.... Kluczowe to zdrowy silnik, któremu nie zabrakło chłodzenia z tytułu właśnie np pękniętej plastikowej magistrali i ubytków płynu chodzącego / dostawaniem się płynu do komory spalania lub zbyt rzadkiej wymiany oleju. Jeśli nic nie stuka, nie bierze oleju czyli wszystkie cylindry / gładzie /nikasil i tłoki zdrowe - to można brać z czystym sumieniem ! w przeciwnym razie remont ... ok 10- 12 tys zł za tulejowanie z wymiana tłoków... Taki ezgemplarz z zajechanym motorwm na chodzie można dostać poniżej 20 tys zł !!! Po remoncie mamy AUTO za nieco ponad 30.. też brać w ciemno...
4,6
~cayenne
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Z czystym sumieniem mogę powiedzieć , że auto godne jest polecenia. Posiadam od 3 lat i nigdy nie zawiódł. Prowadzi się bardzo dobrze dynamika, przyspieszenie jak na SUV super. Zwraca uwagę na ulicy niewiele osób przejdzie obojętnie. Wnętrze auta śliczne zostało do 2011r więc o czymś to świadczy. Wersja 4,5 340KM S uważam za najlepszy wybór w wersji europejskiej można z powodzeniem zdecydować się na instalację LPG która spisuje się bardzo dobrze a zdecydowanie zmniejszy koszty eksploatacji. Spalanie jeśli nie ma ktoś zacięcia sportowego wygląda całkiem względnie w stosunku do masy 2,5 tony które musi udźwignąć. Ogólnie polecam ja kupiłem bo mi się marzył i warto było.
4,2
~sharki
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Dobre auto wysoko sie siedzi , mozna pewnie i bezpiecznie wyprzedzac niezastanawiac sie czy nie braknie mu mocy ale tak naprawde nie jest to sportowiec ze wzgledu na gabaryty.
Średnie spalanie dla Porsche Cayenne I 4.5 V8 S 340KM 250kW 2002-2006
18,7
l/100 km
19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,5
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Posiadam od paru lat 2sztuki Caenna 4,5 S mogę powiedzieć,że można osiągnąć następujące wyniki : średnie złużycie to 18 l w trybie mieszanym.Są dni gdy na trasie wlekę się przez około 40 kilometrów za innymi samochodami ,to auto potrafi spalić nawet 13 l, średnio auto spała mi pomiędzy 16 l ,a 19 l. Chciałbym rownież zauważyć,że podane spalanie - 18 l jest przy normalnej średnio dynamicznej jeździe. Osoby które podają,że auto pali 28 l i więcej to niech zmienią samochód ,lub styl jazdy ,albo założą instalacje LPG. Żona posiada audi a4 140KM , oraz skodę Superb 170KM ,które palą średnio 6,5 l ON I JEŻELI BĘDE NIMI JEŹDZIŁ JAK SZALONY I DUSIŁ PEDAŁ GAZU DO OPORU NON STOP TO AUTA POTRAFIĄ SPALIĆ NAWET DWA RAZY TYLE,WIĘC JAK KTOŚ JEŹDZI PORSCHE TO MUSI SOBIE ZDAWAĆ SPRWĘ,ŻE JAK CHCE JECHAĆ AUTEM ŚRODKOWYM PASEM JAK WARIAT ,TO MYŚLĘ ,ŻE STAĆ TYCH KIEROWCÓW MAX NA BWW SERI 7 ZA 20 TYS PLN Z DUŻYM MOTOER I NAJLEPIEJ NA GAZ,ŻEBY BYŁO TANIEJ I SEŁNIŁO ICH OCZEKIWANIA. POZDRAWIAM
19,7
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Generalnie autem poruszam się po autostradach Niemieckich. Prędkością jaką sune to 120 km/h. Wtedy spalanie wynosi 17 litrów. Pokonuje w miesiącu ponad 2 tys kilometrów. Jeśli ktoś piszę o 14-15 litrach to pewnie jak jest na biegu jałowym przez godzinę. Jeśli chcesz poszaleć to nie mam jakiegoś głównego odnośnika ile podczas takiej jazdy spali. Choć powiem, że bardz bardzo dużo. Zbiornika nie ma w chwilę
12,3
Porsche Cayenne I
SUV 4.5 V8 S 340KM 250kW
Witam spalanie u mnei przy normalnej jezdzie miedzy 10 a 12 litrow przy maxie spala okolo 15 litrow na zimnym silniku przy -16 pali okolo 15 litrow auto ma przejechane 74 tys . nie wiem skad takie duze spalanie macie , chyba ze caly czas but .:):):)
Porsche Cayenne I