Szukaj

Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 65 KM (48 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,5
~artek
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Jest to moje pierwsze autko i być może dlatego aż tak je lubię pomimo pewnych przygód, o których zaraz Wam powiem. Generalnie autko jest bardzo ekonomiczne (4-5l) w zależności gdzie i jak jeździmy. Moje Clio to wersja Extreme więc jeżeli chodzi o wyposażenie to mam dosłownie wszystko oprócz tempomatu więc wyposażenie i komfort jazdy dla mnie bajera :) Jeździłem wcześniej wieloma autkami ale jeżeli chodzi o układ kierowniczy czy napędowy- temu maleństwu niczego nie brakuje, a prowadzi się go bardzo pewnie i precyzyjnie. Nie to co Passatem, które uważam za najgorsze auto jakim kiedykolwiek jeździłem. Oczywiście wszystko zależy jak kto dba. Jak się leje na zawieszenie, już nie wspominając o dbaniu o turbinę czy wtryski no to powodzenia. Chyba, że jak w moim przypadku trafisz na pseudo mechanika, który wymieni pół auta po czym okaże się, że wystarczyło wymienić zawór EGR (też często się zapycha więc kupić nowy, ewentualnie zaślepić i gra). Więcej szczegółów opiszę w poszczególnych kategoriach.
Dodane 10 lat temu
4,3
~Krzysiu
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Chciałem mały samochód ponieważ poruszam sie głownie po miescie, ogladałem od mega tandetnego polo poprzez skrzypiącą corse z ochydnym dieslem 1.7 i taboretami zamiast foteli, nie wytrzymalbym na nich 2 minut!!o Clio pomyślałem przez ojca który w latach 90 poruszał sie pierwszą ganeracją tego modelu i nigdy nie da sobie złego słowa powiedzieć o tym autku. Dzisiaj nie żałuje kupna Clio , jestem w stanie polecić ludziom te francuskie autko . Co ważne wiedzieć kupiłem autko z 2004 r co jest dobrym wyborem ponieważ jest to prawie że końcówka produkcji, nigy nie kupuje sie autka z początku produkcji ponieważ mogą go nękać wady wieku dziecięcego tak też było z tymi silnikami w latach 2001-02 gdzie dopiero zaczęto ulepszać te silniki i eliminować wady, na dzien dzisiejszy nie mam problemu z niby awaryjną pompą Delphi czy legendarnie już psującyh się wtryskiwaczach . Nie robie dużo kilometrów ,na poł roku ok 7 tyś i samochodzik śmiga bez problemu.Przed kupnem radze dobrze sprawdzić na jakim paliwie autko jeździło wczesniej ponieważ nie zadbany układ wtryskowy może przyspożyć na ogrom kosztów, no i oczywiście przebieg to jest nowoczesny silnik więc sądzę ze przy 250 tyś będzie wymagał generalnego romontu. Jak mi sie uda to za jakis czas chce nową z salonu:) Na chwile obecną daje ocene maksymalną bo samochodzik przekroczył moje oczekiwania , myślałem że będzie to skarbonka bez dna lecz myliłem sie jest na odwrót może polo jest lepiej wykonane ale duzo drozsze w zakupie i ma 1.4 TDI dla osób które nie jechały tym silnikiem uprzedzam że ma trzy cylindry jego kultura pracy jest tak beznadziejna jak to tylko możliwei jak na swoje 70km jest dużo wolniejsze
Dodane 13 lat temu
4,0
~Bartłomiej L.
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Kupiłem dokładnie to co chciałem i dostałem dokładnie to za co zapłaciłem + dostałem cichy oszczędny i kulturalny silnik który do tej pory jest bezobsługowy. Jako sprawne, ekonomiczne, wygodne 3 drzwiowe miejskie wozidełko dla 2 osób + bagaż i do okazjonalnego wyjazdu w dłuższą drogę + czasem okazjonalne dodatkowe 2 osoby z tyłu świetnie się sprawdza. Małe spalanie, kultura pracy, wystarczająca sprawność, mała awaryjność... Jednak należy pamiętaj o dużej podatności silnika na słabe paliwo i tankować tylko dobrej jakości mieszankę. To nie samochód rodzinny i to nie wyścigówka- ko tego będzie tego tu szukał ten się rozczaruje. Nie chcę się powtarzać więc zapraszam do dokładniejszego zapoznania się z moją opinią w dalszej części
Dodane 14 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Spalanie tego auta jest na rewelacyjnie niskim poziomie, średnio w mieście 4.7l/100km, jest to wynik powtarzalny, wiec uważam, że bardzo wiarygodny a metoda pomiaru dość dokładna, gdyż zawsze tankuje do pełna i robię zdjęcie licznika z przebiegiem tuż po zatankowaniu zanim odjadę ze stacji. Na dostawcę paliwa do mojego auta wybrałem konkretną sieć stacji gdzie dobrej jakości paliwa mogę być pewny (logo takie z Orzełkiem :P). Tym osobom, którym autko pali więcej niż 5l/100 w cyklu miejskim, a nie jeżdżą typowo sportowo aczkolwiek lubią dynamiczną jazdę mogę podpowiedzieć, że po wymianie zaworu egr na nowy (dobrej jakości zamiennik) auto zaczęło mieścić się ze spalaniem w 5 litrach na setkę w mieście (natomiast przed wymianą nie schodziło poniżej 5.1l). Polecam więc utrzymywanie auta w dobrej kondycji ;)
Dodane 10 lat temu
4,9
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Wskazania komputera pokładowego są niższe o 0,5 l/100km niż wychodzi to w rzeczywistości. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie 40 km z prędkością około 70 km/h to 3,5 l/100km. Maksymalne spalanie jakie zanotowałem to jazda po dużym mieście (czyt. Kraków) zimą z mrozami -10 stopni. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to dojazdy do pracy, codziennie około 70 km w większości przez teren zabudowany i kilka km przez Kraków. Średnie spalanie obecnie wynosi 4,9 l/100km i jest to wynik głównie z miasta i krótkich wypadów poza miasto. Na pełnym baku przy spokojnej jeździe można lekko zrobić 1000km :-)
Dodane 10 lat temu
4,7
Renault Clio II
Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Auto oszczędne i zaskakująco dynamiczne jak na swoją klasę. Przy jeździe pod obciążeniem albo zimą i w mieście spalanie wzrasta nieznacznie. Spory wzrost zużycia można zauważyć przy stałej szybkiej jeździe (np autostradą). Próba utrzymywania prędkości 150km/h skutkuje wirami w baku. Ekonomiczna jazda do max 115, później co raz gorzej, choć silnik ochoczo przyspiesza nawet powyżej 140. Przez ostatnie 60 000 km notowałem zatankowaną ropę i zrobiłem podsumowanie średniego zużycia z tego dystansu = 4,655 l/100km
Dodane 11 lat temu

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 103
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów