Szukaj

Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010

Informacje o Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Arko
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Znakomite auto, za dosłownie ułamek ceny jakie należy zapłacić za inna markę i znaczek. Poprzednio jeździłem tylko WV - ostatnio polo 2003r. Lepiej wyposażony Clio jaki kupiłem kosztuje o 12tys zł mniej, aniżeli Polo które chciałem kupić - trakcja, osiągi i ilość miejsca we wnętrzu jest bardzo zadawalająca . A co do najważniejszej sprawy AWARYJNOŚCI auto ma 108 tyś kmi i NIC!!! silnik ok , elektryka nigdy nie nawaliła zero korozji a w moim polo niestety maska gniła i tylnia klapa i nadomiar zlego auto brew obiegowej opinii nie było takie bezawaryjne. POLECAM.
Dodane 12 lat temu
5,0
~Piotr 68
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Ładny wizualnie, bezawaryjny, żwawy i praktyczny. Ja mam 185 wzrostu i jest wygodnie. Żona jeździ Suzuki ignis, który w porównaniu z Clio to głośny tłuk pomimo, że benzyna. Ma wszystko łącznie z tempomatem, brak tylko skór. Pomimo prawie 150 tys km, wnętrze jak nowe. Nie zamieniłbym na inne tej wielkości. Koszty utrzymania minimalne. Pilnuję wymiany oleju co około 10 tys km i chyba dlatego silnik jest super. Od wymiany do wymiany zero dolewek.
Dodane ponad rok temu
4,5
~Monika
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Auto świetne ! Nigdy mnie nie zwiodło. Uważam, że negatywe opinie na temat silnika 1,5 dCi są niesłuszne ( o ile olej wymienia się na czas - ja to robię co 10 tys km) . Spalanie to jest bajka ! Nie oszczędzam silnika ( wręcz przeciwnie) a spalanie jest na poziomie 4,5 l / 100 km. Wnętrze ? Piękne. Mam najbogatszą wersje wyposażenia i przebija nie jednego VAGa z tamtych lat :)
Dodane 7 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

3,7
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Bardzo oszczędny silniczek, przejechane prawie 300 tys i póki co bezawaryjny. Mało pali, jeżeli jedzie się na niskich obrotach i bez zbędnego, nadmiernego przyspieszania, spalanie może zejść nawet do 3,1 L/100. Tyle ostatnio mi wyszło po przejechaniu 150 km.
Dodane 5 lat temu
5,1
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Tu bez dwóch zdań brakuje mi jeszcze skali do przyznania wyższej oceny. Rekord spalania min 3,5 l - ok była to "eko" jazda, chciałem sprawdzić ile min może spalić. Jechałem w trasie ~80 km/h na 5 biegu, ruch był słaby i nie było za dużo przyspieszeń.
Dodane 11 lat temu
5,8
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
auto nowe służbowe odebrane 1.6.2009 przy przebiegu 124km obecnie 4690km. Średnia spalania jak na razie ok 5,7l, w jeździe mieszanej pół na pół trasa miasto, komputer ma przy spalaniu przekłamania do 2-3l na baku, w trasie staram się jechać płynnie hamując silnikiem w mieście raczej rozpędzam się tam gdzie się da i potem lekko muskam gaz, jadąc autostrada spalanie przy ok 160 pokazuje ok 10l, auto ogólnie dosyć wygodne, klima fajnie chłodzi brakuje tylko tempomatu . . :)
Dodane 16 lat temu

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 29
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów