Szukaj

Informacje o Renault Clio V

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio V

Liczba ocen: 54
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
Jest to swego rodzaju test, pierwsza hybryda zrobione nim 42tys. Generalnie jeździ się świetnie, auto charakteryzuje się niskim spalaniem. Pojawił się mały wyciek oleju ze skrzyni. Coś czego spodziewaliśmy się przed zakupem, jest to opisywane na różnych portalach. (choroba wieku dziecięcego 1.6 FullHybrid) - jednak zostało to bez kosztowo usunięte przez ASO. Do auta założyliśmy instalacje LPG dzięki czemu jeździmy za pół darmo - Niestety kosztem bagażnika. Auto jeździ dużo po Autostradzie gdzie generuje spalanie LPG na poziomie 6l. + dodatkowo około 0,12 l benzyny (wyciągnięte z dystansu 4 tys. km) na 100km. Przy spokojnej jeździe drogami krajowymi spala 5-5,5 l LPG/100km
Dodane 16 dni temu
5,0
~Dominik
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Dwa lata użytkowania i 64 tys. przebiegu, więc mogę już trochę o tym aucie powiedzieć. W tym segmencie auto niemal idealne. Świetnie sprawdza się w mieście i, co potrafi mocno zaskoczyć, bardzo dobre w trasie. W mieście, jak to na miejskie auto przystało zwrotne, łatwo zaparkować, natomiast w trasie nawet przy prędkościach autostradowych daje sobie radę i jest na tyle komfortowe i dobrze wyciszone, że może zawstydzić niektóre samochody nawet z wyższych segmentów. Pasażerowie, którzy mieli okazje przejechać się ze mną w dłuższej trasie byli zadziwieni, jak właśnie jest komfortowe nawet przy wyższych prędkościach, więc jeśli ktoś potrzebuje auta głównie do miasta lub niedługich codziennych tras i czasem by gdzieś skoczyć dalej, a duży bagażnik nie jest koniecznością, to mogę z czystym sumieniem polecić. Oprócz dobrego wyciszenia, ma wygodne fotele, resorowanie jest na dobrym poziomie i miejsca wystarczy nawet dla 4 dorosłych osób, pod warunkiem, że nie będą to koszykarze/siatkarze lub Hadkorowy Koksu z kolegami ;). Renault Clio V bardzo dobrze się prowadzi (oczywiście nie zapominając jaki to segment i że nie jest to limuzyna czy auto sportowe), ładnie wchodzi w zakręty, wspomaganie kierownicy odpowiednio maleje wraz ze zwiększeniem prędkości i wracając do jazdy autostradami, jest zadziwiająco odporne na boczne podmuchy wiatru (chyba dzięki swoim kształtom i że jest to niski samochód, a nie kolejny napompowany crossover), nawet przy 140 km/h jedzie niemal jak przyklejony, kierowca czuje ten komfort, że nie musi co chwilę korygować toru jazdy i silnik, mimo skromnego litra i 3 cylindrów naprawdę daje radę, ładnie się odpycha, da się tym wyprzedzić bez odmawiania modlitw i jedzie przyzwoicie nawet z pasażerami i bagażem. Przy 140 km/h lekko ponad 3 tys. obrotów, silnik niespecjalnie męczy się również na drogach szybkiego ruchu. Co do awaryjności, nowe auto z salonu, więc nie ma o czym mówić, chociaż w sumie w dzisiejszych czasach różnie to bywa z jakością "nówek z salonu", ale w przypadku mojego Clio tylko jedna naprawa gwarancyjna - wadliwy zamek przednich drzwi pasażera - mimo, że drzwi były zamknięte, komputer odczytywał, że zamknięte nie są i działo się to tylko przy minusowych temperaturach, ale bez problemu załatwione w ramach gwarancji w ASO, wymieniony zamek. Poza tym nic. Tylko wymiany oleju (skróciłem do przebiegów co 15 tys. z oczywistych względów, bo producent zaleca co 30 tys. wymianę, ale każdy, kto dba o samochód do takich zaleceń na pewno nie będzie się stosował). Z minusów, drzwi nie osłaniają progów i bardzo się brudzą przez to, co wpływa nie tylko na estetykę, ale można sobie pobrudzić spodnie czy, w przypadku kobiet, spódnicę lub sukienkę, ale wiadomo, nie jest to limuzyna i może nie ma co się czepiać, od czasu do czasu progi trzeba wyczyścić. I jeszcze silnik, fajnie się wkręca na obroty, zapewnia dobrą dynamikę, turbosprężarka robi robotę, ale kultura pracy mogłaby być lepsza. Czuć czasem, że to 3 cylindry, szczególnie po odpaleniu zimnego silnika w okresie jesień, zima, wczesna wiosna - czuć delikatne wibracje i właśnie gdy temperatury są w okolicach zera i niżej, pierwsze kilkaset metrów do kilometra może się zdarzyć, że silnik szarpnie, tak jakby się dławił, po chwili, gdy "złapie" temperaturę, problem znika. Jest to jednak nie tyle cecha (wada) Clio, co silnika 1.0 TCe, bo ten sam problem występuje w Dacii. Poza tym silnik bardzo dobry, z tego co się czyta i słyszy, trwały, ale przy "ciężkiej nodze" ma apetyt na paliwo, na szczęście LPG jest tanie :). Skrzynia biegów, hmmm, czy czepiać się jej? Francuska, długie skoki drążka (wolę japońskie manuale), ale zestopniowana przyzwoicie, spełnią swoją rolę, 6 bieg zbawienny na eskach i autostradach.
Dodane 1 miesiąc temu
2,8
~Niezadowolony
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Nie polecam Renault Polska! Dlaczego? O tym za chwilę.. Salon Renault NAWROT w Długołęce sprzedał mi samochód z wadami. Chodzi o Renault Clio V, zakupiony w kwietniu 2025. Okazało się, że pojazd ten ma niesprawny system audio. W maju Renault Polska kazało czekać do aktualizacji oprogramowania i jak to powiedzieli "może pomoże". Na temat podejścia serwisów Renault a przede wszystkim Renault Polska można napisać kilka książek trzymających w napięciu, ale jedno jest najważniejsze. Koncern ten jak i salon sprzedał samochód wadliwy. Uznali bowiem, że sprzedaż jest najważniejsza a to że coś nie gra w aucie to od tego jest serwis a klient niech sobie radzi sam. Dziś mamy sierpień, po wgraniu aktualizacji dźwięk radia jest porównywalny z tym, jakbyśmy zamknęli głośnik w szufladzie. Niby prosta sprawa wydawałoby się w dzisiejszych czasach a jednak Renault nie ma pomysłu jak tę usterkę usunąć. Na wysyłane kolejne maila na kontakt.klient@renault.com.pl Renault Polska nie odpowiada. Kolejna sprawa to hałasująca instalacja klimatyzacji. Renault Polska w odpowiedzi na zgłoszenie napisało, że wszystkie samochody Renault Clio V tak mają i że nie wpływa to na trwałość instalacji oraz nie świadczy o uszkodzeniu, za dźwięki odpowiedzialny jest zawór rozprężny. Co to znaczy, że wszystkie Clio V tak mają? Ja nie chcę aby nowe auto generowało hałasy przez błędy konstrukcyjne w instalacji bo tak to chyba trzeba nazwać. Renault nie liczy się kompletnie z tym, że komfort jazdy spadł diametralnie. Wracając do serwisu YAMA w Bydgoszczy, ASO te nie zleciło sprawdzenia poziomu czynnika chłodzącego, który mógłby wnieść poprawę sytuacji. Okazało się w innym serwisie, że było go zdecydowanie za mało. Generalnie mam bardzo duże uwagi do Pana Mateusza z serwisu. Totalne ignorowanie klienta, telefoniczne i mailowe. Reasumując, - jak salon Renault NAWROT w Długołęce przeprowadził przegląd zerowy i nie dopatrzył się problemu? - dlaczego Renault Polska mimo wad decyduje się na sprzedaż aut? - YAMA Bydgoszcz, serwis w szerokim tego słowa znaczeniu "do bani". Sprawę próbował ratować Pan Jakub, ale pewnych rzeczy nie przeskoczył. Samochód w dalszym ciągu nie jest wolny od wad a Renault Polska ma w głębokim poważaniu klienta. W przyszłości nie dokonam więcej zakupu samochodów marki Renault, gdyż straciłem do niej zaufanie.
Dodane 3 miesiące temu
Średnie spalanie dla Renault Clio V
4,7 – 6,9
l/100 km
7,2 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Facelifting 1.0 TCe 100 LPG 100KM 74kW
Śmiem twierdzić, że to auto pali śmieszne ilości paliwa. Przez pierwsze 2500km jeździło tylko na benzynie, średnie z całego okresu to 5.6l/100km liczone z dystrybutora. Teraz odważyłem się nim wyjechać na majówkę do Chorwacji (3 os+ bagaż na 9 dni różnej pogody- nie wiem jak to możliwe ale zostało jeszcze miejsce w bagażniku mimo, że naprawdę dużo zabraliśmy). Średnie z dystrybutora po odcinku w PL i całych Czechach przy 130km/h na tempomacie 7.8/100 LPG. Roboty, korki, ograniczenia do 100-110 plus obwodnica Wiednia 6.4/100... To wręcz nierealne... auta nie oszczędzałem, tylko jak się dało to dynamiczne przyspieszanie i jazda zgodna z ograniczeniem (130). Słowenia trochę po stolicy i korki (przez deszcz) na autostradzie potem Chorwacja również 6.4 z dystrybutora. Komputer zawyża spalanie i to dość losowo, bo od 0.1 do nawet 0.9/100. Autko ekonomiczne i nawet dynamika bez wstydu, choć 6 to typowy nadbieg to powyżej 140 zaskakująca dynamika. Musi faktycznie mieć spory gratis na gazie, tak jak wychodzi w testach polskich (np Patryk Mikiciuk), czy zagranicznych (+-120KM na hamownii). Autko komfortowe na równych drogach i super zwinne/stabilne w zakrętach. Niestety na Chorwackich dziurach bardzo nerwowe i nieprzyjemne (aż człowieka boli, bo ma się wrażenie że mu to szkodzi), w takich warunkach brakuje mi mojego kombi klasy D, ale poza jestem w ciężkim szoku, że tak dobre auto udało mi się kupić żonie.
Dodane ponad rok temu
7,0
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Gdybym patrzył na wynik z komputera to nie byłbym jakoś zachwycony. Natomiast co ciekawe, co tankowanie sprawdzam zużycie z dystrybutora i wychodzi nawet o litr mniej w rzeczywistości. Najlepszy wynik osiągnąłem jadąc w trasie na tempomacie 90-100km/h i wyszło 5.1... ale do tabeli nie podaję tego wyniku, ponieważ nie jestem pewien czy przypadkiem wiatr mi nie pomógł (choć trasę jechałem w dwie strony). Z drugiej strony, zimą w korkach i przy wyłączonym systemie S&S dobijam do wyniku powyżej 10l/100 według komputera co daje ponad 9 na instrybutorze. Jadąc normalnie, bez spiny można spokojnie osiągać 6.5-7.5 sredniego zużycia LPG.
Dodane 3 lata temu
4,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
W mieście auto jest bardzo oszczędne. Zakorkowane ulice to jego żywioł. Auto jest bardzo zrywne przy ruszaniu, potem trochę traci impet, ale spalanie nie wzrasta drastycznie nawet przy dosyć dynamicznej jeździe. Na ekspresówce/autostradzie potrafi wciągnąć nawet 7 litrów, a jazda przestaje byc taka przyjemna jak w mieście. Niestety w raporcie nie da sie wpisać, auto na trasie pali wiecej niż w mieście
Dodane 28 dni temu

Usterki Renault Clio V

Liczba wpisów: 40
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Clio V

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów