Szukaj

Informacje o Renault Espace

Lata produkcji: 1984 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 1984 roku model zaliczany do klasy vanów (segment K), a począwszy od piątej generacji – crossoverów (segment I). Renault Espace był pierwszym europejskim samochodem rodzinnym tego typu w historii (w Stanach Zjednoczonych zadebiutował kilka miesięcy wcześniej Chrysler Voyager), stając się pionierem nowego trendu w motoryzacji. Inni producenci dopiero dekadę po pojawieniu się Espace, prezentować zaczęli swoje modele vanów. Idea modelu miała swój początek już w roku 1970 – opracowana została przez Fergusa Pollocka. Z początkiem debiutu piątej, najnowszej generacji Renault Espace, model poddano radykalnym zmianom i został przekształcony w crossovera, mającego łączyć właściwości SUV-a i vana.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Oceny Renault Espace

Liczba ocen: 510
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~jakijest
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
To jest bardzo użytkowe auto dające na wszystkich płaszczyznach dobre odczucia , dobrze poskładane, zaprojektowane, jednak w pewnych punktach tylko dobre a nie bardzo dobre. Dlatego będzie najlepszym zakupem dla kogoś kto chce jeździć z punktu A do b i niekoniecznie dobrym zakupem dla fana motoryzacji. Dlaczego? To poniżej w szczegółach. Ostatecznie ja jestem fanem motoryzacji, potrzebuję auta którym będę jeździł dla samej przyjemności podróżowania. Espace niestety mi tego nie daje. Muszę wrócić do V6 dla przyjemności wciskania gazu, muszę kupić auto z zawieszeniem które płynie po szosie (miałem kiedyś XM), muszę mieć audio na które się nie narzeka , a to w Espace to g... no Niestety Espace dla mnie jest bardzo dobrym autem które chcę zmienić na inne.
Dodane 26 dni temu
4,9
~mateusz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 175KM 129kW
moja trzecia i zarazem najwieksza maszyna ze stajni renault i mialem lagunę 2 kombi w benzynie i grand scenica 2 i scenic był idealny lecz miałem marzenie abym posiadał espace 4. długo szukałem i znalazłem w 2.0 dni i rocznik 2012 i w grandzie na tym mi zalezało najbardziej bo i wyglada trochę lepiej z boku jak się patrzy i wejdzie dużo i komfort bo nawet wózek na stojąco bez siadania wchodzi. automat fajny, silnik również oczywiście jeżdżę autem w różne trasy i te dłuższe i w wolnym tępie i tępo takie autostradowe i czasem szybciej pojadę i jak się wbije tempomat na 150/160 to jak pontonem nic nie czuć wiadomo gabaryty swoje ma ale on na autostradzie lubi popływać i czuje się wtedy jak ryba w wodzie. jeśli mowa o spalaniu to dla mnie nie pali dużo bo tak od 8-11 w trasie wiec i tak mniej od wspomnianej wcześniej laguny co wciągała okolice 18l/100km co lecąc do warszawy na powrocie trzeba było tankować bo bak suszyło w oczach a wskazówka nie nadarzała pokazywać faktycznego stanu. a było to 1.8 16v. do espace dokupiłem podłokietniki do 4 foteli i w trasie pasażerowie czują się wyśmienicie. prowadzenie według mnie dosyć pewne a miałem okazje prowadzić nowsze auta z gorszym układem ale to zależy od kierowcy bo jedni lubią jak układ kierowniczy jest płynny i ospały a drudzy sztywny ja wole jak jest ospały i mniej czuły. nie gnije nic się nie dzieje ani grama Rdzy i szczerze za to Lubie renault mam scenica z 2005 i tez nie ma rdzy laguna tez jej nie miała. wodiczność fajna chodź lusterka mogły by być większe.wętylacja ogrzewanie i klimatyzacja rewelacyjnie to działa. a koszty utrzymania to zależy już od właściciela ja dbam i potrafię wymienić cos co jest jeszcze sprawne i mam swięty spokój.stosunek jakości do ceny według mnie jest na wysokim poziomie ponieważ miałem okazje jeździć moim zdaniem idiotycznymi vw Turanem i jest straszny w środku twardy i surowy trzeszczy siedzisz jak na kiblu no czuć że niemieckie. a espace 4 zaprasza w swoje progi fotele miękkie wygodne i to wszystkie 6/7 miejsc bo te w tylnych rzędach tez są obszerne i wygodne.
Dodane 1 miesiąc temu
4,4
~Greg
Renault Espace VI
SUV 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW
Uważam że auto bardzo udane. Radocha z jazdy naprawdę jest - komfortowe wnętrze, dynamika, zwrotność, przestrzenne, z pakietami wyposażenia dodatkowego turbo wyposażone. Z mankamentów dźwięki silnika i wyciszenie powyżej 130-140. Jak masz go w promocji -50k to będziesz zadowolony/a. Jeżeli za to samo auto jak pierwotnie miałbym dać 220000 to już bym myslał (głównie przez ten silnik). Chociaż jak zakosztujesz 4control to w innym aucie tego samego rozmiaru też bym marudził. Moim zdaniem przy lifcie i dodaniu innej jednostki napędowej może być lepiej
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Renault Espace

Liczba wpisów: 75
Uszkodzenie silnika
  • Renault Espace V Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2014-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Silnik wytrzymał 198 000km. Niestety już padł. Brak kompresji oraz bierze olej. Nie da się tym jechać. Ktoś Francuzom wcisnął, że downsizing jest dobrym trendem. Niestety 1,6l ,nie idzie w parze z 160km. Ciężkie i duże auto wykańcza ten motorek. Wcześniej nie zdawałem sobie sprawy, że te silniki są dobrze obliczone. Przejadą gwarancję i te 100 000 km a później z tym "na drzewo". Niemcy do 150k km się tego pozbywają. Dużo później jeździ tego w Polsce. Każdy myśli, że te 150k km, to diesel się dopiero dotarł. Niestety, to nie jest pojedynczy przypadek. Są ogłoszenia ze sprzedażą tych wersji z uszkodzonym silnikiem. Widziałem także ogłoszeniua, że właśnie jest po wymianie silnika samochód do sprzedania. Zatem nie dajcie się zwieźć pięknym nadwoziem. Renault niestety nie do końca odrobiło lekcję po "królowej lawet", gdzie turbiny padały na gwarancji a co dopiero po...
Dodane 2 lata temu
1 komentarz
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Dodane 14 lat temu

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
Dodane 5 lat temu
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
Dodane 7 lat temu
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Dodane 14 lat temu
Renault Espace

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów